Geen FEI WB Dressuur in Mechelen meer vanaf 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Geen FEI WB Dressuur in Mechelen meer vanaf 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 21:21

http://www.jumping-mechelen.be / Nieuwsredactie

Met grote ontsteltenis werd de Mechelse organisatie door het FEI Dressuur Comité op de hoogte gebracht dat 'Jumping Mechelen' niet meer werd opgenomen op de kalender van de WorldCup Dressuur, en dit vanaf het seizoen 2012-2013. Het FEI Dressuur Comité heeft beslist om de kwaliteit en de attractiviteit van de WB te verhogen en het aantal manches te beperken tot 8 in plaats van de gebruikelijke 10 manches.

Vanuit het organisatiecomité van Jumping Mechelen heeft men begrip voor de vernieuwde aanpak. De organisatie heeft 12 jaren lang met eigen middelen geïnvesteerd in de 'WB Dressuur', het gepromoot en uitgebouwd tot een top evenement. Ze betreuren het des te meer dat bij de selectie geen rekening werd gehouden met de internationale spreiding én het gegeven dat België een rijk verleden heeft in de paardensport en behoort tot de absolute wereldtop in diverse disciplines (fokkers van toppaarden, wereldkampioenen, jong talent,...).

Het organisatiecomité is zwaar ontgoocheld en vindt dat dit een kaakslag is voor de tienduizenden enthousiaste Belgische dressuur(paarden)liefhebbers en allen die betrokken zijn in de paardensport. Ze hopen dat het FEI Comité terug komt op hun beslissing, en 'Jumping Mechelen' de plaats geeft waar zij recht op heeft.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:38

|( Jammer voor de dressuur ruiters.

Springruiters zullen er geen probleem mee hebben.

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:38

Spijtige zaak, was het enige waarvoor ik nog naar Jumping Mechelen ging... :(

Laurentii

Re: Geen FEI WB Dressuur in Mechelen meer vanaf 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:49

zonde!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:35

maar het betekent dat er wel meer jumpingproeven komen zo aangepast dat minderwaardige ruiters ook kunnen mee springen in mechelen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:59

Liene schreef:
Met grote ontsteltenis werd de Mechelse organisatie door het FEI Dressuur Comité op de hoogte gebracht dat 'Jumping Mechelen' niet meer werd opgenomen op de kalender van de WorldCup Dressuur, en dit vanaf het seizoen 2012-2013. Het FEI Dressuur Comité heeft beslist om de kwaliteit en de attractiviteit van de WB te verhogen en het aantal manches te beperken tot 8 in plaats van de gebruikelijke 10 manches.

Vanuit het organisatiecomité van Jumping Mechelen heeft men begrip voor de vernieuwde aanpak. De organisatie heeft 12 jaren lang met eigen middelen geïnvesteerd in de 'WB Dressuur', het gepromoot en uitgebouwd tot een top evenement. Ze betreuren het des te meer dat bij de selectie geen rekening werd gehouden met de internationale spreiding én het gegeven dat België een rijk verleden heeft in de paardensport en behoort tot de absolute wereldtop in diverse disciplines (fokkers van toppaarden, wereldkampioenen, jong talent,...).

Het organisatiecomité is zwaar ontgoocheld en vindt dat dit een kaakslag is voor de tienduizenden enthousiaste Belgische dressuur(paarden)liefhebbers en allen die betrokken zijn in de paardensport. Ze hopen dat het FEI Comité terug komt op hun beslissing, en 'Jumping Mechelen' de plaats geeft waar zij recht op heeft.

Met grote ontsteltenis werd de Mechelse organisatie door het FEI Dressuur Comité op de hoogte gebracht dat 'Jumping Mechelen' niet meer werd opgenomen op de kalender van de WorldCup Dressuur Hier zal bedoelt worden dat de Mechelse organisatie ontsteld was

Verderop staat

Vanuit het organisatiecomité van Jumping Mechelen heeft men begrip voor de vernieuwde aanpak

En vervolgens

Het organisatiecomité is zwaar ontgoocheld en vindt dat dit een kaakslag is voor de tienduizenden enthousiaste Belgische dressuur(paarden)liefhebbers en allen die betrokken zijn in de paardensport.

Nou gooi het maar in mijn pet, zijn ze er nu wel of niet ontstemd over :?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:37

Ze hebben begrip voor de vernieuwde aanpak (8 ipv 10 wedstrijden) maar zijn niet blij dat de keuze niet op Mechelen gevallen is als één van de acht.
Ik hoop dat ze in Mechelen nu nationale proeven dressuur gaan organiseren, dan kan ik mijn droom ook nog eens waarmaken er te rijden ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 06:35

Bummer de dressuur was het enige waar ik voor naar Mechelen ging. Dit jaar maar extra genieten. Het is nl de enige keer dat je de internationale top aan het werk in België kan zien.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 06:54

Het gaat dus weer om wie de meeste centen geeft wrs...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:00

Dit gaat Mechelen denk ik veel bezoekers kosten.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:20

Ook ik ging enkel voor dressuur naar ginds, jammer, maar denk niet dat veel ruiters het erg zullen vinden, geen makkelijke hal om in te starten :n

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:29

Jammer..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:39

Aan de andere kant bespaart het me ook weer bijna 50 euro uit. :+ Kan ik die mooi gebruiken voor iets anders. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:08

Jammer, ik ging ook enkel voor de dressuur.. Dit jaar nog 1x en dan geen Mechelen meer voor mij!

Saav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:17

Vind het ook een zeer spijtige zaak! Hopelijk vervangen ze het door iets waardoor de dressuur liefhebbers toch nog aan hun trekken kunnen komen in Mechelen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:22

Wat jammer nu, ik ben al enkele jaren niet meer kunnen gaan maar ik was van plan een van de volgende jaren toch nog eens te gaan kijken en dan zeker de dressuur mee te pikken. Toch maar deze kerst gaan dan maar.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:23

Wat jammer. Ook ik ging enkel voor de dressuur naar Mechelen.. Vanaf dan dus niet meer ..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:48

Oh wat jammer! |( het was een traditie om iedere kerstvakantie naar Mechelen te gaan
Dit jaar zal dan de laatste keer zijn dat ik er naartoe ga

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:09

Dol2006 schreef:
Spijtige zaak, was het enige waarvoor ik nog naar Jumping Mechelen ging... :(

Idem ditto !

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:16

Zeer spijtig!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:38

petraaken schreef:
Bummer de dressuur was het enige waar ik voor naar Mechelen ging. Dit jaar maar extra genieten. Het is nl de enige keer dat je de internationale top aan het werk in België kan zien.

ik denk van niet. Grootst deel van jumping mechelen is gewijd aan springsport en belgië is daar bekend mee.

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:55

Aah boe :-(. Ja, dan moet ik dus ook niet meer gaan naar Jumping Mechelen... Aah, ik keek daar elk jaar zo naar uit. Vind het wel een beetje raar, want springland of niet, de tribunes zaten toch altijd goed vol tijdens de dressuur (toch zeker voor de kür). Weer wat geld uitgespaard dus...

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:59

Dakario schreef:
maar het betekent dat er wel meer jumpingproeven komen zo aangepast dat minderwaardige ruiters ook kunnen mee springen in mechelen!

Nog meer minderwaardig ;( . Ja sorry hoor, maar als je ziet wat daar nu al soms rondspringt in de B-piste.

Nee, hopelijk vervangen ze de dressuur door nationale dressuurwedstrijden of clinics of zo. Dat zou ook nog interessant zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:02

voor enkel en alleen clinics ga ik niet naar Mechelen hoor.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:02

ferm gelijk petraaken, zo zie ik het ook en een gewone cdi ervan lmaken is ook niks want nu kompen er tenminste nog toppers af om wb punten te verzamelen indien het een gewone cdi zou worden dan zien we deze zeker niet meer

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pag ... 4703078884