Manege Hoek van Holland staat met lege handen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Manege Hoek van Holland staat met lege handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 05:48

www.rtvrijnmond.nl

De Hoekse Pony- en Paardenclub aan de Dirk van de Burgweg in Hoek van Holland, die vorig jaar moest verhuizen en een nieuwe locatie kreeg aangeboden staat inmiddels met lege handen en krijgt nu juridische hulp.

Een jaar geleden moest de Hoekse paarden en ponyclub vertrekken van de Dirk van de Burgweg in Hoek van Holland.

De ruitersportvereniging bood tot dan toe de mogelijkheid om vooral mensen die een dure manege niet kunnen betalen de mogelijkheid om te leren paardrijden. Heel veel kinderen maakten gebruik van die mogelijkheid.

Op de plek van de manege staat inmiddels een nieuwbouwwijk. Na veel onderhandelen kreeg de club een stuk grond aangeboden op de Hoge Wei in datzelfde Hoek van holland. In ruil daarvoor trok de ruiterclub een bezwaarschrift tegen de nieuwbouwwijk in.

Eind goed al goed zou men denken. Maar niets is minder waar. De nieuwbouw, een miljoenenproject loopt voortvarend en de paardenclub staat met lege handen en krijgt inmiddels juridische hulp.

Klik hier voor een audio-interview.

EllyC

Re: Manege Hoek van Holland staat met lege handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 06:33

Ik begrijp het niet helemaal.
Hoe kunnen ze nu met legen handen staan als ze een vervangend terrein hebben aangeboden gekregen?

Ik kan audio helaas niet afluisteren, wellicht zit daar de oplossing.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 06:49

iets zegt mij dat het bericht niet helemaal compleet is

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:19

"volgens de wet mogen ze op het stuk grond niets bouwen, ook al hebben ze een contract van 5 jaar getekend"

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:29

lail schreef:
"volgens de wet mogen ze op het stuk grond niets bouwen, ook al hebben ze een contract van 5 jaar getekend"

Zooo, dan ben je genaaid (pardon my french) maar da's echt een rotstreek.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:42

Nou ja zeg, dan heeft een ambtenaar op het gemeentehuis van HvH ernstig zitten slapen :Z

Gemeente kan op z'n minst het bestemmingsplan van desbetreffende stuk grond wijzigen, maar daar gaat wel even tijd overheen.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:53

het bestemmingsplan bekijken, is het eerste wat door mijn hoofd schiet, voor je iets tekent.
deze zaak met de gemeente loopt ook al een poosje en zijn er al diverse acties gevoerd in het dorp

Overigens weet ik niet hoe het er nu voorstaat maar alle paarden en eigenaars hebben een nieuw plekje gevonden bij andere maneges en/of prive stallen

@hetbommeke: je bent me net voor

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:54

Nare streek van de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:52

Maar gaat het nou over manege Hoek van Holland (titel) of over de Caepruiters (foto in het artikel)?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:16

Over de Caepruiters...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:58

Paulus26; Toch staan er op de Hoge Wei nog een behoorlijk aantal paarden. Ik weet niet of die er alleen in de zomerperiode staan of dat dat echt allemaal paarden zijn die niets anders hebben?

Het blijft een vreemd verhaal en een lastige situatie.
Alhoewel dit al járen bekend was en manege HvH ook zonder veel ophef verdwenen is.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:40

De uitbater van manege HvH heeft de boel verkocht aan de gemeente
Het gaat in deze dan ook om manege/pension stal De Caepruiters

de paarden die op de hoge weide staan, stonden er al ruim voor dat De Caepruiters verdween (als we over hetzelfde stukkie grond hebben)
Volgens het bestemmingsplan mag er idd niets gebouwd worden.
Langs de haakweg richting het staelduinsebos is prive grond waar ook niets gebouwd mag worden in verband met de vleermuis trek.
een stukje verder wordt het bestemmingplan gewijzigd van agrarisch in woningbouw waar dan in loop van de tijd nog eens 1200 woningen uit de grond gestampt gaan worden

Er is een manege 2 km verder van voormalig manege De Caepruiters waar genoeg stallen leeg staan
Manege Noordland die ook een aantal voormalige caepruiters heeft onder gebracht al moet je je afvragen waarom die stallen leeg staan

feit blijft dat het idd een rot streek is van de gemeente, al weet ik niet alle ins en outs hier van

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:36

Ik weet ook niet alle ins en outs van het verhaal. Maar ik weet niet anders dan dat die woonwijk er zou komen. Dus laten we zeggen dat dat al zeker 10-15 jaar bekend is. In 10-15 jaar moet je toch tijd genoeg hebben om een nieuwe oplossing te zoeken?
Ik begrijp ook niet goed waarom manege HvH eigenlijk zonder problemen tegen de vlakte is gegaan en er bij de Caepruiters zo een herrie over is.

Het zal waarschijnlijk ook niet mee vallen om stalling te vinden in dezelfde prijsklasse als de Caepruiter?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:10

Zelfde prijsklasse is hier erg lastig denk ik alles is al gauw dik boven de 250 euro

Maar vind het stuk grond wat vervangend moet zijn er erg sneu uitzien voor wat ik dan vamaf de weg kan zien! Alles is buiten geloof ik denk dat je er niet eens de mogelijkheid hebt om je zadel ed op te bergen!

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 07:47

paulus26 schreef:
De uitbater van manege HvH heeft de boel verkocht aan de gemeente
Het gaat in deze dan ook om manege/pension stal De Caepruiters

de paarden die op de hoge weide staan, stonden er al ruim voor dat De Caepruiters verdween (als we over hetzelfde stukkie grond hebben)
Volgens het bestemmingsplan mag er idd niets gebouwd worden.
Langs de haakweg richting het staelduinsebos is prive grond waar ook niets gebouwd mag worden in verband met de vleermuis trek.
een stukje verder wordt het bestemmingplan gewijzigd van agrarisch in woningbouw waar dan in loop van de tijd nog eens 1200 woningen uit de grond gestampt gaan worden

Er is een manege 2 km verder van voormalig manege De Caepruiters waar genoeg stallen leeg staan
Manege Noordland die ook een aantal voormalige caepruiters heeft onder gebracht al moet je je afvragen waarom die stallen leeg staan

feit blijft dat het idd een rot streek is van de gemeente, al weet ik niet alle ins en outs hier van

Die manege 2 km verder zou ik nog voor mijn verdriet niet willen staan woon er een kilometer vandaan maar mijn paard staat bij de nieuwe orange hoeve (10 kilometer verder) Geen haar op mijn hoofd die bij zulke lui ga staan (dus vandaar die leegstand daar er zijn er meer die er zo over denken wordt tijd dat die manege is word overgenomen)