Isabell Werth niet aan start in Wiesbaden wegens rugklachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Isabell Werth niet aan start in Wiesbaden wegens rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 18:28

Nieuwsredactie / www.eurodressage.com

Isabell Werth zal dit weekeinde niet aan start verschijnen tijdens CDI Wiesbaden. De 41-jarige amazone ging afgelopen week door haar rug terwijl ze een jong paard aan het trainen was.

Werth liep de rugklachten op doordat het drukke jonge dier een paar keer flink bokte. "Ik heb gewoon pech gehad," legt Werth uit. "Het was maar heel kort maar ik voelde het meteen in mijn onderrug. Het is niet ernstig maar het is wel oncomfortabel. Ik kan mijn rug niet ontspannen en daarom zal ik niet starten in Wiesbaden. Dat is erg jammer want ik vind het altijd een erg leuk concours."

Werth zal niet lang aan de zijlijn blijven staan, aangezien ze haar oog heeft gericht op de Nationale Kampioenschappen van Duitsland, waar ze een gooi zal doen naar de titel en gaat proberen een teamplaats te verdienen voor CHIO Aachen en een eventuele ticket naar het EK van 2011.

"De Duitse kampioenschappen zijn al bijna en dan moet en zal ik weer fit zijn," sprak de amazone vol overtuiging.

apple01

Re: Isabell Werth niet aan start in Wiesbaden wegens rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:30

JAmmer! (ben ik de enige die de Duiters steunt...)

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:49

haha je hoeft de duitsers toch niet te steunen om dit zonde te vinden ;) isabell rijdt goed, dus jammer dat ze nu niet kan starten!

SanneRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:02

Achja zo hebben we allemaal wel eens wat....hoewel ik wel blij ben dat het geen Nederlander is :o

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:25

Vindt het erg jammer, ik ehb diep respect voor haar. Zij is misschien 1 van de weinige dressuurruiters die haar paarden zelf opleid.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:40

Dat valt wel mee. Heel veel ruiters hebben hun toppaarden zelf opgeleid allen de meeste zijn net niet Goed genoeg (paarden) en die worden dan bijv. Verkocht aan junioren en youngriders. Of
Worden door hun eigenaren verkocht. Of ingezet voor dekdienst etc. En blessures natuurlijk. isabell is wel een van de weinige die keer op keer een paar paarden klaar heeft voor 't hogere werk!
Bovendien zijn veel topruiters weken van huis en in die tijd moeten de paarden ook getraind worden door iemand.
M.a.w een paard van niks tot grand prix opleiden daar komt veel meer bijkijken dan zelf er op gaan zitten en rijden. De meeste combianties halen de eindstreep gewoon niet.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:33

Jammer voor der, maar wel een logische keuze!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 07:24

Erg jammer vind het een geweldige amazone :D en weet hoe ze zich voelt ben zelf ook door mijn rug gegaan vorige week en idd je kunt niet lekker ontspannen

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:39

apple01 schreef:
JAmmer! (ben ik de enige die de Duiters steunt...)

Nee hoor ik vind haar geweldig rijden!