De politie heeft dinsdag twee paarden in beslag genomen aan de Peppellaan in Aadorp. Daar bleek bij een controle, die samen met de Landelijke Inspectiedienst Dierenberscherming werd uitgevoerd, dat de aanwezige paarden niet goed verzorgd werden.
Op 17 maart werd er ook al gecontroleerd op het adres. Ook toen bleek het dierenwelzijn niet in orde. Daarom volgde er afgelopen dinsdag een zogenaamde hercontrole. Omdat ook nu niet alles in orde was, is er proces verbaal opgemaakt en wordt er de komende tijd extra gecontroleerd.
Paarden worden meestal niet in enkele weken dikker, dat duurt vaak 6 weken voordat je een dun paard, dik(ker) hebt.. Ik vind 3 maanden ook wel het uiterste inderdaad, vooral als het al bekend is dat de paarden niet goed verzorgt worden.. Echt super dat ze nu zo goed controleren!
hoe kun je iets controleren wat in beslag genomen is?
Bartello1
Geplaatst: 16-06-11 09:17
De paarden zijn in beslag genomen. Er wordt genoemd dat het dierenwelzijn niet in orde was dus waarschijnlijk zijn er meerdere dieren waarop nu controle wordt gehouden??
Fijn voor die paarden dat ze nu beter behandeld worden. Eigenlijk zouden er jaarlijkse controles moeten zijn op paardenwelzijn bij particulieren. Alleen is dat zo'n gedoe... Sterkte voor de paarden!
alexonline
Geplaatst: 16-06-11 10:28
Ze hebben het hier druk in onze regio. Goed dat ze actief actie ondernemen. Het jaarlijks controleren van het paardenwelzijn van alle paarden is inderdaad net iets te, daar komt bij waar leg je de grens. Ik zelf vind dat elk paardje "recht" heeft op een stukje grasland waar die overdag lekker met z'n vriendjes kan dollen en z'n buikje rond kan eten, tevaak zie je paardjes die de hele dag eenzaam op stal staan.
thriam
Geplaatst: 16-06-11 12:26
Een liefhebber van grasbuikjes hahaha. Ja dat zou inderdaad het mooiste zijn als ieder paardje een stukje grasland voor zich had, maar waar zit je dan aan te denken? 0,5 ha per paard? of meer? Paardjes die 24/7 op stal staan is inderdaad ook te triets voor woorden. Waar heb jij dan die ervaring mee?
Anoniem
Geplaatst: 16-06-11 14:00
geerke schreef:
hoe kun je iets controleren wat in beslag genomen is?
Dit was ook het eerste wat ik dacht.. Ik neem aan dat bij in beslagname de paarden naar een betere plek worden gebracht en niet in hun eigen weiland blijven staan.
Er staan daar een hééleboel paarden. Misschien waren het andere van dezelfde man.
alexonline
Geplaatst: 16-06-11 17:10
Volgens mij staan er al een stuk minder dan vroeger. Ze hebben ook een heel stuk nieuw gras ingezaaid, dus nu met deze regen moet dat straks wel lekker gaan groeien en dat ze weer voldoende te eten hebben.
Als je niet voor je beesten kan of wil zorgen moet je er niet aan beginnen! Fijn dat ze daar nu dan weg zijn!
Marijketjuh_
Geplaatst: 17-06-11 09:27
Ze hebben het inderdaad druk in de regio hier, eerst al in Vriezenveen nu in Aadorp. Wel een goede zaak natuurlijk! Kun je niet voor een dier zorgen, neem er dan geen