Nieuw SFN paard onder het zadel bij Jeroen Dubbeldam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nieuw SFN paard onder het zadel bij Jeroen Dubbeldam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:31

www.horsetelex.nl

Jeroen Dubbeldam gaat een nieuw paard van het Springpaardenfonds Nederland uitbrengen in de sport. Het gaat om de zevenjarige Rash R-zoon Zenith.

Jeroen Dubbeldam zag Zenith SFN in Hagen onder de Brit David McPherson springen in de jonge paarden-proeven. "Ik vond het een heel goed paard en sprak erover in Rome met Jacob Melissen", aldus Jeroen Dubbeldam.

Zenith is destijds via paardenhandelaar en SFN-scout Willy van der Ham naar David McPherson gegaan. Dezelfde Willy van der Ham regelde enkele weken geleden dat de ruin in Weerselo op stal kwam, bij Jeroen Dubbeldam. Hier kwam de voltallige groep selecteurs van het Springpaardenfonds het nieuwe paard inspecteren, waarna besloten is tot aankoop.

Dubbeldam is geen mede-eigenaar geworden van Zenith SFN. "Ik ga hem rijden en daar ben ik erg blij mee. Elk paard van deze kwaliteit is welkom. Hij heeft heel veel bloed en veel erin."

De familie Voort uit Den Ham is de fokker van Zenith SFN. Hij werd als tweede bezichtigingshengst verkocht op de KWPN Select Sale.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:27

Zo, Jeroen krijgt leuke beesten op stal te staan!

Sneeuw88

Re: Nieuw SFN paard onder het zadel bij Jeroen Dubbeldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:33

Ben benieuwd hoe deze combinatie het gaat doen!