Op de eerste stamboek-keuring van de regio Groningen is dinsdag een driejarige springmerrie overleden. Het paard steigerde, waarbij ze achterover viel op de bestrating. Lijden bleef het dier bespaard, ze was op slag dood.
Buiten dit betreurenswaardige ongeluk om verliep de stamboekkeuring goed met tien procent meer aanmeldingen dan verleden jaar. De hoogste punten voor exterieur en bewegen gingen naar dressuurmerrie Dolana (Vivaldi x Houston).
Wat vreselijk. Heel veel sterkte voor de eigenaren.
Jolliegirl
Geplaatst: 23-06-11 11:46
In 1 keer overleden? DIe heeft dan waarschijnlijk een flinke smak op de nek gehad..
Wat onwijs triest zeg! Jemig...
Wendy89
Geplaatst: 23-06-11 11:46
Jeetje wat een bericht! Dat wil je inderdaad niet meemaken. Het is hier ook eens gebeurd bij het inladen van een paard in de trailer. Paard steigerde en viel achterover. Dierenarts heeft het dier toen ingeslapen.. Brrr
Jemig wat erg Sterkte voor de eigenaren en maar goed voor het beestje dat het opslag dood was en niet bijv. eerst nog 10 minuten verlamd en doodsangsten heeft moeten uitstaan
Barbabientje
Geplaatst: 23-06-11 11:47
Jeetje dat is ook je ergste nachtmerrie!
Sterkte voor de betrokkenen
thriam
Geplaatst: 23-06-11 11:49
Verschrikkelijk, je zult het maar zien gebeuren, dat beeld raak je zo niet van je netvlies kwijt.
Wat verschikkelijk! Ze had heer hele leven voor zich, en dan zo'n verschikkelijk ongeluk.. Bah wat naar voor de begeleider en de eigenaren. Ik wens hen veel sterkte toe met het verwerken van het verlies.
Amytj
Geplaatst: 23-06-11 11:51
Phoe daar krijg je wel even kippenvel van. Gelukkig was het dier wel opslag dood zodat het niet heeft hoeven lijden. Zeker voor de ooggetuigen een verschrikkelijke ervaring!
Zunzuncito
Geplaatst: 23-06-11 11:52
Ongelofelijk, dat zoiets zo snel gebeurd is. Ik vroeg me altijd af of dat dit soort ongelukken voortkomen uit het te strak houden van de lijn bij het omhooggaan, maar na het zien van een video van een racepaard dat gewoon flipt als hij wordt gevraagd te gaan lopen, dan zit een ongeluk al snel in een klein hoekje.