Paardenvierdaagse met kleurrijke intocht in Epe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardenvierdaagse met kleurrijke intocht in Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 09:24

http://www.veluweland.nl/

Van dinsdag 7 tot en met vrijdag 10 juni zullen meer dan 500 ruiters en menners vanuit alle delen van Nederland, België en Duitsland naar Epe komen om deel te nemen aan de Eper Paardenvierdaagse. Met dit grote aantal deelnemers is dit het grootste recreatieve paardensportevenement van Nederland. Nagenoeg alle pony- en paardenrassen zijn vertegenwoordigd op de dagroutes van elk circa 20 kilometer lang. Deelnemers mogen zelf hun starttijd kiezen tussen 13.00 en 18.00 uur. Om 20.30 uur moet iedereen het finishstempeltje gehaald hebben.

De eerste dag zal de route in noordelijke richting naar Heerde voeren. Via de Hertenkamp gaat men over Landgoed De Dellen en komt men langs verschillende grafheuvels en sprengen. De pauzeplaats is in een weiland achter de parkeerplaats/recreatiewei Geldersch Landschap aan de Zuidweg te Heerde.

Tijdens de route op de tweede dag komt men door het gebied van Gortel, Wissel en Schaveren, langs de karakteristieke achthoekige schaapskooien. Deze dag wordt ook een stukje meegenomen van de Kroondomeinen van "Het Loo". De pauzeplaats is op de parkeerplaats aan de Boshuisweg te Gortel.

De derde dag wordt het landgoed Welna aangedaan. Eerst gaan de ruiters en menners via Wissel en het Wisselse Veen naar de Tongerense Heide. Maar voor men daar aankomt heeft men eerst pauze op de parkeerplaats aan de Boerweg te Wissel.

De laatste route van de Paardenvierdaagse gaat door 't Eperholt en over de Renderklippen, met een pauze nabij de Schaapskooi te Heerde. Op vrijdag 10 juni worden deelnemers van 19.00 tot 20.00 uur door familie en vrienden in het centrum van Epe binnengehaald en beloond met bloemen en bosjes wortels. Veel ruiters en menners grijpen de intocht aan om er een ludieke of stijlvolle verkleedpartij van te maken, waardoor dit een evenement op zichzelf is. De Ondernemersvereniging Epe stelt drie prijzen beschikbaar voor de leukste of origineelste outfits. De uitreiking daarvan vindt plaats tijdens de afsluitende feestavond op het startterrein aan de Officiersweg.

Vier dagen paardrijden is een behoorlijke inspanning voor ruiter en paard. Paarden worden goed verzorgt bij de diverse stallingsaccommodaties in de regio en vinden daar hun rust. Om deelnemers de nodige ontspanning te bieden, heeft wellnessresort de Veluwse Bron nog een prachtig cadeau in petto. Iedere deelnemer van de paardenvierdaagse mag gratis van alle sauna- en wellnessfaciliteiten van de Veluwse Bron genieten, zowel binnen als buiten. Pure ontspanning na de ultieme inspanning van de paardenvierdaagse.

Verwante artikel
[ON] Paardenvierdaagse is vanaf nu een echte organisatie uít Epe

Silence

Re: Paardenvierdaagse met kleurrijke intocht in Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:42

*\o/* Het komt nu echt in zicht :D
Druk aan het inpakken hier, morgen gaan we naar de Camping.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:02

KAN NIET WACHTENNNNNN *\o/*

witjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:29

Het lijkt me echt een geweldige ervaring! Alle deelnemers, veel succes en geniet ervan! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:38

Alle deelnemers, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier :D en foto smaken he :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:10

Heel veel foto's :j
Als het goed is hebben we internet op de camping, dus als het lukt wil ik proberen iedere avond een live verslagje vanuit Epe te typen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:52

Zo gisteren de eerste vierdaagseganger aangekomen. En vandaag hebben we een Paard en Baasje opgehaald uit Schipluiden.
De Eperpaardenvierdaagse gekte is begonnen :D Morgen weer vroeg op om het volgende stel op te halen, service van de zaak !!!
En dan stroomt het tot dinsdag aan toe langzaam vol met de oude garde, heerlijk weer bijkletsen met zn allen. Gezellige lange dagen
die we voor geen goud willen missen !!!! Voor iedereen die mee rijd heel veel plezier, en geniet van de super mooie omgeving van Epe en omstreken !!!
/3 *D

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:59

nog een paar dagen !! :D

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:47

Hier ook geariveerd op de camping. Lekker genieten van me paard, me vriend en me ouders.
Laat genieten maar beginnen.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:15

Ik hoop op niet al te warm weer :)
Vandaag de laatste training afgerond, we zijn er helemaal klaar voor!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:24

Dat lijkt me echt leuk! Hoeveel km per dag is dat?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:57

Circa 20.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:00

Oh dat is prima te doen. Misschien iets voor volgend jaar. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:01

Tis onze eerste keer, dus ben super benieuwd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:03

Isegrim schreef:
Oh dat is prima te doen. Misschien iets voor volgend jaar. :)

Opletten dan want je moet al helemaal in het begin van het jaar inschrijven vanwege de lotingen ;)

Hier bericht uit Epe trouwens, zit hier lekker op de camping met uitzicht op mijn pony, dit wordt mijn eerste vierdaagsejaar dus ben benieuwd hoe het gaat! :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:20

Alwiene schreef:
Opletten dan want je moet al helemaal in het begin van het jaar inschrijven vanwege de lotingen ;)

Hier bericht uit Epe trouwens, zit hier lekker op de camping met uitzicht op mijn pony, dit wordt mijn eerste vierdaagsejaar dus ben benieuwd hoe het gaat! :j

Ik heb me meteen ingeschreven voor de mailinglist!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:22

En die loting is behoorlijk spannend ;)

Pebbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:00

Voor ons is het ook het eerste jaar. Ben echt zo benieuwd! Heb er ontzettend zin in! :):)
De loting was inderdaad spannend; ik had namelijk een verkeerde uitslag via de mail ontvangen: ik was niet ingeloot... -O- Gelukkig bleek dit niet te kloppen en was ik dus wel ingeloot. *\o/*

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:09

Goh , wat zal dat een ervaring worden voor mensen die voor de eerste keer meedoen , ik heb in Texas meegedaan met een trail van 9 dagen , gemiddeld 20 mile per dag en `s avonds kamperen , er waren daar 1500 deelnemers en mn mond stond de eerste dagen vaak open , een ervaring that last a lifetime , en volgend jaar weer

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:55

ohhhhh dat lijkt me ook gaaffffff

Maar hoe werkt zoiets dan......staat er dan kampeerspul klaar of moet je daar zelf voor zorgen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:38

tassie73 schreef:
ohhhhh dat lijkt me ook gaaffffff

Maar hoe werkt zoiets dan......staat er dan kampeerspul klaar of moet je daar zelf voor zorgen

Je moet alles zelf regelen, je slaapplek (meeste staan op jagtlust maar niet iedereen) en ook je spullen en alles ja :j

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:40

Veel plezier iedereen!!! Kom waarschijnlijk vrijdag naar de intocht kijken!!!

en voor diegenen die hun kaartje van de veluwse bron niet gebruiken.......... daar weet ik wel raad mee ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:42

nico1982 schreef:

en voor diegenen die hun kaartje van de veluwse bron niet gebruiken.......... daar weet ik wel raad mee ;)

In het boekje staat dat je je startbewijs moet kunnen tonen, dus weggeven aan iemand die niet meedoet gaat dan helaas niet lukken ;)

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:24

Alwiene schreef:
nico1982 schreef:

In het boekje staat dat je je startbewijs moet kunnen tonen, dus weggeven aan iemand die niet meedoet gaat dan helaas niet lukken ;)

Dan eh...... met startbewijs ......... :+

Lotusmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:51

Waarop wordt je in-uitgeloot dan? Op aantal deelnemers of conditie van je paard?