Hoe zie je eruit als je moeder een zebra is en je vader een ezel? Dan kom je op de wereld met zwartwitgestreepte pootjes en een bruine rug en kop. En hoe je dan heet? Een Zezel. In China is er eentje geboren.
De verzorgers van de Zezel zijn heel blij met de geboorte van het dier. Om te zorgen dat de zebra genoeg moedermelk maakt voor de Zezel geven de verzorgers haar opgeloste bruine suiker. Het gebeurt niet vaak dat een ezel paart met een zebra. Een kruising tussen een paard en een ezel komt meer voor. Je krijgt dan een muilezel of een muildier.
Ik heb deze kruising vaker voorbij zien komen. Vind deze alleen een beetje ernstig kromme rug hebben. En of opgeloste bruine suiker nou zoveel toegevoegde waarde heeft om aan de moeder te geven voor meer moedermelk daar heb ik ook zeer mn twijfels bij.
Het was vanochtend ook op het grote mensenjournaal.
Mando
Geplaatst: 05-07-11 12:53
Wat een grappig ding
TLNLSDB
Geplaatst: 05-07-11 12:54
LindyH schreef:
Het was vanochtend ook op het grote mensenjournaal.
hahaha
Maar wat un scheetie zeg!
Jacobien12
Geplaatst: 05-07-11 12:55
Wat een leukerd!
obelix
Geplaatst: 05-07-11 12:56
Wat een schatje zeg ! Aparte kruising !
Suzanne F.
Geplaatst: 05-07-11 13:15
Aaaaaaah wat lief!!! Een Zezel! Of Zonkey in het engels dan. Geweldig zeg!
neapolitano
Geplaatst: 05-07-11 13:16
ik vind het dierenmishandeling en onnodig, Dit is gewoon gedaan om publiek te trekken/ commercie en wie zegt dat het geen kunstmatige inseminatie is (doen ze ook bij panda's). Een ezelhengst gaat echt niet spontaan bij een zebra dekken. Een muildier heeft nog een doel maar dit is niets anders dan een publiekstrekker. ik vind dit dezelfde kategorie als een leeuw tijger kruising. ook puur voor de commercie
Zoolgangster
Geplaatst: 05-07-11 13:18
Krijg een beetje een "orohippus" (voorouder van de paardachtigen) idee van de afbeelding. En orohippus wordt nogal een met een bolle rug afgebeeld, en de skeletten vertonen, opgezet, ook een bolle rug. Misschien heeft dit veulentje wat atavistische trekjes meegekregen door de kruising. (eigenschappen van verder liggende voorouders die zichtbaar worden.) Wat goed mogelijk is bij kruisingen van 2 verschillende soorten.