'Weinig animo voor dierenpolitie'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Weinig animo voor dierenpolitie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:26

AMSTERDAM - Voor de functie van ‘animalcop’ lopen politie-agenten nog niet bepaald warm. Dat schrijft De Telegraaf woensdag op basis van een inventarisatie van de SP.

De politieke partij sprak vierhonderd agenten over de nieuwe functie.
Zij zouden niet zitten te wachten op een baan bij de speciale dierenafdeling.
Het plan van het kabinet is dat vijfhonderd politiemensen zich hiermee bezig gaan houden.
Ruim negentig procent zit niet te wachten op het voornemen van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie), zo blijkt uit de inventarisatie.

In een reactie zegt een Amsterdamse agent: ''Het kan toch niet zo zijn dat daar waar zedenzaken waarbij kinderen het slachtoffer zijn op de plank blijven liggen, er nog geen grip is op de seksuele uitbuiting van vrouwen, overvallers nog steeds hun gang kunnen gaan, we hier wel opsporingscapaciteit voor vrijmaken.''

Een collega vult aan: ''Dit is gewoon door mijn strot geduwd.''
Het idee komt oorspronkelijk uit de koker van de PVV. De Kamer vergadert donderdag over het voorstel dat in het regeerakkoord is opgenomen.
Een afvaardiging van het CDA stuurt woensdag een open brief naar Tweede Kamer, waarin het haar vraagtekens zet bij de plannen.
(http://www.nu.nl/politiek/2540195/weini ... litie.html)

Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden.

Ik ben van mening dat ze agenten er naar moeten solliciteren, iemand een andere taak zomaar aanwijzen hoeft niet altijd veel goeds te doen.
Ik denk dat ze beter mensen er speciaal voor moeten opleiden ( uiteraard wel oude rotten in het vak nodig )

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:43

Jammer dat agenten veel er zo tegenover staan.......

kleinvosje

Re: 'Weinig animo voor dierenpolitie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:46

Ik vind het ook jammer dat ze er negatief tegenover staan. Er is zoveel dierenleed, waar momenteel bar weinig aan gedaan wordt. Ik ben het wel eens dat je er agenten op moet zetten die het zelf echt willen, en niet doen omdat het moet. Dan heb je een andere mentaliteit en sta je er niet welwillend tegenover.
Waarom dan niet gewoon nieuwe functies maken? Echt speciale agenten voor dieren?

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:48

Speciale agenten voor dieren vind ik ook een goed idee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:51

Tuurlijk lopen agenten daar niet warm voor, duh.
Zij zitten niet te wachten op het redden van dieren daarvoor hebben ze niet gekozen.
Ze moeten voor de dierenpolitie mensen opleiden en daarmee komt er ook weer werkgelegenheid bij.
Daarbij zal de wet drastisch bekeken moeten worden want in mijn ogen is dat allemaal veel te soft.
Zo'n dierenpolitie mag niks als we van de wet uit gaan en dan heeft het nog steeds geen zin.

Dus nieuwe banen creeren, mensen opleiden hiervoor en de wet eens onder de loep nemen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:52

MickeyenVici schreef:

Ik ook, maar dat gaat wel ten koste van alle andere politiezaken.

@kleinvosje
Het gaat de politieagenten erom, dat er extra geld komt, maar dat deze dierenagenten uit het huidige agenten bestand moeten komen.
Er is al zo gesneden in de agenten en nu wilt de regering nog meer agenten wegtrekken.

Veel zaken blijven al liggen omdat er te weinig personeel is, en nu willen ze dat er nog meer werk bijkomt.
Dat betekend dat er nog meer zaken direct de kast ingaan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:53

Snap ik, maar hier is natuurlijk wel weer een mogelijkheid om nieuwe banen te creëren en de werkgelegenheid te verbeteren. De huidige agenten moeten het er niet bij doen, maar er moeten nieuwe agenten voor komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:56

Brainless schreef:
MickeyenVici schreef:

Ik ook, maar dat gaat wel ten koste van alle andere politiezaken.

@kleinvosje
Het gaat de politieagenten erom, dat er extra geld komt, maar dat deze dierenagenten uit het huidige agenten bestand moeten komen.
Er is al zo gesneden in de agenten en nu wilt de regering nog meer agenten wegtrekken.

Veel zaken blijven al liggen omdat er te weinig personeel is, en nu willen ze dat er nog meer werk bijkomt.
Dat betekend dat er nog meer zaken direct de kast ingaan.

Ze schrappen doorlopend banen en nu willen nu ook nog dat de politie de dieren erbij neemt, dat kan nooit gaan werken.
Dit zijn baantjes voor mensen met een echt hart voor dieren.
Ze zullen er geld voor vrij moeten maken, ik snap dat eeuwige geklaag niet dat er nooit geen geld is.
Ze hebben de dierenliefhebbers gewoon weer blij gemaakt met een dooie mus.
Eerst zeggen er komt een dierenpolitie en dan doen alsof er geen animo is.
Er is animo genoeg, alleen niet alle opties staan open hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:58

Gewoon een aparte tak oprichten, zoals Millieu politie, parket politie...reguliere agenten kiezen hier niet voor, die willen het totaalplaatje, sommigen zijn niet eens dierenliefhebbers, hebben er geen verstand van en geen kijk op, die wil je toch niet op een dergelijke zaak hebben???

Gedoemd om te mislukken. Apart korps oprichten, kost natuurlijk weer veel te veel geld, zo heilig zijn de dieren hier in Nederland niet, overige instanties functioneren ook al niet...

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:23

jesito schreef:
Dus nieuwe banen creeren, mensen opleiden hiervoor en de wet eens onder de loep nemen.

mee eens

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:54

kleinvosje schreef:
Snap ik, maar hier is natuurlijk wel weer een mogelijkheid om nieuwe banen te creëren en de werkgelegenheid te verbeteren. De huidige agenten moeten het er niet bij doen, maar er moeten nieuwe agenten voor komen.

Dat gebeurt niet
De PVV had 2000 nieuwe agenten erbij beloofd, een verhoging van het budget EN 500 animal cops

De politiek heeft het nu zo geschoven dat er geen 2000 nieuwe agenten komen integendeel, er gesnoeid wordt op het budget en dat in die situatie ook nog 500 agenten onttrokken worden aan het bestaande bestand om animal cop te worden.

Dus nog minder tijd voor zedenmisdrijfen, kinder verwaarlozing, en inbraken staan al helemaal niet meer op het prioriteiten lijstje

Bij de burger leefde het idee dat de animal cops zoiets als stadswachten zouden worden, dus geen agenten, maar mensen die misstanden beoordelen en dan zo nodig de politie erbij halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:57

Zijn ze bang dat ze dan der bonnen quota niet halen?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:00

ik snap ook niet helemaal waarom ze er niet boa's voor inzetten. Niemand die t erg vind dat er minder parkeerpolitie of milieupolitie op straat loopt ;) }>

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:01

marleen_usar schreef:
Zijn ze bang dat ze dan der bonnen quota niet halen?

Bonnen binnen de bebouwde kom woorden veelal door parkeerwachters of stadwachten uitgedeeld, die worden dus niet onttrokken aan het korps dat zich met echte misdaad bezig houdt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:06

Ze kunnen toch ook mensen van de DB,AID of BOA de bevoegheid geven die een dierenpolitie ook zal krijgen? Deze mensen mogen nu weinig tot niets doen,ja een proces verbaal mogen ze nu ook geven.
En wat mag een dierenpolitie straks meer doen dan de DB nu mag?In beslag name,boete's uitschrijven?dat mag de DB nu ook al.Ik zie het verschil niet tussen dierenpolitie en DB.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:08

Tot er informatie komt over de opleiding die ze voor de animal cops zouden willen, waar ze die animal cops dan ook vandaan halen, vind ik het zowieso een plan dat rammelt aan alle kanten. Hiervoor heb je mensen nodig met flink wat kennis van de wetten betreffend dieren, veeteelt, diergeneeskunde en geneesmiddelen. Kennis die de standaard agent niet heeft. En daarnaast ook nog een goede dosis kennis over diergezondheid, dieren welzijn, dierlijk gedrag, veehouderijen in de praktijk, etc etc. Als ze die kennis niet hebben word het 1 grote farce. (geen idee hoe je farce spelt trouwens)

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:12

Nou ik zou wel willen hoor, ik heb "het" niet om agent te kunnen worden, maar als ik dat wel had gehad zou ik mezelf meteen aanmelden voor die functie!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:13

Inderdaad gewoon BOA's inzetten. De inspecteurs van de dierenbescherming hebben ook geen politieopleiding en hebben alleen hun BOA diploma gehaald.
Mij zou het heel erg leuk lijken om dit werk te gaan doen, maar als ik daarvoor eerst een aantal jaar als een gewone politie agent zou moeten functioneren zie ik het eigenlijk al niet meer zitten..

Volgens mij zijn er heel veel mensen in Nederland die gemotiveerd genoeg zijn om als dierenpolitie aan de slag te gaan, ik denk dat als er dus wel een aparte opleiding voor wordt gemaakt je een veel sterker team krijgt die ook daadwerkelijk gemotiveerd is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:15

Kortom, er is weer vanalles geroepen voor dat ze die grijze massa eens hebben laten werken of het haalbaar is.
Haalbaar zou het wel zijn, als er niet altijd en eeuwig bezuinigd moest worden.
Peuter van mijn part wat van dat koningshuis af, die hebben genoeg, dan word hun bootje maar eens niet opgedirkt voor een ton.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:17

@jesito
Die boot betalen ze nu al zelf hoor.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:18

gohya schreef:
@jesito
Die boot betalen ze nu al zelf hoor.

Van mijn bruto loon, ja.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:19

Mijn vriendin zat enkele jaren geleden bij de politie, en zou nu dolgraag als "animalcop" aan de gang gaan ! Maar er is geloof ik niet veel bekend, ze heeft al zoveel navraag gedaan ...

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:26

Beetje kortzichtige uitspraak van de Amsterdamse agent vind ik! Had iets beter over nagedacht moeten worden en misschien een uitspraak hoe deze agent het dan zou willen zien.
Andere leed is ook verschrikelijk leed. Maar dierenleed ... vindt ik dat daar ook een plicht ligt om wat aan te doen. Beter als je ogen ervoor sluiten en er helemaal geen plank voor hebben om al die dossiers op te leggen!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:51

jesito schreef:
Kortom, er is weer vanalles geroepen voor dat ze die grijze massa eens hebben laten werken of het haalbaar is.
Peuter van mijn part wat van dat koningshuis af, die hebben genoeg, dan word hun bootje maar eens niet opgedirkt voor een ton.

Als ze nou eens zouden beginnen om minder geld aan het buitenland uit te geven dan zouden we al een heel eind in de goede richting zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:54

easygoing schreef:
jesito schreef:

Als ze nou eens zouden beginnen om minder geld aan het buitenland uit te geven dan zouden we al een heel eind in de goede richting zijn.

Bijvoorbeeld!!!