Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:26

http://www.telegraaf.nl / Nieuwsredactie

Ik heb respect voor Matthias Alexander Rath, die aan de hele wereld laat weten waar en wanneer hij met Totilas start. Acht maanden geleden was de superhengst nog in handen van de Nederlandse wereldkampioen Edward Gal en zijn overgang naar Duitsland zorgde voor veel commotie.

Het was in München dan ook een gekkenhuis. Je moet maar durven. Rath legde veel druk op zijn eigen schouders. De rentree van mijn Salinero verliep een stuk rustiger.Op een doordeweekse nationale wedstrijd vlak bij mijn huis in Schaijk heb ik de tweevoudig olympisch kampioen na een langdurige blessure weer laten lopen in de Grand Prix.

Mijn score was in ieder geval beter dan die van Rath. Waar hij bleef steken op 76.8, kregen wij zelfs een volle punt meer (77.8). Die vergelijking gaat natuurlijk een beetje mank, omdat er verschillende juryleden zaten. Feit blijft dat Salinero fijn liep. Helemaal als je bedenkt dat hij er meer dan een jaar uit is geweest. Ik vond het ongelooflijk leuk weer met hem op concours te gaan. Hij reageerde enthousiast en was werkwillig.

Eigenlijk was ik van plan hem in 2010 afscheid te laten nemen van de wedstrijdsport. Maar door een beschadigd kapsel rond de wervels bij de schoft moest ik hem uit de wedstrijdsport halen. Normaal staat er voor zo’n blessure een maand rust, maar dit heeft ruim een half jaar geduurd.

Vervolgens zijn we weer rustig begonnen met trainen. De laatste tijd hadden Sjef en ik echt het gevoel dat hij weer een wedstrijd aankon. Komend weekeinde, op het NK in De Steeg bij Arnhem, zal ik hem echter niet starten. Drie zware proeven in drie dagen is te veel van het goede, zo kort na Schaijk.

Wel wil ik graag over een maand samen de internationale wedstrijd World Dressage Masters in het Zweedse Falsterbö lopen.Dat Adelinde Cornelissen ook het NK niet rijdt, is zeer te begrijpen. Parzival heeft onlangs de Wereldbeker gewonnen en een zwaar winterseizoen in de benen. Haar eerstvolgende piekmoment wordt in augustus het EK in Rotterdam. Dan moet ze er staan.

De organisatie van Outdoor Gelderland dient sowieso de commerciële belangen van het NK een stuk beter dan de sportieve. De Grand Prix staat vrijdagmorgen in De Steeg om 08.30 uur op het programma, op zaterdag start het tweede onderdeel, de Grand Prix Spècial, zelfs om acht uur ’s ochtends.

Als ruiter moet je de wekker dus om vier uur zetten. En wat te denken van de toeschouwers? Die kunnen ook niets anders doen dan bij nacht en ontij opstaan om de titelstrijd te volgen. Ik vind dat vreemd. Hoe kan een organisatie het Nederlands kampioenschap programmeren als ‘bijrubriek’?

De kür op muziek staat zondagavond gelukkig gepland om 20.00 uur. Omdat het Pinksteren is en iedereen op maandag vrij heeft, is dit in ieder geval een beter moment. Ik hoop echt dat het NK in de toekomst over de hele wedstrijd meer op waarde wordt geschat.

Anky van Grunsven.

Verwant artikel
[VN] Anky weer gestart met Salinero en bereikt 77.80% in Schaijk

SillyB

Re: Anky van Grunsven: 'Respect voor Matthias Alexander Rath'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:32

pfoe en wat een sneer naar outdoor Gelderland :=

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:33

en wat een vreemde vergelijking tussen haar punten en die van Rath...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:40

nickynicole schreef:
en wat een vreemde vergelijking tussen haar punten en die van Rath...

vind ik ook, het is een beetje een raar stukje, dat over Outdoor Gelderland kan ik nog wel begrijpen.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:41

:r EEN HELE PUNT MEER... Sjongejonge wel met een paard dat ze al lang heeft en vaak heeft uitgebracht. Vind dit een hele zielige vergelijking van iemand die de aandacht weer eens op haar wil trekken. Succes Rath dag Ankie. :wave:
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 08-06-11 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:45

lijkt meer een stukje knippen en plakken werk. Totaal geen samenhang in de stukken..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:47

Hmmmm, misschien een beetje te snel 'gepost' Anky; ik herken niet de sympathieke stijl die je anders hanteert in je stukjes; beetje jammer deze keer...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:48

Normaal vind ik Anky behoorlijk symathiek in haar stukken, maar dit vind ik nogal een lullige redenatie naar Rath, waar in de titel respect staat lees ik tussen de regels wel wat anders :=

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:48

vind dat anky hier (wederom) laat blijken dat ze de hete adem van totilas in de nek voelt.. eigenlijk is het ook allemaal niet eerlijk, zo'n paard als totilas, daar kun je toch niet tegenop!? Dat Rath nu al zulke punten rijd, dat is toch ungelaublich? Salinero komt daar (als totilas goed opgewarmd is) waarschijnlijk heel ver achter en dat weet ze.

Verder is het een stukje van allerlei dingen bij elkaar.. idd flinke sneer naar outdoor Gelderland. En dat je om 4 uur op moet, dat moet iedere wedstrijdruiter wel eens (de hele wereld draait niet om brabant hoor!) OK handig is die tijdskeuze niet, maar zo'n 'verwende' opmerking ook niet vind ik.

Denk dat Anky ff geen zin had ofzo??

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:49

normaal zijn de stukjes van anky leuk en prettig om te lezen
dit snap ik niet helemaal (titel/stukje)
wel het vergelijk van een rustige wedstrijd starten zonder tamtam
of gelijk de drukte in met veel publiek etc.
maar maak er dan niet gelijk een heel stuk over jezelf van?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:50

Jeetje wat katten jullie weer zeg :n ik vind dat ze leuke stukjes schrijft, ze gaat altijd in op zaken die in de paardenwereld spelen. Dat jullie nu zo getriggerd zijn door Rath zegt misschien meer over jullie dan over haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:03

Sonja schreef:
Hmmmzzzzz, een artikel over Anky maar met Rath in de titel om aandacht te trekken :\

Dat gevoel krijg ik er idd ook bij...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:06

Sonja schreef:
Hmmmzzzzz, een artikel over Anky maar met Rath in de titel om aandacht te trekken :\

Nou dat was mijn gedacht ook, beetje vreemde nasmaak!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:09

zo te zien komt dit stuk van de telegraaf en niet van haar eigen site?

grote kans dus dat er een heel gesprek is geweest en de 'leukste' uitspraken gequote zijn. het is namelijk nogal een van de hak op de tak stuk en dan is de kans groot dat zaken uit zijn verband getrokken zijn daardoor.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:13

In principe zijn de colums van anky in de Telegraaf over haar belevingen, dus allicht gaat het stukje in principe over Anky en haar belevenissen en ervaringen. En ze geeft eigenlijk heel eerlijk aan dat ze het zelf het niet heeft aangedurfd om haar re-entree met Salinero groots aan te kondigen. Ik vind dat juist heel eerlijk en ontwapenend dat ze aangeeft dat ze zelf voor een kleinere wedstrijd heeft gekozen en een niet voor aangekondige. Zij geeft wel degelijk aan dat ze respect heeft voor Matthias omdat zo'n start met veel aandacht veel spanning meebrengt en dat kent Anky natuurlijk als geen ander. Ik vind het leuk dat ze weer gestart is zodat Salinero nog een echt afscheid kan krijgen en ik denk dat ze hem ook gebruikt om in het ritme te komen voor haar nieuwe paard. Waarmee ze ook nog moet gaan starten .. ze herkent heel veel van Matthias problematiek hoor en pakt het zelf voorzichtiger en rustiger aan _/-\o_

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:14

Hahaha en blijkbaar trots op dat ene puntje....
Ze speelde al op safe met een 'rustige' wedstrijd.
Heeft een paard dat 'oud' nieuws voor dr is....
Ze mag blij zijn met dr extra puntje maar de lof gaat naar Rath en Toot *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:15

beaversrun schreef:
Hahaha en blijkbaar trots op dat ene puntje....
Ze speelde al op safe met een 'rustige' wedstrijd.
Heeft een paard dat 'oud' nieuws voor dr is....
Ze mag blij zijn met dr extra puntje maar de lof gaat naar Rath en Toot *\o/*

Denk je niet dat het ook enorm spannend is om een heet paard als Salinero weer te moeten/willen starten nu hij helemaal uit het wedstrijdritme is en dat als olympisch kampioene? Ze staan altijd klaar om je af te branden als het niet goed genoeg gaat

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:20

Denk je dat dat ook niet voor Rath en Toot geld? _/-\o_

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:22

Ik vind het een eerlijk stukje. En ze zegt dat het een onhandige vergelijking is met Totilas. En ze heeft toch respect voor hem. En ik vind dat ze gelijk heeft over de wedstrijd. Ze mogen daar als organisatie wel wat beter over nadenken. Voor het publiek is het ook niet leuk zo vroeg de kaartjes zijn al prijzig en niet iedereen boekt een hotel! Het is niet de basissport. Er wordt wel wat meer verwacht van de paarden op dat nivo ook al zijn ze daar voor getraind. En ik vind ook dat Salinero een waardig afscheid verdiend. We zijn altijd zo trots geweest op deze combinatie. En nu Totilas er is er over klagen. Tolias is bovenaarts!
Laatst bijgewerkt door ripoboe op 08-06-11 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:24

beaversrun schreef:
Denk je dat dat ook niet voor Rath en Toot geld? _/-\o_

Ik heb ook het woord " OOK" gebruikt, dus ja het geldt zeker ook voor Rath en Toot maar ook voor Anky (mensen onderschatten altijd hoe zwaar het is om te kunnen presteren als mensen "het heel gewoon vinden dat je dat normaliter "gewoon even" doet").

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:26

fargo schreef:
In principe zijn de colums van anky in de Telegraaf over haar belevingen, dus allicht gaat het stukje in principe over Anky en haar belevenissen en ervaringen. En ze geeft eigenlijk heel eerlijk aan dat ze het zelf het niet heeft aangedurfd om haar re-entree met Salinero groots aan te kondigen. Ik vind dat juist heel eerlijk en ontwapenend dat ze aangeeft dat ze zelf voor een kleinere wedstrijd heeft gekozen en een niet voor aangekondige. Zij geeft wel degelijk aan dat ze respect heeft voor Matthias omdat zo'n start met veel aandacht veel spanning meebrengt en dat kent Anky natuurlijk als geen ander. Ik vind het leuk dat ze weer gestart is zodat Salinero nog een echt afscheid kan krijgen en ik denk dat ze hem ook gebruikt om in het ritme te komen voor haar nieuwe paard. Waarmee ze ook nog moet gaan starten .. ze herkent heel veel van Matthias problematiek hoor en pakt het zelf voorzichtiger en rustiger aan _/-\o_

Mooi geschreven :)

En wat betreft het Gelderland stuk, volgens mij doelt Anky meer op de belangstelling (of het gebrek daar aan) dit jaar bij Outdoor Gelderland, zo komt onze sport toch nog niet op de kaart te staan? :+

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:31

Nee ok,maar dat zogenaamde 'sympathieke' gedoe.... Pffff
Respect voor Rath en Toot ok maar dat ene puntje moest toch ook eventjes verteld worden... De manier waarop :r toch triest dat je na zoveel jaar zo aandacht moet gaan trekken. :oo

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:32

Citaat:
Mijn score was in ieder geval beter dan die van Rath. Waar hij bleef steken op 76.8, kregen wij zelfs een volle punt meer (77.8). Die vergelijking gaat natuurlijk een beetje mank, omdat er verschillende juryleden zaten. Feit blijft dat Salinero fijn liep. Helemaal als je bedenkt dat hij er meer dan een jaar uit is geweest. Ik vond het ongelooflijk leuk weer met hem op concours te gaan. Hij reageerde enthousiast en was werkwillig.

Gatver wat een arrogantie :x :r

Double07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:34

Citaat:
In principe zijn de colums van anky in de Telegraaf over haar belevingen, dus allicht gaat het stukje in principe over Anky en haar belevenissen en ervaringen. En ze geeft eigenlijk heel eerlijk aan dat ze het zelf het niet heeft aangedurfd om haar re-entree met Salinero groots aan te kondigen. Ik vind dat juist heel eerlijk en ontwapenend dat ze aangeeft dat ze zelf voor een kleinere wedstrijd heeft gekozen en een niet voor aangekondige. Zij geeft wel degelijk aan dat ze respect heeft voor Matthias omdat zo'n start met veel aandacht veel spanning meebrengt en dat kent Anky natuurlijk als geen ander. Ik vind het leuk dat ze weer gestart is zodat Salinero nog een echt afscheid kan krijgen en ik denk dat ze hem ook gebruikt om in het ritme te komen voor haar nieuwe paard. Waarmee ze ook nog moet gaan starten .. ze herkent heel veel van Matthias problematiek hoor en pakt het zelf voorzichtiger en rustiger aan
Helemaal mee eens. Dat gezeur meteen hier...
En btw _/-\o_ hulde _/-\o_ aan Anky dat ze haar mening geeft over de planning van Outdoor Gelderland, 8.30 en 8.00 uur is toch ook geen tijd om zo'n rubriek te laten starten.

Citaat:
Hmmmzzzzz, een artikel over Anky maar met Rath in de titel om aandacht te trekken
De originele titel van het stuk is ook "Salinero in alle rust gebracht".

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:36

Pfffff, heeft de nieuwsredactie dat weer veranderd??? Die slaan wel vaak de plank mis met een titel zeg...