Louis D.M., een 62-jarige man uit Willebroek, riskeert een effectieve gevangenisstraf van 10 jaar voor seksueel misbruik van jonge meisjes. De meisjes, allen ongeveer 14 jaar oud, volgden paardrijles bij de man. In totaal zou hij de afgelopen jaren minstens acht meisjes hebben misbruikt, maar het Openbaar Ministerie vermoedt dat dit aantal nog hoger ligt. Voor de correctionele rechtbank in Mechelen hadden drie van hen zich gisteren burgerlijke partij gesteld. Zij eisten schadevergoedingen van 55.000 tot 82.500euro.
In 2004 kocht de beklaagde enkele pony's en een weide in de Mechelse deelgemeente Heffen, waar hij startte met het geven van rijlessen. Het merendeel van de feiten zou er zich in een caravan hebben afgespeeld. Ook in stallingen en een zadelkot aan zijn woning in Willebroek zou Louis D.M. zijn leerlingen gedwongen hebben tot seksuele handelingen. Verschillende meisjes hadden getuigd hoe hij hen betastte en kuste en in vele gevallen op een agressieve manier dwong tot seks. Hij zou zijn slachtoffers ook vaak hebben gechanteerd. Wie niet voldeed aan zijn wensen zag bijvoorbeeld haar lievelingspaard verdwijnen. Als de meisjes een pony van hem kochten, liet hij hen ook betalen ‘in natura'.
Het meisje A.V.D. was de oogappel van de beklaagde. Hij gaf toe dat hij haar gedurende twee jaar wekelijks verkrachtte. Bij het begin van de feiten was het meisje 14jaar, maar sommige slachtoffers zouden al vanaf hun 11jaar door de man bepoteld zijn. De verdediging van Louis D.M. stelde dat hij verliefd was op A. V.D. en dat hij dacht dat ze een relatie hadden. Het meisje gold ook als een groot jumpingtalent. De Mechelse rechter André Van Praet reageerde hierop verbolgen: ‘U misbruikt een kind omdat ze zo goed kan paardrijden. U koos gewoon voor een makkelijk slachtoffer.'
Ook de 40-jarige dochter van de beklaagde had zich voor de Mechelse rechtbank burgerlijke partij gesteld. Zij verklaarde hoe haar vader haar destijds van 12- tot 16-jarige leeftijd stelselmatig had misbruikt. ‘Mijn wonden zijn terug open en ik heb opnieuw last van angstaanvallen', sprak de vrouw met trillende stem.
‘Ik heb spijt van wat er gebeurd is', zei Louis D.M., die sinds januari in de cel zit en de meeste feiten heeft bekend. ‘Ik ben uit een hele diepe put gekropen na het bestrijden van darmkanker.' Rechter Van Praet repliceerde snel: ‘U zit in de put? Beseft u wel wat u die kinderen hebt aangedaan?' ‘Sorry', kon de beklaagde enkel nog prevelen.
De Mechelse Procureur des Konings tilde erg zwaar aan de feiten. ‘In mijn twaalfjarige carrière heb ik nog maar zelden zo'n zaak gezien', zei hij. De effectieve gevangenisstraf van 10 jaar, die Louis D.M. boven het hoofd hangt, is dan ook niet gering.
Hoe krijgt hij het in zen hoofd.. misselijkmakend..
TheJokerr
Geplaatst: 12-06-11 19:58
bah ik moet er niet aan denken
TheHorseInn
Geplaatst: 12-06-11 19:59
goedzo!
BenaLaars
Geplaatst: 12-06-11 20:01
idd! gevangenis in vieze ranzbak!
laura123456
Geplaatst: 12-06-11 20:02
Viezeriken ! Ze kunnen hun poten niet thuishouden en dan zeggen dat het hem spijt te laat hé , grr het is mijn grootste angst dat zoiets gebeurd . Vetzaken Hier word ik zo boos om !!
Dit soort gevallen laten ze makkelijk tien jaar zitten
kynshiri
Geplaatst: 12-06-11 20:15
ik vind dit zo erg he... ik heb vast met een aantal van die meisjes gepraat. Louis ken ik ook in persoon; niet dat het mijn beste vriend was... Ik ben er mijn pony gaan ophalen omdat hij ze zou opleren voor de man waarvan ik haar heb gekocht en heb wel altijd mijn bedenkingen gehad bij de manier waarop hij zijn paarden behandelde, maar dit is te triest voor woorden. Ik kan mij een aantal meisjes voor de geest halen die bij hem gingen rijden en vraag me telkens als ik iets over de zaak hoor af van 'zou zij of zij er ook bij geweest zijn'
JPS
Geplaatst: 12-06-11 20:20
Wat een nare man.. Tien jaar is inderdaad nog geen jaar per slachtoffer. Kweenie.. maar dat lijkt me nog niet veel, aangezien de gevolgen voor de slachtoffers veelal levenslang zijn.
ik ben heel eerlijk, gezien zijn leeftijd, (dit haal ik uit leeftijd van zijn dochter die 40 is volgeens de OP) zou hij toch rond de 60 zitten dus denk ik niet dat hij lang krijgt. heb het zelf mee gemaakt ik was 12 die man 65, hij kreeg 4 maanden want hij zou maar aan zijn hart verzwijken dus ik ban bang dat hij lang niet goed genoeg gestraft gaat worden. wat dat betreft (en een hoop andere dingen) word het hier in nederland niet goed gestraft maar wat hij heeft gedaan is gewoon te ziek voor worden
FriesWytske
Geplaatst: 12-06-11 21:13
Brandmerken dit soort mensen. Zodat iedereen kan zien wat ze gedaan hebben.
Trice
Geplaatst: 12-06-11 21:57
Cayenne schreef:
‘Ik heb spijt van wat er gebeurd is', zei Louis D.M., die sinds januari in de cel zit en de meeste feiten heeft bekend.
Ik denk dat zo ééntje alleen spijt heeft van het feit dat hij gepakt is.
Ik hoop dat zijn slachtoffers het ooit kunnen verwerken. Erg veel sterkte voor hen die zijn getraumatiseerd door deze gek.