Jenny Schreven kan topvorm na Grand Prix niet vasthouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jenny Schreven kan topvorm na Grand Prix niet vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 10:44

http://www.knhs.nl

Jenny Schreven heeft met Krawall de zeer goede indruk die zij vrijdag met haar paard Krawall wist te maken in de Grand Prix van Kopenhagen niet weten vast te houden. Op vrijdag sloot zij deze wedstrijd winnend af met een score van 69.30%. Daarmee gaf de amazone de concurrentie het nakijken en werd de Finse Mikaela Lindh met Skovlunds Mas Guapo tweede, voor de Deen Andreas Helgstrand met Marron.

"Het was erg slecht weer in Kopenhagen en daardoor was de bodem van de losrijpiste erg slecht. Ik heb daar echt wel rekening mee gehouden, maar toen we de wedstrijdring binnenreden was mijn paard moe. De galoponderdelen hebben we netjes kunnen afwerken, maar in de drafonderdelen hebben we gewoon te veel punten laten liggen. Heel jammer, want mijn paard was vrijdag echt in topvorm en dan is het betreurenswaardig dat de omstandigheden waaronder we de paarden los moesten rijden op zondag echt catastrofaal waren", aldus Schreven.

In de Kür stelde de Deen Andreas Helgstrand orde op zaken door met Marron een zeer goede wedstrijd te rijden, die hem op de eerste plaats deed belanden, voor de Noorse Liliann Jebsen met Pro Set, terwijl de derde plek werd opgeëist door de Finse Mikaele Lindh. Aat van Essen, die in de Grand Prix nog als 13de was geëindigd reed met Premier een sterke Kür, die hem op de vijfde plaats in de uitslag deed belanden.

Meer info zie: http://www.spr.dk

Uitslag Kür (zo):

1) Andreas Helgstrand (Den) - Marron - 74.275%
2) Liliann Jebsen (Noo) - Pro Set (Jetset-D x Flemmingh) - 73.800%
3) Mikaela Lindh (Fin) - Skovlunds Mas Guapo - 73.475%
5) Aat van Essen (Heerde) - Premier (Jazz x Ulft) - 70.250%
8) Jenny Schreven (Weert) - Krawall (Focus x Roemer) - 68.675%

Uitslag Grand Prix (vr):

1) Jenny Schreven - Krawall - 69.340%
2) Mikaela Lindh (Fin) - Skovlunds Mas Guapo - 68.745%
3) Andreas Helgstrand (Den) - Marron - 68.319%
11) Wilma Wernsen (Nijkerk) - Oklarette (v. Ferro) - 64.634%
13) Aat van Essen (Heerde) - Premier (Jazz x Ulft) - 64.532%

Verwant artikel:

[VN] Jenny Schreven en Krawall winnen de GP van Charlottenlund

Elisa2

Re: Jenny Schreven kan topvorm na Grand Prix niet vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:35

Jammer van die bodem,goede bodem is echt zo belangrijk.Maar toch knap van Jenny,Aat van Essen en ook van Wilma Wernsen!

Getup

Re: Jenny Schreven kan topvorm na Grand Prix niet vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:47

ach,die bodem was voor iedereen gelijk, zou ik zeggen. Natuurlijk is het ontzettend jammer dat ze nu niet hoger konden scoren. Maar ze won vrijdag met ruim 69 procent en had er zaterdag 68.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:51

Als amazone voel je toch aan dat je paard moe wordt ???? Dan pas je het inrijden toch aan ?
Of zie ik dat verkeerd ? :o

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:45

devi786 schreef:
Als amazone voel je toch aan dat je paard moe wordt ???? Dan pas je het inrijden toch aan ?
Of zie ik dat verkeerd ? :o

Lees jij wel wat er staat ;)

Citaat:
Ik heb daar echt wel rekening mee gehouden, maar toen we de wedstrijdring binnenreden was mijn paard moe.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:56

Ach, onervarenheid denk ik zo. Jammer van de slechte bodem, maar ja, daar heeft iedereen last van, maar zou op zo'n wedstrijd op zo'n niveau niet moeten.