Een ezel genaamd Yoli was de grote lieveling van kinderen uit het Noord-Kroatische stadje Koprivnica.
Helaas maakte hondsdolheid een einde aan de vriendschap toen de ezel zich tegen de kinderen keerde. Een buurman moest namelijk een negenjarig meisje uit de mond van de ezel redden toen hij het kind greep en deze niet meer wilde loslaten. De man sloeg de ezel herhaaldelijk hard op het hoofd. Pas toen liet het dier het meisje los.
Het meisje werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht voor een vaccinatie tegen hondsdolheid en ter behandeling van de bijtwonden. De ezel werd ter plekke geeuthanaseerd en een test bevestigde dat het dier besmet was met hondsdolheid.
Het vermoeden is dat de ezel was gebeten door een besmette vos en op die manier geinfecteerd is geraakt.
Goh wat een bizar verhaal eigenlijk.. Ik wist wel dat het op mensen over kon gaan, maar op ezels? Sneu voor het kind zeg, dat moet toch best een traumatische ervaring zijn denk ik zo, vooral omdat het altijd een lieve ezel was.
aaah wat een rot virus! van een lief dier een gemene maken, kind zal zich rot geschrokken zijn
s6801881
Geplaatst: 11-06-11 23:00
Wat een naar virus, de ezel en het kind die kunnen er ook echt niets aan doen... Bijna bizar dat zo'n klein virus zulk gedrag kan veroorzaken... Ik hoop dat het kind er goed en gezond van af komt
m_risska
Geplaatst: 29-07-11 12:51
wat een rotverhaal bah... Wist helemaal niet dat ezels het ook konden krijgen..
TanteSabien
Geplaatst: 29-07-11 12:57
He bah, Wist helemaal niet dat paarden en ezels ook hondsdolheid konden krijgen