Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoekiej schreef:Nou, ik snap niet dat ze dit allemaal toegestaan laten. Waarom doen ze zoveel moeite voor 85 starts in 1 jaar?! Als mensen bitloos wedstrijd willen rijden, zouden ze zich massaal moeten melden bij bitloze wedstrijden. Schijnbaar gebeurt het niet, dus is de vraag toch niet zo groot als gedacht.
En nu kunnen de bitloze ruiters wel weer gaan 'zeuren' dat het nog niet toegestaan is tijdens gewone wedstrijden, maar schijnbaar willen ze zelf ook geen moeite doen om het van de grond te krijgen. Waarom zou de KNHS dan de bitloze ruiters nog meer tegemoet moeten komen?
Arabesk schreef:Ok een stap in de goede richting. Nog beter zou zijn om bitloos gewoon in de reguliere wedstrijden toe te staan. Ze maken daarmee dressuur als geheel ook een beetje ongeloofwaardig. Alsof dressuur valt of staat met een stukje ijzer in de mond.
Citaat:Onder aanleuning wordt verstaan de zachte en constante verbinding tussen de ruiterhand en de paardenmond die van het paard uitgaat, als gevolg van de voorwaartse inwerking van de ruiter.
Gypsy schreef:@snoekiej: Omdat er verdorie toch niks raars of engs aan is????????
Het is gewoon een optoming, klaar.
Want omdat jou paard toevallig beter loopt op een sidepull, moet jij het halve land afreizen? Neuh zou ik ook niet doen.
masja schreef:Zonder bit geen aanleuning. Hoe goed je je paard ook aan het lopen hebt, er zal nooit aanleuning zijn.
Omdat wij met zijn allen afgesproken hebben (nou ja het KNHS en de FEI) dat aanleuning nu eenmaal niet zonder bit kan.
sjanie schreef:Ik heb trouwens nooit begrepen waarom in de Z met stang en trens moet worden gereden. Wanneer een paard fijn loopt op een simpel bitje of bitloos moet dat toch ook in de Z kunnen. Maar misschien stel ik een hele rare vraag... don't shoot the pianoplayer....heb er ook niet veel verstand van.