Dakwerker valt naar beneden op een paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

peterstam

Dakwerker valt naar beneden op een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 09:07

ALBLASSERDAM – Een dakwerker is woensdagochtend 6 juli ernstig gewond geraakt, nadat hij bij de paardenmanege aan de Polderstraat in Alblasserdam door het dak zakte en meer dan drie meter naar beneden viel. Ongelukkig genoeg kwam hij bovenop een paard terecht, dat daardoor in paniek raakte en de man enkele keren met zijn hoeven, benen en lichaam raakte. Ambulancepersoneel heeft het slachtoffer op een backboard gebonden en is vervolgens met spoed vertrokken naar het ziekenhuis in Dordrecht. De man had in ieder geval verwondingen aan zijn voet, rug en hals. De werkzaamheden bij de manege werden uitgevoerd, omdat een flinke hagelbui delen van het dak hadden vernield.

Bron en foto's: http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/2011/07/06/dakwerker-valt-naar-beneden-en-wordt-geraakt-door-panisch-paard/
Laatst bijgewerkt door peterstam op 07-07-11 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Re: Dakwerker valt naar beneden op een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:09

Das wel dubbel pech, eerst door het dak zakken en dan nog een paar rake klappen na krijgen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:10

Pffff wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden...

Ergens vraag ik mij af in hoeverre het paard de daadwerkelijke val van de man 'gebroken' heeft en nog enigzins te spreken valt van een 'geluk bij een ongeluk'...

Ik hoop dat de man er weer bovenop komt, al zal dit wel met de nodige botbreuken gepaard gaan, vrees ik.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:11

Rottig ongeluk, ik hoop dat de man niet veel schade heeft opgelopen.

Is het trouwens normaal dat je aan een beschadigd dak werkt waar ook nog paarden onder staan? (Zou het zelf niet weten hoor, niet aanvallend bedoeld)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:12

Jeetje, nare situatie zeg :oo hopen dat de man er goed van kan herstellen!

Wat ik wel vreemd vind: Als iemand op het dak bezig is, wie laat zijn paard daar onder staan???
Ik neem aan dat het dak slecht in conditie was, en dat je dan risico's zo laag mogelijk wilt houden?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:12

Oei dat was schrikken voor beiden!
Hopelijk houden zowel man als paard er niks aan over.Heb zowiezo respect voor dakdekkers die durven toch maar effe in flinke hoogte te werken poehee.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:17

Dat paard is waarschijnlijk al helemaal over de *** geweest dat er iemand boven hem aan het dak aan het werk was, aan het grote gat in het dak te zien waren ze transparante dakplaten aan het vervangen. Vreemd dat ze het paard daar gewoon hebben laten staan, vooral 's zomers zijn er voldoende mogelijkheden om het paard even ergens anders neer te zetten lijkt me. Ik zou laaiend zijn als het om mijn paard ging. Beterschap voor man en paard in ieder geval.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:41

Ik verwacht eerder dat het dichte dakplaten zijn geweest. maar dat maakt verder niks uit dat ik wel graag had gezien dat ze de paarden eronder weggehaald hadden. Denk evt aan materieel/materiaal wat omlaag valt.

peterstam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 09:50

Ik ben gisteren in de stal geweest en het was inderdaad een dichte dakplaat waar de man doorheen viel. Hij was op weg naar een transparante plaat die vervangen moest worden en die een stuk boven de dichte plaat zat. Waarom de paarden niet van stal zijn gehaald, tijdens de werkzaamheden weet ik niet. Hoorde van een 'paardenmeisje' dat het paard waarschijnlijk ook met zijn lichaam op de man is gevallen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:56

Tja achteraf zegt men altijd had ik maar....en...was ik maar.....
Maar misschien waren die platen normaal gesproken sterk genoeg en kwam ie net ongelukkig op een zwakke plek te staan.
Hoe dan ook,gelukkig kan die man het nog na vertellen pfff

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:49

Auww, tja snap wel dat het paard ervan schrikt .

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:58

oooh bah bah bah. Val die val door t dak had ie al kunnen overlijden, word ie nog in elkaar getrapt ook.

arm paard ook natuurlijk, ik zou het ook doodeng vinden als dat enge ding op het dak dan ook nog naar beneden komt zetten.

Wat moeten ze beiden bang zijn geweest en de beste man is nog maar de vraag of hij geneest natuurlijk. Laten we hopen.

LoveZaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:00

Wat erg zeg, dat paard zal ook wel last van z'n rug hebben gekregen als hij daarop is gevallen.

Ook niet erg handig om op het dak te gaan staan dan... :o

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:06

Wat gek dat ze de paarden binnen hebben laten staan? Maakt altijd zo'n herrie als je op het dak moet werken.. Dakwerk moet je altijd veel bij opletten, mijn vader die al jaren in het vak zit en ook een eigen bedrijf heeft is laatst ook gevallen. Als hij zich niet heeft weten op te vangen was hij 5 meter gevallen en misschien wel einde oefening geweest.. Nu alleen maar gebroken rib gelukkig :) Maar blijft een gevaarlijk beroep!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:10

Wat idioot dat ze dat paard daar gewoon hebben laten staan, je haalt toch voor de zekerheid in elk geval de paarden die er direkt onder staan weg?
De man én het paard hadden allebei wel kunnen verongelukken, je wilt toch niet met een panisch paard en een paar dakplaten in een hok van 3x3 zitten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:11

Ik vond het wel een best heftig berichtje.
Normaal moet er van de Arbo wet toch een valnet hangen en paarden zouden al helemaal niet aanwezig mogen zijn.

Hier met bouwen van de binnenrijhal werd een vangnet gespannen bij alle spanten en echt niet dat er paarden bij mochten komen.........

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:23

Ik hoop dat de man goed herstelt.

Maar...om eerlijk te zijn, dit had niet mogen gebeuren. Ik weet niet of dit een zelfstandige was of in loondienst maar bij valgevaar 2>meter MOET een werkgever maatregelen treffen dat zijn werknemer niet kan vallen, dat is arbowet, daar zijn vele oplossingen voor te bedenken.

Ik heb vanmiddag voor dezelfde reden (behalve dat deze man op 9m hoog aan het werken was) iemand van ons bouwterrein verwijderd. Hij droeg een harnasgordel die hij niet gebruikte, heb de man aangesproken, na 5 minuten betrap ik hem weer, dus dan is het einde oefening voor hem. Zijn werkgever (was een onderaannemer van ons) was het daar geheel mee eens. Ook hij had weinig zin om door dit gedrag in de toekomst zijn echtgenote in te moeten lichten dat hij zwaargewond in het ziekenhuis ligt, of in het mortuarium.
Ik heb dit al eens moeten doen...en ik kan je vertellen dat dat niet leuk is.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:14

Arme dakdekker! Heel lullig dit.. Voor beide partijen valt er wat over te zeggen.. (wie gaat er steunen op een dak waar de hagel stenen doorheen zijn gegaan, en wie laat er nou een paard onder staan)