Meisje gewond na val van paard in Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wardie

Meisje gewond na val van paard in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:04

www.regio15.nl

Den Haag - Voor de derde keer binnen een aantal uur tijd werd binnen Haaglanden assistentie gevraagd aan het Mobiel Medisch Team van 'Lifeliner 2

Eerder vandaag was hun komst op de Oostweg in Zoetermeer en het Marshallplein in Rijswijk benodigd, rond 13.00 uur was dat op de Madepolderweg te Den Haag het geval. Aldaar was namelijk een meisje van haar paard gevallen. Helaas was de ellende daarmee nog niet compleet; het paard trapte vervolgens het meisje vol in haar gezicht.

Gezien de ernst van de situatie werd het Mobiel Medisch Team ter plaatse gevraagd. Tezamen met het personeel van een ambulance en de motorambulance hebben zij het slachtoffer gestabiliseerd.

Hierna is het slachtoffer met spoed overgebracht naar het Haga ziekenhuis, locatie Leyweg. De arts van het Mobiel Medisch Team is hierbij met de ambulance meegereden. De traumahelikopter is vervolgens naar het ziekenhuis gevlogen, teneinde aldaar de arts op te halen. Over de toestand van het slachtoffer is momenteel niets bekend.

goldflower

Re: Meisje gewond na val van paard in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:07

vreselijk erg heel veel sterkte voor haar en haar family .

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:09

Veel beterschap voor het meisje..

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:11

Oeh vreselijk, hopelijk herstelt het meisje weer snel&goed!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:13

Ach nee toch.. Sterkte voor het meisje en familie.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:14

he als ik lees denk ik aan dat meisje wat een paar weken geleden verongelukt is.wat een naar ongeval

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:33

Vreselijk! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt!

Purified

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:35

Jep, ik had precies hetzelfde, op eenerna de trauma helikopters en de ambulances... Vreselijk, heel veel sterkte voor haar en haar familie.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:40

jeetje wat erg, hoop dat het meisje er weer helemaal bovenop komt.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:45

Ik ben benieuwd van welke stal ze kwam. En inderdaad hard duimen dat alles weer helemaal goed komt!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:20

Naar wat ik gehoord heb kwam ze van de Dijkgraaf, meer weet ik niet.
Ik hoop ook echt dat alles goed komt. Kijk elke x of er misschien nog nieuws is. Waarom moet die geweldige sport nou soms zo gevaarlijk zijn....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:21

Alweer een ongeval, ik weet dat het niet altijd te voorkomen is maar elk ongeluk is er eentje teveel.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:20

Ze komt idd van de dijkgraaf en is een bijrijder van een van de pensionklanten. Ze reed deze pony net een maand en ze had een cap op voordat daar speculaties op komen. Alhoewel de klep van haar cap kapot is, is ze niet niet in het gezicht geschopt. Dat bericht is dus niet juist.

Het ongeluk is gebeurd op de madepolderweg bij reactiegebied madestein. Toen ik onderweg naar huis was van een wedstrijd huis hoorde ik dat er een ongelujkm was gebeurd met paard en ruiter waarbij traumahelikopter aan te pas kwam. Tweede telefoontje gaf meer duidelijkheid, was iemand van onze stal.
De pony is er vandoor gegaan en ze is er af gegaan. Wat er precies is gebeurd is niet heel duidelijk.
Ze was minimaal 10 minuten buiten westen toen ambulance kwam en was nog weg toen ze werd afgevoerd...... Ze is niet met helikopter afgevoerd maar met ambulance, wel geintubeerd ed.
Afgelopen maandag begreep dat de broeders van de ambulance haar een te zware dosis slaapmiddel hebben gegeven en ze maandag met moeite wakker wordt.
Aangezien ze een korte termijn geheugenverlies heeft (maandag wist ze bv dat ze naar stal ging maar weet niet meer dat ze is gaan rijden, ze weet dat het 2011 is maar de maand weet ze niet) dachten de artsen aan zeer zware hersenschudding maar maandagavond kregen we te horen dat ze toch lichte zwelling op hersenen heeft. Ook heeft ze kleine scheur in nekwervel.
Het bericht van de afgelopen dagen is dat ze met kleine stapjes voruit gaat. Herinnert zich meer maar is een uur later dit ook weer kwijt......
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 30-06-11 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:23

Mijn stief nichtje is overleden omdat ze van haar paard was gevallen. Ze heeft ook een graf met allemaal mooie paardenbeeltjes en foto´s

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:11

veel sterkte voor haar en haar familie

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:43

Bedankt voor je verhaal OKhannes. Wel rot dat er in dat nieuwsbericht dingen staan die niet kloppen. Link zeg dat ze een te zware dosis slaapmiddel gegeven hebben.
Nu maar hopen dat het geheugenverlies een tijdelijk iets is en het langzaamaan terug komt. Misschien komt dat door zwelling in haar hersenen en trekt dat weer bij als de zwelling afneemt?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:02

Ik heb begrepen dat het weer de goede kant op gaat en dat ze inmiddels naar en revalidatiecentrum is om voor het laatste stukje te herstellen. En ze wil gewoon weer rijden,......

m_risska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:48

veel beterschap voor het meisje en familie

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:57

Ze is inmiddels na een paar weken revalidatiecentrum sinds medio deze week weer thuis! Ze was afgelopen weekend bij ons op stal en zag er goed uit (nog wel een kraag om)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:48

Gelukkig! Wel fijn dat ze niet bang is geworden voor paarden. Veel beterschap voor d'r!