Meisje gewond na val van paard in Heemskerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Meisje gewond na val van paard in Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:35

http://www.abradio.nl/

Een 19-jarig meisje uit Heemskerk is woensdagavond gewond geraakt na een val van een paard. Het meisje reed op het paard in een paardrijbak langs de Noordermaatweg, toen het dier plotseling begon te steigeren.

De Heemskerkse viel hierdoor van het paard en kwam hard op de grond terecht. Omdat haar verwondingen zich ernstig lieten aanzien, werd naast twee ambulances ook de traumahelikopter opgeroepen. Bij aankomst van de ambulances bleek het letsel gelukkig niet zo ernstig als gedacht.

De traumahelikopter is hierop weer afbesteld. Het meisje is vanwege klachten aan haar bovenlichaam door ambulancehulpverleners gespalkt. Vervolgens is zij naar het ziekenhuis vervoerd.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:38

Ligt het aan mij of gebeuren er de laatste tijd veel (ernstige) ongelukken met paarden?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:40

Nee Jeanine, dat ligt niet aan jou. Het valt mij ook op.

Daphx93

Jeanine93 schreef:
Ligt het aan mij of gebeuren er de laatste tijd veel (ernstige) ongelukken met paarden?

Dat viel mij ook inderdaad al op..
Zag dit topic en dacht niet alwéér..

annebe

Het is weer beter weer, dus meer mensen gaan rijden.
Ik voor deze dame dat ze er niet teveel aan overhoud.

amyz

Re: Meisje gewond na val van paard in Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:44

Volgens mij weet ik wie dit is en als dat zo is valt het mee, hersenschudding en een dikke knie :)

Maar t viel mij idd ook al op..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:46

Ik denk dat het een beetje vertekend. Het valt nu enorm op, omdat er recent een fatale afloop is geweest. Maar dit soort berichten zien we (helaas) regelmatig voorbij komen.

lotje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:48

ja, jammer dat dit best vaak gebeurt..

piiiienq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:06

dat is wel erg jammer ja, maarja een paard blijft een dier.. en ongeluk zit in een klein hoekje.

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:49

Hoi allemaal!
Ik ben het meisje die woensdag avond van dr paard is gevallen.
Muccato mijn 5 jarige paard schrok van wat in de hoek van de bak en raakte hierbij in blinde paniek.
Het is een paard dat snel spanning heeft en dat ook niet meer los kan laten.
Hij rende weg en begon te bokken,springen en te steigeren. Hierbij ben ik ervan afgevallen meer weet ik niet. Ik ben 1,5 uur buiten westen geweest, vandaar de traumahelicopter en de ambulances. Eenmaal in het ziekenhuis kwam ik bij en zijn er fotos gemaakt van nek,rug en knieeen.
Muccato is nog vrij onbeleerd en nog jong. Hij kan er niets aan doen. Gelukkig had ik een cap op en is het goed afgelopen.
Ik lig op dit moment al 2 dagen op bed want ik ben ontzettend duizelig, maar dat is natuurlijk niet zo raar met een hersenschudding.

Inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ach. Het blijven beesten waar we toch echt allemaal zelf op stappen, dat brengt soms wat risico's mee! Over een week mag ik weer rijden en zal ik weer vastberaden op Muccato stappen! :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:51

fijn om te lezen dat het goed met je gaat....altijd schrikken als je zo'n berichtje leest.
hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt en succes met je paard.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:52

Fijn dat het allemaal redelijk meevalt! Beterschap!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:54

Gelukkig is het goed afgelopen!
Hopelijk ben je snel weer beter :D

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:56

Fijn voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen.

Als je er weer op mag ff een paar foto's laten schieten want de raket in kwestie ben ik nu wel benieuwd naar :D

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:58

TanteSabien schreef:

Als je er weer op mag ff een paar foto's laten schieten want de raket in kwestie ben ik nu wel benieuwd naar :D

Volgens mij is het die prachtige bonte in haar profiel ;)

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:00

XmissdaphX schreef:
TanteSabien schreef:

Volgens mij is het die prachtige bonte in haar profiel ;)

Het is inderdaad de bonte in mn profiel! En ja, ik vind hem echt prachtig maar daar kunnen meningen over verschillen toch! :o
Laatst bijgewerkt door linnebill op 10-06-11 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:02

linnebill schreef:
En ja, ik vind me echt prachtig maar daar kunnen meningen over verschillen toch!

Fijn dat je je zelf prachtig vind :')

Vind je paard inderdaad ook echt heel mooi -ookal is het een bonte- :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:03

linnebill schreef:
Hoi allemaal!
Ik ben het meisje die woensdag avond van dr paard is gevallen.
Muccato mijn 5 jarige paard schrok van wat in de hoek van de bak en raakte hierbij in blinde paniek.
Het is een paard dat snel spanning heeft en dat ook niet meer los kan laten.
Hij rende weg en begon te bokken,springen en te steigeren. Hierbij ben ik ervan afgevallen meer weet ik niet. Ik ben 1,5 uur buiten westen geweest, vandaar de traumahelicopter en de ambulances. Eenmaal in het ziekenhuis kwam ik bij en zijn er fotos gemaakt van nek,rug en knieeen.
Muccato is nog vrij onbeleerd en nog jong. Hij kan er niets aan doen. Gelukkig had ik een cap op en is het goed afgelopen.
Ik lig op dit moment al 2 dagen op bed want ik ben ontzettend duizelig, maar dat is natuurlijk niet zo raar met een hersenschudding.

Inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ach. Het blijven beesten waar we toch echt allemaal zelf op stappen, dat brengt soms wat risico's mee! Over een week mag ik weer rijden en zal ik weer vastberaden op Muccato stappen! :D

Gelukkig is het relatief goed afgelopen, het kan snel gaan hé :)
Zou wel voorzichtig zijn met over een week er alweer op te kruipen, ik met mijn lichte hersenschudding mocht dit echt nog niet na een week .. Ik ben er na een dikke 2 weken weer even opgegaan en heb mij dat beklaagd (en kreeg daarna ook nog eens op m'n kop van de dokter :+ ) dus heb het maar even gelaten, ze hadden het toen over zeker een maand ... Je moet dat zelf een beetje aanvoelen natuurlijk, maar spring er niet te vroeg weer op, gaat zich alleen maar tegen je keren ;)

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:04

TanteSabien schreef:
linnebill schreef:
En ja, ik vind me echt prachtig maar daar kunnen meningen over verschillen toch!

Fijn dat je je zelf prachtig vind :')

Vind je paard inderdaad ook echt heel mooi -ookal is het een bonte- :Y)

Haha, ik heb t al veranderd, dat krijg je he met die duizeligheid haha :o
Dankjewel!! Haha een mooie koe!! }:0

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:05

Geheel offtopic maar die pony in de kofferbak :') _O-

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:08

[***] schreef:
Zou wel voorzichtig zijn met over een week er alweer op te kruipen, ik met mijn lichte hersenschudding mocht dit echt nog niet na een week .. Ik ben er na een dikke 2 weken weer even opgegaan en heb mij dat beklaagd (en kreeg daarna ook nog eens op m'n kop van de dokter :+ ) dus heb het maar even gelaten, ze hadden het toen over zeker een maand ... Je moet dat zelf een beetje aanvoelen natuurlijk, maar spring er niet te vroeg weer op, gaat zich alleen maar tegen je keren ;)

Goeie tip, ik moet ook even kijken natuurlijk hoe het dan daadwerkelijk gaat, maar als t goed gaat wil ik er toch even op. Anders blijf je uitstellen, en van uitstel komt afstel zeggen ze toch altijd? Ookal is het alleen maar even zitten.. Tis natuurlijk niet niks wat er is gebeurt, en daar zet je zelf ook een klein stapje van terug. Bewust of onbewust. Wil niet dat ik straks onzeker op hem ga zitten, terwijl hij zelf ook al wat onzeker is.

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:09

TanteSabien schreef:
Geheel offtopic maar die pony in de kofferbak :') _O-

Haha ja, ach dat was mn kleine Prinsje. :n <3 We hadden met de sneeuw een fotoshoot voor een kinderkleding merk. En met de trailer en die sneeuw leek ons niets. Lopend was te ver met die kleine veulen hoefjes. Dus toen maar de achterbak in! Was erg leuk! En om ook zeker niet te vergeten! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:12

linnebill schreef:
[***] schreef:

Goeie tip, ik moet ook even kijken natuurlijk hoe het dan daadwerkelijk gaat, maar als t goed gaat wil ik er toch even op. Anders blijf je uitstellen, en van uitstel komt afstel zeggen ze toch altijd? Ookal is het alleen maar even zitten.. Tis natuurlijk niet niks wat er is gebeurt, en daar zet je zelf ook een klein stapje van terug. Bewust of onbewust. Wil niet dat ik straks onzeker op hem ga zitten, terwijl hij zelf ook al wat onzeker is.

Neen, ik begrijp het :j Vandaar ook dat ik zeg dat je het even zelf moet kijken.
Wat je altijd wel kan doen is een stukje stappen, dan heb je er toch opgezeten maar niet intensief. Moet je er natuurlijk wel redelijk van kunnen uitgaan dat hij niet zomaar gaat beginnen stuiteren, want dan ben je terug bij af :+ Ik heb toen ook een stukje gedraafd, maar dat hobbelt toch net iets teveel voor het goede :Y) Dus dat zou ik persoonlijk nog niet doen ;)

Succes ermee :)

Juwelenschip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:48

Fijn om hier ook eens te lezen over een val die 'wel' goed afloopt. Maar nu mensen met het mooie weer ook weer meer gaan rijden, zal het aantal ongelukken inderdaad ook stijgen.

Goed dat je een cap ophad trouwens. Viel je gewoon op het zand of tegen een hek aan? Als je nu al een hersenschudding eraan over hebt gehouden met cap, dan zul je in elk geval een flinke smak gemaakt hebben, dus er maar niet aan denken hoe zo'n val zonder cap gebeurd zou zijn afgelopen.. Beterschap!

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:01

Juwelenschip schreef:
Fijn om hier ook eens te lezen over een val die 'wel' goed afloopt. Maar nu mensen met het mooie weer ook weer meer gaan rijden, zal het aantal ongelukken inderdaad ook stijgen.

Goed dat je een cap ophad trouwens. Viel je gewoon op het zand of tegen een hek aan? Als je nu al een hersenschudding eraan over hebt gehouden met cap, dan zul je in elk geval een flinke smak gemaakt hebben, dus er maar niet aan denken hoe zo'n val zonder cap gebeurd zou zijn afgelopen.. Beterschap!

Ik weet niet meer of ik tegen een hek aan ben gevallen. In ieder geval wel op mn hoofd. Mn ringen zijn alletwee scheeft en dr zitten 3 bloeduitstortingen op mn vingers. Hoe ik daar aan kom? Geen flauw idee. Ik weet zelf alleen nog dat ik er rechts van af ben gevallen meer niet. Er is mij verteld dat ik met mn hoofd op t zand lag. Inderdaad als ik geen cap op had, was t heel anders afgelopen. En dat terwijl ik nog ontzettend twiJvelde voor het rijden, "wel een cap of geen cap" godzijdank heb ik toch gekozen voor met cap. Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren!!
Bedankt iedereen!!