Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 07:05

www.politie.nl

De politie hield woensdag 6 juli een vrouw aan op verdenking van mishandeling van een 54-jarige man uit Poeldijk en zijn zwangere dochter. De gedupeerden verklaarden te zijn aangereden door een klant van hun manege aan de Baanvelden. Er ontstond een geschil tussen de vrouw en een klant over zaken op de manege. Hierbij stapte de vrouw in de auto en reed de 54-jarige man en daarna zijn dochter aan, volgens zijn verklaring. Hij hield hieraan letsel aan zijn been over. De man trok de vrouw uit de auto omdat ze volgens de man wilde wegrijden na de aanrijdingen.

De 45-jarige vrouw uit Schiedam is aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. Hier is ze in verzekering gesteld. Van de gedupeerde is aangifte opgenomen.
De verdachte verklaarde dat ze zich bedreigd voelde en de aanrijding niet opzettelijk zou hebben veroorzaakt. Ze zou zijn mishandeld door de aangever.

De politie heeft van meerdere getuigen een verklaring opgenomen.
De zwangere vrouw en de 54-jarige man hebben zich onder doktersbehandeling gesteld.

Whitepanther

Re: Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:22

Wat een raar verhaal....

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:30

Heel erg raar

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:16

Inderdaad heel erg vreemd!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:41

en ook wel gruwelijk misselijk,iemand opzettelijk aanrijden kan al niet,maar een zwangere vrouw??sorry hoor,dan heb je geen ziel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:19

Wat een bizar verhaal inderdaad zeg.

@elliecuijk: in een stukje schrijven dat iemand zwanger is, maakt het verhaal natuurlijk een stuk sappiger. Alleen is ons niet bekend hoe lang die persoon al zwanger is en of die vrouw dat überhaupt wel wist. Iemand die pas een paar weken zwanger is, is ook "zwanger" maar nog niet zichtbaar zwanger.

Niet dat ik wat goed wil praten hoor ;)
Op iemand inrijden is hoe dan ook gewoon super super super fout.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:25

Er worden direct overhaaste conclusies getrokken. De bestuurder geeft zelf aan het niet opzettelijk gedaan te hebben. Het is ook verdenking en nog niet bewezen mishandeling.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:29

En er staat ook, als ik het goed lees, dat de verdachte bedreigd werd door degene die ze heeft aangereden. Wat zou jij doen als er een boom van een kerel achter je aanzit, dan wil je zsm weg.. al is dat half over hem heen!

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:29

Femke schreef:

@elliecuijk: in een stukje schrijven dat iemand zwanger is, maakt het verhaal natuurlijk een stuk sappiger. Alleen is ons niet bekend hoe lang die persoon al zwanger is en of die vrouw dat überhaupt wel wist. Iemand die pas een paar weken zwanger is, is ook "zwanger" maar nog niet zichtbaar zwanger.

of ge nu 8 weke zwanger zijt of 28 weke zwanger!!!
een kind zit al in je te groeien!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:30

Medra schreef:
of ge nu 8 weke zwanger zijt of 28 weke zwanger!!!
een kind zit al in je te groeien!!

Ik denk dat Femke bedoeld, dat je niet altijd kan weten dat iemand zwanger is, dus dat dat het verhaal niet erger HOEFT te maken. Als je bewust tegen een duidelijk zwangere vrouw aanrijdt, dan wel.

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:31

Femke schreef:

De vrouw is 5 maanden zwanger.
Ik heb alles zien gebeuren en was er de hele tijd bij.
Er was wel opzet in het spel.
Ik neem nu de lessen over van haar want ze kan bijna niet lopen en doordat ze zwanger is kunnen ze geen foto's maken van haar rug en bekken.
Haar vader heeft geen reflex meer in zijn been, daar zijn gisteren nog foto's van gemaakt en krijg hij maandag de uitslag van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:35

Miseria schreef:
Ik denk dat Femke bedoeld, dat je niet altijd kan weten dat iemand zwanger is, dus dat dat het verhaal niet erger HOEFT te maken. Als je bewust tegen een duidelijk zwangere vrouw aanrijdt, dan wel.

Precies ;)

Er werd geschreven dat 't zielloos is om op een zwangere in te rijden, maar het is niet altijd van buiten zichtbaar of iemand zwanger is.

Maar goed, er staat hierboven al dat ze 5 maanden zwanger is, dan moet je inderdaad wel al zien :j
Vreselijk verhaal hoor....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:35

Cayenne schreef:
De verdachte verklaarde dat ze zich bedreigd voelde en de aanrijding niet opzettelijk zou hebben veroorzaakt. Ze zou zijn mishandeld door de aangever.

Oke fidodido, wat weet jij dan over dit stukje?

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:42

Miseria schreef:
Cayenne schreef:

Oke fidodido, wat weet jij dan over dit stukje?

Zoals ik al zei het was wel opzet van de bestuurster.
Eerst reed ze de vader aan waarop zijn dochter richting haar vader liep, vervolgens stond de vrouw voor de auto om haar vader te helpen om opzij te gaan en toen gaf de vrouw weer gas. De vrouw lag op de grond en toen heeft haar vader de bestuurster van de auto eruit gehaald want de auto stond nog niet stil. Je kan inderdaar perongeluk 1 persoon aanrijden maar geen 2.
Het lijkt me logisch dat je als vader ziet dat iemand je (zwangere) dochter aanrijd dat je degene uit de auto trekt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:46

fidodido schreef:
Het lijkt me logisch dat je als vader ziet dat iemand je (zwangere) dochter aanrijd dat je degene uit de auto trekt.

Dat lijkt me inderdaad logisch :j . Maar ik lees uit het stukje dat de vrouw zich in eerst instantie al bedreigd voelde en daarom de man aanreed?

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:53

Je weet toch niet wat er gebeurd is.
Misschien was ze wel zwanger van haar vent....
Zwanger of niet.... Weet wel wat IK dan gedaan zou hebben O:)
Wil maar zeggen dat het weer makkelijk oordelen is,hier.
En vind zwanger zijn geen vrijwaring,
als aanstaande moeder moet je zelf zorgen dat je uit zo,n situatie blijft.

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:01

De vrouw is de dag ervoor al van de manege gehaald door de politie.
Ze wou de manege niet verlaten, ze had zichzelf in de stal bij der paard opgesloten, de mevrouw loog heel veel. Het is de vrouw van het paard waarvan de trailer anderhalve maand geleden om was gekanteld op
"Ongeval met trailer op A29 voor Heinenoordtunnel thv Ikea".
Die mevrouw heeft een hele dikke plaat voor der hoofd.
Paard is na dat ongeval echt weer helemaal opgeknapt, loopt super, iedere dag de wei in, glom als een spiegel.
Vorige week kwam ze dat ze hem in wou laten slapen, hij moest iedere dag 2 grote plakken stro in zijn stal, In de wei met het hoge gras, en het dubbele van het dagelijkse voer moest ie krijgen.
Er zit een maand opzegtermijn op de menege, en volgens mijn op de meeste manege's/pensionstallen.
Dus moest er een bewijs komen dat ze hem in ging laten slapen en niet stiekem weer ging verhuizen.
Toen kwamen we maandag erachter dat ze hem naar de slacht wou brengen, een gezond paard, en vandaar ook zoveel voer en alles moest hebben
Heel veel mensen hebben geld geboden voor dat paard, op het laatste had iedereen geld bij mekaar gelegt en kwamen we op een 3000,00 voor dat paard, dus veel meer dan de slachtprijs. En nog deed ze het niet.
Dus toen het paard in de trailer stond en we het laatste bod wouden doen van die 3000,00 euro werd ze kwaad en reed ze eerst de vader aan en daarna de dochter.
Bedreigt is ze absoluut niet, we wouden dat paard alleen een goed leven geven. We hebben zelfs een uur vordat ze hem op kwam halen nog de partij voor de dieren gebelt, maar die kon niks doen.
We hebben echt alles gedaan om dat paard te redden.
Ik denk nu maar zo, dat paard heeft nu ook rust van haar.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:07

Wow, wat een verhaal. Lijkt wel een slechte soap zeg... waar is het paard in kwestie nu?

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:08

Als ik het hele verhaal zo lees dan spoor je toch niet... je laat toch geen gezond paard slachten.

Bij de slacht krijg je geen 3000,- en als de vrouw zo veel liegt dan zal het paard wel ergens anders staan...
Het paard zou inderdaad beter af zijn zonder haar maar is wel een zielig verhaal.

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:08

Paard is alsnog door een vriendin van haar (vermoeden we) alsnog naar de slacht gebracht.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:09

Kan je de slachthuizen in de buurt niet bellen? Soms hebben ze die paarden nog een paar dagen op stal voordat ze ze afmaken toch? Wellicht kan je hem dan alsnog kopen.

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:10

Esther_vd_Z schreef:
Als ik het hele verhaal zo lees dan spoor je toch niet... je laat toch geen gezond paard slachten.

Bij de slacht krijg je geen 3000,- en als de vrouw zo veel liegt dan zal het paard wel ergens anders staan...
Het paard zou inderdaad beter af zijn zonder haar maar is wel een zielig verhaal.

We hebben de slacht gebeld, we hebben zelfs nog geprobeert om dat paard van de slacht te kopen.
Maar paard is echt bij die slachter afgemaakt. (weet even niet hoe ik deze zin het beste kon typen)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:12

Wat een bizar verhaal...

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:12

Zal de verzekering wel goed betalen ;)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:13

@fidodido
Het is wel haar paard waar je/jullie iets mee van plan zijn aan de ene kant, het is haar paard dus als zij hem naar de slacht wil brengen is het haar zaak hoe gemeen ook. Het is wel goed bedoeld dat je het paard wil helpen.
Maar aan de andere kant hoefde ze als volwassene ook niet zo heftig te reageren door twee mensen aan te rijden en zichzelf op te sluiten en alles.
Het is een beetje verhaal met twee kanten. Ik zou ook alles voor zo'n paardje willen doen, maar het is wel haar dier.