Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 10:28

http://www.stegen.net

Afbeelding
Ben Schroder en BMC Unaniem.
foto: http://www.hippicture.nl

Aan de vooravond van het CSI Twente is Ben Schröder zijn paard BMC Unaniem kwijtgeraakt. De hengst is verkocht aan de Athina Onassis. ,,We wilden hem helemaal niet verkopen, maar dit bod was zo gek dat we niet anders meer konden”, zo meldt Schröder in de Twentse Courant.

Daarmee herhaalt de geschiedenis zich voor Ben Schröder. Vier jaar geleden werd het paard Rupert R, dat hij zorgvuldig naar de wereldtop had gebracht, verkocht op het moment dat het sportieve oogsten leek aangebroken. Dinsdag gebeurde hetzelfde dus met BMC Unaniem.

De hengst ging over in handen van de Griekse Athina Onassis. „Sportief gezien is dit gewoon kloten”, reageert Ben Schröder eerlijk. Maar als mede-eigenaar van het paard (samen met zijn broer Wim en Lauw van Vliet) kent hij de andere kant van de medaille. „We hebben een bod gekregen dat we niet konden weigeren. Dat zou onverantwoord zijn geweest.”

Caesar

Re: Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:30

Nee, dat meen je niet!! Zonde dat hij verkocht is, maar als het bod inderdaad niet af te slaan was, is het ook heel begrijpelijk.. Hoop dat we nog wel wat van hem blijven horen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:30

inderdaad gewoon kloten, maar wel verstandig!~

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:31

Zonde voor Ben en Lauw!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:33

Zo die zijn binnen :P
Tja soms moet je dingen afwegen tegen elkaar

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:36

Kan ze die weer lekker aan haar collectie " eenmaal aangekocht , niets meer gepresteerd " toevoegen ..staat mooi naast Tomboy en alle anderen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:39

Zonde maar te begrijpen...

Ik ga met Besita mee...: Die zien we nooit meer te-rug!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:39

besita schreef:
Kan ze die weer lekker aan haar collectie " eenmaal aangekocht , niets meer gepresteerd " toevoegen ..staat mooi naast Tomboy en alle anderen

Ik moest inderdaad ook meteen aan Tomboy denken toen ik dit las. T is mega zonde van die dieren, want je ziet ze nu niet meer. Maar die beesten hebben zo'n grote zak geld op geleverd dat het voor de Schröders en destijds Van der Vleuten waarsch minder erg is (of hoe je het ook moet zeggen).

Toch weer erg zonde voor Ben, maar zo te lezen hadden ze geen andere keus dan 'ja' te zeggen. Hoe hard ook, maar er moet geld verdiend worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 10:40

Ben ik nou in de war of had Ben ook Rubert R onder het zadel, waar we na de verkoop ook eigenlijk niets meer van horen?
Erg zonde dit weer voor de sport, maar goed, een flink bod kun je natuurlijk niet afslaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:42

Jupz Rubert had hij ook en daar hebben we in het begin nog wat van gehoord, nu hoor je er nooit meer wat van. En hij is ook nog geruind toch?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:42

Cayenne, ja, staat ook in het stukje. Ook noooooit meer iets van gehoord.
Ik snap wel dat ze voor de centen kiezen, maar het is wel zonde van zo'n goed paard. (Maar flink sperma winnen voordat ie op transport gaat).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:43

tuurlijk aan verkopers kant kan je niets verkeerd zeggen ..je kan zo'n zak geld niet weigeren ..je zou gek zijn mocht je dat wel doen ..

alleen zou zij moeten beseffen dat je met geld geen talent koopt ( voor haar rijkunsten bedoel ik dan )..een topknol rij je als gewone amazone zomaar niet na ..
ze zou liever een vrachtwagen gewone fijne amateurspaarden kopen en heel veel lessen en begeleiding blijven volgen ( doet ze al maar imo denkt ze te snel al aan de top te kunnen staan )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:44

Cayenne schreef:
Ben ik nou in de war of had Ben ook Rubert R onder het zadel, waar we na de verkoop ook eigenlijk niets meer van horen?
Erg zonde dit weer voor de sport, maar goed, een flink bod kun je natuurlijk niet afslaan.

Rupert is aan Peter Charles verkocht ..die zie je wel nog in de Gp rondspringen ..heeft ook een beetje een mindere periode gehad na zijn castratie ..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:44

Cayenne schreef:

Tja, Peter Charkles rijdt/reed hem toch? Die heeft hem idd niet zo in de kijker gereden...En toen werd hij ook nog eens gecastreerd, toen werd hij dus al helemaal oninteressant...!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:45

@ Besita: zo zal ieder normaal (niet rijk) mens misschien denken. Maar als je over zoveel geld beschikt dan koop je volgens mij gewoon de besten ter wereld en denkend dat wel ff na te kunnen rijden. Wat moet ze anders met der centen :+

Moet overigens zegggen dat ik haar volgens mij ooit 1x heb zien rijden. Start ze uberhaupt nog wel veel internationaal?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:46

Megajammer voor de Nederlandse springsport, voor Ben Schröder en Lauw van Vliet, maar ook voor alle veulens die er zijn en nog komen. In een klap worden zij terug in de orde geplaatst, want een hengst waar je nooit meer van hoort... Jammer hoor. Geld telt. Helaas.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:54

rowo schreef:
@ Besita: zo zal ieder normaal (niet rijk) mens misschien denken. Maar als je over zoveel geld beschikt dan koop je volgens mij gewoon de besten ter wereld en denkend dat wel ff na te kunnen rijden. Wat moet ze anders met der centen :+

Moet overigens zegggen dat ik haar volgens mij ooit 1x heb zien rijden. Start ze uberhaupt nog wel veel internationaal?

vaak staat ze op de uitslagen als hekkensluiter ..maar ze geeft niet op
Uceline( voorheen Greve ) pastte ook blijkbaar niet
Tomboy heeft ze sedert mei vorig jaar niet meer gestrart ..
Babouche heeft ze na telkens uitgesloten te worden ook niet meer zelf gestart

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:00

Sportief gezien jammer ja, maar wel fijn dat ze goed geld voor hem hebben gekregen.

De familie Onassis heeft nog geen EU geld nodig zo te horen...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:06

Schrale troost is misschien dat hij voor de dekdienst in Nederland beschikbaar blijft? Maar daar is nog niets van bekend denk ik? Op de site van Lauw staat er nog niets.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:07

Zal haar man dit paard niet rijden? Ik dacht dat Tomboy ook al voor hem is aangekocht.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:11

Eeuwig zonde van zo´n hengst! Maar goed geld is ook heeeel fijn ;)

En haar maakt het echt niet uit als ze het niet meer doen, dan koop je een nieuwe. Voor hun is 1 miljoen net zoveel als voor ons 10,- euro.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:18

Wat jammer zeg

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:27

besita schreef:
vaak staat ze op de uitslagen als hekkensluiter ..maar ze geeft niet op
Uceline (voorheen Greve ) pastte ook blijkbaar niet
Tomboy heeft ze sedert mei vorig jaar niet meer gestrart ..
Babouche heeft ze na telkens uitgesloten te worden ook niet meer zelf gestart

Dan was er ook nog de destijds met Steve Guerdat zeer succesvolle Tijl van het Pallieterland die zomaar van de aardbodem verdween.
Untouchable was blijkbaar ook niet geschikt voor ze..
Aboyeur W was het ook niet..
Hebben ze Como II eigenlijk nog?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:42

Wat onwijs zonde dat Unaniem naar het buitenland vertrekt. Ook erg jammer voor Ben dat wéér een van z'n toppaarden naar het buitenland vertrekt. Maar in de paardenwereld draait het nu eenmaal ook om veel geld en kan dus van hun kant wel begrijpen dat ze een dergelijk bod niet konden weigeren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:45

Wat ontzettend zonde van deze fijne hengst...haar man kan nog een soort van rijden,maar zij presteert niet heel goed.
Blijft zeker ook niet beschikbaar voor de fokkerij,of...?