Hugo Langeweg had bij de Sweepstakes Trial al goede gevoelen overgehouden na het sterke optreden van Bewitched. De merrie lag op schema. Helaas gooide een influenza roet in het eten. De merrie was ziek en de voorbereiding op de Sweepstakes verliep niet optimaal. Met dat in het achterhoofd ging Langeweg dat ook voorzichtig te werk en reed een tactisch sterke race. Hij stuurde Bewitched gelijk naar de koppositie en drukte het tempo.
Dat boemeltempo werd door de concurrentie geaccepteerd en Langeweg nam vanuit de laatste bocht gemakkelijk afstand om probleemloos te zegevieren. Voor Bewitched kwam over 2300 meter 1.19,8 op de klokken en daarmee bleef zij voor Britt Newport en Bambi Boko. “Zij kan op speed met de beste hengsten mee, maar op vermogen nog niet. Haar startsnelheid bezorgde mij gemakkelijk de leiding. Gelukkig kreeg ik geen aanval te verduren en kon ik zodoende de koers naar m’n hand zetten. Het hoefde gelukkig niet harder, want ik weet niet of het ook gelukt was als er meer druk was geweest. Verder is het natuurlijk een heel goed paard”, liet Langeweg weten.