In het weekend van 11, 12 en 13 juni organiseert Ridders te Paard in samenwerking met het Pannekoeckershuys de tweede editie van het Koeckers Ridderfestival. Dit jaar heeft het festival een internationaal karakter door het jousting (lanssteken) toernooi met deelnemers uit België, Italië, Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Voor het eerst wordt dit jaar op het Koecker Ridderfestival een internationale Jousting wedstrijd georganiseerd. Aan dit lanssteekspektakel doen deelnemers uit maar liefst vijf landen mee. Voor Nederland komen de broers Peemen (Breda) uit. Zij werden in 2010 4e op de Wereldkampioenschappen in Frankrijk en hopen dit jaar voor eigen publiek het tot een podiumplaats te schoppen.
Het Koecker Ridderfestival vindt op 11, 12 en 13 juni 2011 plaats op het terrein van Het Pannekoeckerhuys aan het Ruiterspoor 71 te Den Hout.
De eerste internationale jousting wedstrijd in Nederland. Dat zou ik ook niet zeggen . Maar allé, dat zijn maar details. Mijn vriend gaat ook in den Hout meedoen. De eerste wedstrijd dit jaar, ben heel benieuwd. Hij is er zeer op gebrand om de eens voor de broers Peemen te eindigen al moeten we wel toegeven dat dit niet makkelijk is want die zijn goed hoor .
Het is niet echt het eerste internationale toernooi, ook niet in de moderne tijd. In 2006 en 2007 was het ''Ridders van de Haar" toernooi ook al behoorlijk internationaal met grote namen vanuit Nieuw Zeeland, de VS, Engeland, Duitsland, België en Nederland.
Er wordt jaarlijks in november bij Hoeve Galderzicht in Breda ook een internationaal indoor jousting toernooi georganiseerd.
Dana82
Geplaatst: 31-05-11 14:36
Sammie schreef:
In de tekst is duidelijk te lezen dat het om dit jaar gaat. In de titel paste het niet en is dus voor deze oplossing gekozen.
Oh, dan is het je vergeven . Mijn vriend rijdt bij Knights of Camelot dus daar is een delegatie van aanwezig.
gootje12
Geplaatst: 31-05-11 14:36
Hè, waarom is het altijd zo ver weg !
Alecks
Geplaatst: 31-05-11 14:39
Sammie: Ik maakte uit de tekst op dat de editie van het Koeckers Ridderfestival van dit jaar extra speciaal is doordat het juist het eerste internationale toernooi zou zijn. De editie van vorig jaar was dat blijkbaar niet. Hexodrien: dat wordt gereden door dezelfde mensen: Ridders te Paard Ik heb een jaar of vier geleden al eens een show van ze gezien in Utrecht en het zag er toen al zeker spectaculair uit.
toin
Geplaatst: 31-05-11 19:52
Ik zal er ook bij zijn , en inderdaad er staat duidelijk dat het de eerste keer is dat het in Den Hout plaats vind( het internationale toernooi) voor mij wordt het de 2e dit jaar ik heb afgelopen weekend in Aken gereden en gewonnen. Dus een goede voorbereiding voor de wk later dit jaar.
@ gootje : ver weg !! in Nederland is alles dicht bij.
@ Dana : we zijn wel te verslaan zeker op onze thuis wedstrijden dus door trainen met je vriend.
We zijn nog op zoek naar ruiters tussen de 12 en 16 jaar om op zaterdag mee te rijden met de proeven van bekwaamheid junior klasse, paard of pony maakt niet uit.