Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Famke160301 schreef:Paarden die hoesten of zelfs dampig zijn, knappen enorm op van Ventipulmin poeder en tja... daar zit clenbuterol in....goh wat een misdaad om je paardje verlichting te geven
Cayenne schreef:http://www.hln.be
Verschillende diensten hielden vorig jaar een controle op een paardenwedstrijd op kleinere schaal. "Bij 19 paarden werd een bloedstaal genomen en na analyse bleken 12 ervan positief op onder andere clenbuterol, adrenaline en boldenone undecylinaat. Niet alleen bloedstalen bleken positief, ook een aantal spuiten en geneesmiddelen werden aangetroffen", stelt het jaarverslag.
ruitje schreef:En ik mij maar afvragen hoe de draf en rensport aan zo'n slechte naam komt, ik vraag mij af of deze dopingtest bij echte koersen zijn afgenomen?
SparklingApp schreef:Famke160301 schreef:Paarden die hoesten of zelfs dampig zijn, knappen enorm op van Ventipulmin poeder en tja... daar zit clenbuterol in....goh wat een misdaad om je paardje verlichting te geven
Niks mis mee, maar zo'n paard houd je wel thuis en heeft niks op een wedstrijd te zoeken!
Zieke dieren, of onder speciale medicatie blijven lekker thuis tot ze er weer vanaf zijn, gebruik van gerichte medicatie is niks mis mee, maar als het paard dan nog moet presteren wordt het meer misbruik.
Huertecilla schreef:ruitje schreef:En ik mij maar afvragen hoe de draf en rensport aan zo'n slechte naam komt, ik vraag mij af of deze dopingtest bij echte koersen zijn afgenomen?
Ik vraag me dat helemaal niet af; het is in alle lagen algemeen in de paardewereld. Neerlands nationale ´trots´ vertelt voor de camera dat sedalin voor scheren voor de wedstrijd moet kunnen.
Het is verder volstrekt irrelevant bij wat voor soort wedstrijd het werd geconstateerd.
Hoe lager het niveau van de wedstrijd is geweest hoe erger het is.
Dat zou nl. inhouden dat zelfs met weinig ´sportief´ belang de ambitie van de ruiter al zwaarder weegt dan het welzijnsbelang van het paard.