Angela Krooswijk met beide benen op de grond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Angela Krooswijk met beide benen op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 09:47

www.bndestem.nl

Angela Krooswijk wint vaak en meestal dan ook overtuigend.
Logisch dat zij van alles en iedereen complimenten krijgt. Denk echter niet dat de 19-jarige Brakelse daardoor over het paard getild is. "Natuurlijk doet het wat met je, maar ik sta met beide benen op de grond. Ik heb ook de andere kant meegemaakt. Met mijn allereerste pony werd ik altijd laatste."

Geen wonder ook gezien het verleden van het dier. "Het had vroeger voor een melkkar gelopen. Maar ik bleef wel lol in de sport houden. Dat zag mijn vader. Toen kreeg ik een andere."

Niet veel later begon haar opmars, die in vele tussenstappen uitmondde in haar status van dit moment: topfavoriet voor het NK voor young riders, dat morgen begint in De Steeg (bij Arnhem). "Voor mij zit er altijd druk achter, omdat ik steeds hoor dat ik toch wel zal winnen. Dan is het een kwestie van koel blijven, je eigen dingen doen en niet denken aan wat anderen zeggen. En als het een keer wat minder loopt er niet meteen over inzitten, want het gaat goed." Krooswijk, van origine een Prinsenbeekse, raakt een klein beetje verslaafd aan winnen, in de goede zin van het woord.

"Winnen blijft iets speciaals. Ik zie het als een beloning voor het harde werken op de training. Ik ben altíjd trots op een eerste plek, ook als ik een mindere proef rijd. Het is ook niet zo dat ik altijd een percentage in mijn hoofd heb als ik start. Voor mijn ervaring rijd ik soms ZZ-zwaar en soms de lichte tour. Daarin ben ik al twee keer boven Adelinde Cornelissen geëindigd. Zij reed natuurlijk niet op Parzival, maar dat gaf toch een kick."

Zelf berijdt ze ook drie paarden, met wie ze ook alle drie in het A-kader van bondscoach Tineke Bartels zit: de ervaren hengst BMC Roman Nature, de sterke hengst Flash en de 'moeilijke' ruin Revino. Een van de eerste twee zal later dit jaar zijn kunsten vertonen op het EK. In Denemarken mag ze maar met één paard starten, bij het NK mag ze er meerdere rijden. "Flash wint nogal eens, dus laatst hebben we de volgorde gewisseld en staat hij op een in plaats van Roman Nature. Toch wel heel speciaal voor mij, omdat ik hem alles zelf heb aangeleerd. Dat geeft veel voldoening."

Het NK is een mooi moment om bevestiging te vinden voor de huidige paardenhiërarchie en desnoods gooit ze die weer om.

Elise95

Re: Angela Krooswijk met beide benen op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:35

Wat een leuk stuk! :j

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:41

wat een mooi stukje!
GO Angela
:D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:48

Wat een leuk stuk van haar :j ! Ze kan het goed aan, succes op het NK!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:04

Ik denk overigens niet dat Flash een hengst is toch? Best wel leuk dat ik hem vroeger nog enkele keren gereden heb :j Net voor Angela hem kocht, was toen nog een uppie.
Ik vind der echt een super amazone hoor en een erg fijne meid was ze vroeger, zo te horen nu nog :)

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:18

Ik heb in mijn pony tijd nog tegen haar gereden, toen had ze inderdaad nog die schimmel.
Vlak daarna ging ze power rijden en reed ze in de top mee.
Zeker een heel leuk stuk over angela, het is haar gegund.
Alleen is Flash geen hengst meer... :+

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:25

Leuke stukje over een leuke nuchtere meid :)
Ze traint mij, waardeer het dan ook zeer dat ondanks haar successen ze gewoon Angela blijft.
Zijn er toch zat die haar dat niet nadoen!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:31

KG_Images schreef:
Leuke stukje over een leuke nuchtere meid :)
Ze traint mij, waardeer het dan ook zeer dat ondanks haar successen ze gewoon Angela blijft.
Zijn er toch zat die haar dat niet nadoen!

Heb je zeker gelijk in.
Er zijn er genoeg in dat wereldje die tegen "normale" mensen (zonder miljoenengeld en wereldpaarden) niet meer kunnen praten...
Maar het kan ook anders, maar er zitten gewoon van die mensen tussen dat hou je toch denk ik ;)

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:13

Mooi stukje inderdaad!!
Heb welleens bij een training mogen kijken en het zijn geen makkelijke paarden :=

Inderdaad lekker nuchtig en lekker normaal gebleven!
Angela het is je van harte gegund, je hebt het verdient.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:57

Leuk stukje :)

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:28

Ik vind Roman Nature echt zoooooo'n prachtig paard!!! <3

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:31

Dit stuk stond vandaag ook in het Brabants Dagblad met een leuke foto.

salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:38

Ik zat op dezelfde ponyclub/ Rijvereniging waar dat Angela is begonnen met rijden.

Ik vind het super om te zien dat zij als beginner ( maar toen al een doorzetter) uitgegroeid is tot
een Super amazone!

Angea, Succes met de sport!