Aangepaste Sporters ontvangen prullaria als prijzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aangepaste Sporters ontvangen prullaria als prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 19:05

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

De prijzen die de winnaars van de internationale dressuurwedstrijd aangepaste sporten in Mulhouse afgelopen weekend uitgereikt kregen, waren het onderwerp van de dag. Hoewel het Nederlandse team in Frankrijk de landenwedstrijd won en veel oranjecombinaties in grade II, III en IV bij de eerste drie eindigden, leek het wel of de prijzen bij de plaatselijke koopjesmarkt waren weggehaald.

Frank Hosmar kreeg mooie plastic onderzetters, een poster en bakvormpjes. Maar ook theemutsen, windlichtjes en plastic bekers zaten er in de prijzenpot. “Een Belgische deelnemer won de tweede prijs: een kookwekker met het prijskaartje van € 1,59 er nog op. Ik won een grote broodkrakeling van 30 centimeter”, vertelt Hosmar, die de humor er ook wel van inziet.

Klik hier voor het hele artikel.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:10

Bizar! Het is toch geen bixie wedstrijd of een onderlinge... Dan sta je als internationale sporter toch wel even raar te kijken... Zo'n wedstrijd rijden, dat is een klinke mep geld, daar moet je toch wel wat van terug zien?

Yessy

Re: Aangepaste Sporters ontvangen prullaria als prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:12

Woeps dat is toch gênant? Ben je topsporter, win je een theemuts in een internationale wedstrijd...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:14

Voor 2 paarden en dus 6 proeven moest er € 540,= startgeld betaald worden.................... schandalige vertoning!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:15

Nou ja.. dit is toch te gek voor woorden? Op de gemiddelde boeren wedstrijd win je in de B nog meer (geld bedrag).

Echt schandalig.. Je moet toch de kans krijgen je inleggeld er ruimschoots uit te halen? :roll:

Die wedstrijdorganisatie mag zich heel diep schamen!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:16

Nou ja zeg...
Wat een diefstal! Je betaalt een vermogen om mee te mogen doen, mogen ze ook voor echte prijzen zorgen! Ik vind het pure diefstal!
En sowieso op dit niveau mag je toch wel meer verwachten? Verdorie, ik rij alleen af en toe onderlinge wedstrijden en wij krijgen zelfs nog echtere prijzen!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:16

Schandalig idd!! Oh oh oh die mensen in frankrijk moeten zich schamen!!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:18

jezus dit is echt asociaal zeg 8)7

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:21

Mijn respect voor Frank Hosmar die er de humor wel van kan inzien. Maar eigenlijk is het om te janken! :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:22

haha ja hoor... Dat is gewoon gestoord.. op een kleine wedstrijd in de b win je nog meer...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:23

Een kookwekker whahaha, sorry als buitenstaander moet ik er hard om lachen....

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:24

Ho kalm aan mensen. Jullie sympathie doet goed, maar zoals de geïnterviewde al aangaf vinden wij het als deelnemers/betrokkenen ook wel enigzins amusant en zien er de humor van in. Deze sport is nu eenmaal nog maar beperkt aantrekkelijk voor sponsoren en er zijn op zo'n wedstrijd veel (internationale)officials nodig die op zijn minst ook reis en verblijf vergoed krijgen. Het is dan voor een organisatie ook geen vetpot. Gelukkig krijgt de sport in NL al steeds meer aandacht en zijn er hier wel sponsoren die de inzet van de ruiters belonen met prijzen. Hopelijk zet die tendens zich voort en wordt de sport zo voor de ruiters een beetje betaalbaar op den duur.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:25

Niet best, ik vind het gekaanstekerij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:26

Schandalig hoor, ik krijg een beetje het idee dat die vereniging de gedachte achter 'aangepaste' sporten niet helemaal heeft begrepen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:27

linky schreef:
Voor 2 paarden en dus 6 proeven moest er € 540,= startgeld betaald worden.................... schandalige vertoning!

:oo :oo

Ongeloofelijk.....

90 euro per proefje en dan krijg je plastic onderzetters....

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:28

StableEnable schreef:
Ho kalm aan mensen. Jullie sympathie doet goed, maar zoals de geïnterviewde al aangaf vinden wij het als deelnemers/betrokkenen ook wel enigzins amusant en zien er de humor van in. Deze sport is nu eenmaal nog maar beperkt aantrekkelijk voor sponsoren en er zijn op zo'n wedstrijd veel (internationale)officials nodig die op zijn minst ook reis en verblijf vergoed krijgen. Het is dan voor een organisatie ook geen vetpot. Gelukkig krijgt de sport in NL al steeds meer aandacht en zijn er hier wel sponsoren die de inzet van de ruiters belonen met prijzen. Hopelijk zet die tendens zich voort en wordt de sport zo voor de ruiters een beetje betaalbaar op den duur.

Ik begrijp dat er een humoristische kant aanzitten, maar alsnog vind ik de genoemde prijzen bizar. Kies als organisatie dan iets dat in ieder geval bij de doelgroep past, zoals een mooie deken.

Ik zie de mensen al staat, met hun theemuts en kookwekker :') ergens is het wel grappig, ergens is het best triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:29

Oef, dat is wel een beetje zuur. Maar toch fijn Stable Enable dat jij aangeeft dat jullie het zelf niet erg vinden. En zoals je het uitlegt is het natuurlijk ook vrij logisch :)

Maar toch, tegenover dat startgeld een eierwekker :=

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:31

Amusant? ik vind het eerder bespottelijk... op de gemiddelde B-proef krijg je 'betere' prijzen, doe dan desnoods een zak voer/deken/mooi halster+touw ofzoiets, maar toch zeker geen plastic onderzetters van €1,59? Echt belachelijk.
Ik snap best dat die officials e.d. betaald moeten worden maar als je daarom toch f*cking €90 per proefje (en dan nog naar Frankrijk en terug reizen he!) moet betalen, staat dat natuurlijk totaaaal niet in verhouding.

Ik vind 't eigenlijk eerder een belediging van de sporters eigenlijk.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:33

Dit is toch van de zotte... geef dan een bosje wortels en een pak suikerklontjes weg....

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:36

MLoeser schreef:
StableEnable schreef:

Ik begrijp dat er een humoristische kant aanzitten, maar alsnog vind ik de genoemde prijzen bizar. Kies als organisatie dan iets dat in ieder geval bij de doelgroep past, zoals een mooie deken.

Ik zie de mensen al staat, met hun theemuts en kookwekker :') ergens is het wel grappig, ergens is het best triest.

Ik ben het met MLoeser helemaal eens! Dat er sponsoren te vinden zijn en het allemaal geen vetpot is kan ik uitstekend begrijpen. De keuze van de prijzen vind ik echter respectloos. Tenminste voor sport op zulk niveau.

NatasjavE

Rock schreef:
Maar toch, tegenover dat startgeld een eierwekker :=

Precies, geef dan 5 euro prijzengeld. Das ook niks natuurlijk...maar een eier wekker.

Anoli

Zo dat is nog eens meten met 2 maten zeg...

De "gewone" topsporters krijgen mooie prijzen en de "kneusjes" worden afgescheept met troep :oo die organisatie zou zich kapot moeten schamen zeg :n

Kneusjes bedoel ik trouwens niet verkeerd hoor maar probeer het onderscheid in hoe men tegen deze 2 werelden aankijkt zo duidelijk te krijgen...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:39

Zelfs op onze onderlinge wedstrijd zijn er dikkere prijzen :+
Heel raar hoor!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:41

Het gaat toch om het gebaaaaaaar :P := _O-

Hahahaha. Maar nee, serieus... Ook al is het budget beperkt, zorg dan dat je iets regelt in de vorm van een massage voor je paard in ruil voor sponsoring op het evenement ofzo. Ze hadden wel iets creatiever kunnen zijn. Karige boel!
Bingo loont meer volgens mij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:42

Oef, dat is toch wel genant..
Hoewel het grenst aan bizarre humor.
Is het geen gouden kookwekker?

Gezien het hier genoemde startgeld, vind ik het wel heel triest.
Beetje plaatselijk concour heeft zelfs meer te bieden aan B ruiter en dit betrof ruiters die in mijn ogen
best mogen zeggen dat ze topsporter zijn.

Het hoeft echt niet heel duur te zijn, om nog wat te lijken.

Wel top gedaan van de ruiters! Ze hebben wel heel mooi visite kaartje af gegeven,
door zo veel prijzen in de wacht te slepen.