Douglas Dorsey, het leerpaard van Laura Bechtolsheimer, is overleden. De Hannoveraanse ruin kreeg last van acute hoefbevangenheid en moest vorige maand helaas worden geeuthanaseerd.
"De week na het concours van Hagen was een enorme shock," aldus Laura. "Douglas Dorsey kwam van het land af met acute hoefbevangenheid. Mijn ouders waren er niet en nadat hij een paar dagen op stal had gestaan en er rontgenfoto's waren gemaakt, moest ik de beslissing nemen om hem in te laten slapen omdat hij voor langere tijd niet meer op het land mocht, als dat uberhaupt ooit nog mogelijk zou zijn.
Ik heb hem toen met een aantal grooms het land in gekregen en ben bij hem gebleven tot het einde. Ik heb nog nooit eerder zoiets moeten doen en ik was ontzettend over m'n toeren."
Douglas Dorsey (Donnerhall x Salem x Echo II) was sinds 2000 het Grand Prix paard van Wilfried Bechtolsheimer en werd in 2004 het leerpaard voor Laura. Ze wonnen samen het teambrons tijdens het EK voor Young Riders in 2004 en een jaar later wonnen ze de nationale titel tijdens de Britse kampioenschappen. In 2006 wonnen zij de troostfinale tijdens de Wereldbekerfinale in Amsterdam en mochten namens Engeland uitkomen tijdens de Wereldruiterspelen in Aken.
"Douglas had een fantastisch karakter en ik heb zoveel van hem geleerd," aldus Bechtolsheimer.