Balve: Rath en Totilas winnen ook GPS.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Balve: Rath en Totilas winnen ook GPS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 13:53

bron: telegraaf.nl

BALVE - De Duitser Matthias Rath heeft met zijn beroemde dressuurpaard Totilas zaterdag in Balve de Duitse dressuurtitel gegrepen. De 26-jarige berijder uit Kronberg kreeg voor 2000 toeschouwers de hoogste score tijdens de Grand Prix Special (83,417 procent).

De onttroonde titelhoudster Isabell Werth moest op El Santo met de tweede plaats genoegen nemen (81,375). Anabel Balkenhol eindigde met Dablino (79,00) op de derde plaats.
Voor Rath was het zijn zesde optreden met Totilas, het duurste dressuurpaard ter wereld. De Nederlander Edward Gal won vorig jaar op de zwarte hengst drie keer goud bij de Wereldruiterspelen. Daarna ging het paard over in Duitse handen.

History_

Re: Balve: Rath en Totilas winnen ook GPS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:10

mooie score :)
heeft iemand deze proef gezien?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:18

Ja, ik heb hem gezien op de duitste site. Vond dat ie erg voorzichtig reed. Net alsof hij Totilas niet de ruimte durfde te geven. Had weer fouten in de eerste eners. En ergerde me heel erg aan het stanggebruik. Dit was ook het geval bij Isabelle zo.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:55

Waar ik me vooral aan ergerde was de jurering, wat een chauvinisme :(

Juryleden die destijds Edward en Totilas veroordeelde en nu net zo makkelijk tienen aan het weggeven zijn voor een veel mindere uitvoering. Leve de de dressuursport :(

Bah Bah en nog een bah
Laatst bijgewerkt door Rizzla op 18-06-11 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:56

chauvinisme?
maar het zijn alleen maar Duitse ruiters

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:57

_Azar_ schreef:
chauvinisme?

Nou, inderdaad....

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:58

Adil schreef:
_Azar_ schreef:
chauvinisme?

Nou, inderdaad....

Miscchien eerst even lezen !!!!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:00

sorry, ik had je edit niet gelezen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:00

_Azar_ schreef:
sorry, ik had je edit niet gelezen...

Ja, grapjas, ik had al gepost voordat je jouw post had gewijzigd hoor! :+

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:42

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:20

Ik vind hem beter dan gisteren.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:55

Ik heb de proef gezien op tv en idd was het erg voorzichtig wel was ik erg onder de indruk van isabell en el santo

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:08

Ik heb veel en veel beter gezien van Totillas... :\ Doodzonde.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:23

Toen totilas onder edward liep kwam er echt een paard binnen paraderen en dat vind ik nu veel minder, dat is wel jammer.
Verder zal de tijd moeten leren of Matthias er ooit hetzelfde uit gaat halen als edward.
Maar eerlijk is eerlijk ik zou niet in matthias zijn schoenen willen staan, wat krijgt die me toch van alle kanten een hoop kritiek.
Maar goed de duitsers dragen hem op handen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:26

jesito schreef:
Toen totilas onder edward liep kwam er echt een paard binnen paraderen en dat vind ik nu veel minder, dat is wel jammer.
Verder zal de tijd moeten leren of Matthias er ooit hetzelfde uit gaat halen als edward.
Maar eerlijk is eerlijk ik zou niet in matthias zijn schoenen willen staan, wat krijgt die me toch van alle kanten een hoop kritiek.

Als ik eerlijk ben denk ik dat ze dat niet eens willen. Totilas onder Gal deed me meer denken aan een circusact dan aan dressuur op internationaal niveau....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:29

Adil schreef:
jesito schreef:

Als ik eerlijk ben denk ik dat ze dat niet eens willen. Totilas onder Gal deed me meer denken aan een circusact dan aan dressuur op internationaal niveau....

Ik denk dat daar de meningen meer over verdeeld zijn.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:37

ik vind het best knap dat je meteen zulke scores kunt rijden onder behoorlijke druk. En er is in 2 weken op concours gaan toch wel een progressie te zien van een procent of 6. Wie doet dat 'm na?
En eigenlijk loopt totilas nu toch wat 'normaler', want onder edward was het hier op bokt volgens veel mensen nogal te expressief met de voorbenen en gebeurde er achter wel eens wat te weinig etc. Dat neemt niet weg dat ik edward en totilas een mooi op elkaar ingespeeld team vond.
Maar ik prefereer in het lopen etc eigenlijk Sisther de Jeu. Die is volgens mij straks msschien nog wel beter als totilas. (maar die krijgt vast niet zoveel punten, want ze heeft de kleur niet mee voor een jurysport....)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:00

Knap hoe hij zo snel progressie maakt. Toch vind ik dat de magie verdwenen is. Matthias bewijst niet meer dan dat hij goede proeven kan rijden, Edward dat hij een toptrainer is. Voor mij betekent dat laatste veel meer.

De pirouettes vind ik trouwens bij Matthias elke keer weer dramatisch, zuivere 4-takt. Zo jammer want Totilas kon ze zoooo goed. Hopelijk gaat hij dat nog verbeteren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:16

Er zijn vast niet veel mensen het met me eens, maar ik vind deze proef, op de foutjes na, een fijne proef om te zien.
Ik ben het ergens wel met adil eens, dat ik Edward en Totilas af en toe een circusact vond worden.
Persoonlijk hield ik toen al meer van de keurig/perfect gereden proef van Adelinde, dan het met veel bombarie rijden van Edward.
Dit is gewoon mijn eigen mening. Ik vond het altijd wat overdreven/rommelig overkomen.
Ik houd wel van een proef die meer de perfectie benadert, dan die naar mijn mening iets te veel show geeft, waardoor foutjes vergeten worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:09

Tendance schreef:
Er zijn vast niet veel mensen het met me eens, maar ik vind deze proef, op de foutjes na, een fijne proef om te zien.
Ik ben het ergens wel met adil eens, dat ik Edward en Totilas af en toe een circusact vond worden.
Persoonlijk hield ik toen al meer van de keurig/perfect gereden proef van Adelinde, dan het met veel bombarie rijden van Edward.
Dit is gewoon mijn eigen mening. Ik vond het altijd wat overdreven/rommelig overkomen.
Ik houd wel van een proef die meer de perfectie benadert, dan die naar mijn mening iets te veel show geeft, waardoor foutjes vergeten worden.

Je haalt me de woorden uit de mond..!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:26

Om perfectie te benaderen is punt 1 van het Skala nodig: takt en regelmaat.
Dat mis ik nogal in alledrie de basisgangen en in de oefeningen......

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:47

Ja, hoe komt hij toch aan die hoge punten??
Er is zoveel kritiek dus we punten hem maar hoog???

He Adil? Je bent er weer, trouw op elk Totilas/Rath topic! :wave:

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:11

RoMaReToFel schreef:

Eerst maar eens afwachten wat de internationale juryleden doen, dat de Duitse juryleden hem hoog punten is geen verrassing!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:33

horseyfries schreef:
RoMaReToFel schreef:

Eerst maar eens afwachten wat de internationale juryleden doen, dat de Duitse juryleden hem hoog punten is geen verrassing!

Dat is juist het doorzichtige eraan.....
Hoewleik mij wel uit het verleden kan herinneren, long time ago, dat Anky bij internationaal gebeuren steeds van de Duitse juryleden lage punten kreeg, terwijl ze van de overige hoge punten kreeg, waardoor Werth dan net 1e kon worden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 05:51

horseyfries schreef:

exact. Of hij progressie maakt (procent of 6, ja op dat soort wedstrijden niet zo moeilijk) valt te bezien wanneer er door (hopelijk) onafhankelijke juryleden wordt beoordeeld, als die er zijn.... Dit soort punten is allemaal intimidatie naar buitenlandse concurrentie, mijn inziens