Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:16

Nieuwsredactie / http://m.lavenir.net/

In de nacht van woensdag 25 mei op donderdag 26 mei werd in de Belgische gemeente Ghoy (Lessines) in Henegouwen een merrie het slachtoffer van een vreselijke mishandeling. De afgelopen weken zijn er in Vlaanderen al diverse mishandelingen gemeld.

Audrey Dubois is de eigenaresse van een merrie die nog maar sinds 2 dagen bij haar thuis op de weide stond.
De merrie werd voor dood achtergelaten met 2 gebroken achterbenen en een ingeslagen hoofd met 2 gaten, waaronder één heel diep.

"rond kwart over zeven in de ochtend ging mijn grootvader zijn ronde doen om haar eten te geven, en haar water bij te vullen.
Mijn grootvader deed de gruwelijke ontdekking van mijn merrie die in een verschikkelijke staat was.
Hij belde de veearts in spoed op en mijn vader haalde er de politie bij om klacht in te dienen."

Volgens de eigenaresse werd de merrie op verschillende plaatsen geslagen en beide achterbenen waren dan ook gebroken.

Het is zeer tragisch nieuws voor deze familie, de merrie was bij erg veel mensen geliefd.

Let op! De volgende foto's zijn schokkend!
Klik hier voor foto's.

Needje

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:20

Mijn god. IK hoop echt zo dat ze deze gast(en) te pakken krijgen. Dit moet gewoon stoppen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:21

Gadverdamme. Ik heb hier geen woorden voor, dit is echt heel, heel erg wreed.
Pff het raakt me zó diep, waarom doet iemand zoiets?? Hoe kun je dat nu doen?
Dat paard moet zo geleden hebben, goddank is ze nu waar er geen pijn meer is maar voor de eigenaren moet dit ook ontzettend traumatisch zijn. Wordt er nu echt alles op alles gezet door de politie om deze man te pakken? Of vrouw of groep....Báh. :r

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:21

dit is echt te erg voor woorden!
laatst was er ook al een paard zo erg verminkt!
welke zieke geest doet dit..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:22

:oo :oo :oo Jezus.............hoe kan je :(

wat voor persoon doet dat ??????????

ik hoop echt dat deze heel snel gepakt word, dit is het zoveelste paard al wat zo erg mishandelt is.

wat een lijdensweg heeft dit arme dier gehad voordat het gevonden werd |(

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:23

dit is toch werkelijk te zot voor woorden.
wat een idioten.
je zal je paard maar zo vinden, zo erg is dit.
ik wens de eigenaren veel sterkte.
en ik hoop dat ze beulen echt gaan vinden, dit duurt veels te lang.
als ze ze vinden mogen ze ze wel bij mij brengen. :(

xMercury

Aah jeetje dit is echt zo erg! Zieke geest(en)! Het komt ook erg dicht bij huis... He bah ben er helemaal niet goed van... Maar hoe krijgen ze dat nou voor elkaar bij die achterbenen? Ik begrijp er helemaal niks van.. Het zal je maar gebeuren.. Arm paard, arme familie... :n

Airborn

Oh jesus, als je snel overstuur bent idd niet die fotos bekijken... Ik hoop echt dat ze deze gek HEEL snel te pakken krijgen. Ik snap niet hoe je dit kan doen...

Overigens: de gebroken achterbenen doen me heel erg aan het topic over het veulentje denken dat ook gebroken achterbenen had.

corientjuhh

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:24

Oh verschrikkelijk!!
Ik snap echt niet dat mensen dit kunnen doen
Het gebeurd steeds vaker :(

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:25

|( echt geen woorden voor hoop dat ze die mafketel snel vinden

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:27

Wat een heftige fotos zeg! Kan veel hebben, maar woow ..

Hopen dat ze die gestoordeling snel te pakken hebben zeg, dit gaat echt te ver o_O
Maar klinkt heel stom, maar wie weet is het wel iemand die stiekem mee leest in deze topics .. Jeweet het niet.

(ik zeg niet dat het iemand van bokt is hoor! Maar je kan hier ook als gast meelezen)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:28

ik vraag me echt af hoe iemand een ier zo iets kan aandoen het is te verschrikkelijk voor woorden het lijkt wel een trend te worden....... vreselijk hoop dat ze degene die dit veroorzaakt heeft snel pakken

vreselijk............

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:28

Geen woorden voor! Ja, genoeg woorden voor, die niet voor herhaling vatbaar zijn!!!

Mijn god, wat moet ze geleden hebben voor ze stierf, te gruwelijk voor woorden! Ik heb het al in het andere topic gezet, als ze degene te pakken krijgen die dit allemaal doet... Ze mogen bij hem/haar precies hetzelfde doen, maar dan wel zo, dat hij weet hoe het is om te lijden!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:29

Tjonge alweer een onschuldig paard de dupe van een beest met een zeer ziekelijke geest.
Hoop dat ze die beul heeel snel vinden liever gisteren dan vandaag.
Echt erg zeg waarom en hoe kun je dit doen.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:31

Echt verschrikkelijk dit! De verwondingen lijken steeds erger te worden. Eerst de twee arabische paarden met verwondingen aan het hoofd (Luik), dan het veulen met snijwonden (regio Sint-Truiden), daarna een paard waarvan het been bijna werd afgehakt (regio Sint-Truiden) en nu dit... En uiteraard mogen we de mishandelingen van vorig jaar in Sint-Truiden niet vergeten.

Zou het allemaal met elkaar te maken hebben? Deze keer is het wel een heel eind verder weg gebeurd. Sint-Truiden en Luik liggen niet zo ver uiteen, maar Ghoy is wel erg 'uit de richting'. Ergens hoop ik dat het wel allemaal dezelfde dader is. Anders zouden er meerdere gekken rondlopen die ze gepakt moeten krijgen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:31

Bedankt Cayenne!
Ik woon net in Lessines zelf, maar dit ligt een heel eind van waar de vorige aanvallen waren.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:32

Zat net te eten..ben gewoon misselijk..arm arm dier..dit is te gruwelijk voor woorden, wat zal dat dier geleden hebben...
En de daders pakken?? Lukt helaas toch niet.
Je zou je dieren toch niet meer buiten durven te zetten..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:34

Och jezus |(

Gad, ik ben helemaal mn woorden kwijt, ...... sjiit.......

arme arme arme merrie.... kunnen we niet met heel bokt daar eens gaan patrouileren en die bastard te pakken krijgen.
Zou het nou allemaal dezelfde persoon zijn? Het kan toch bijna niet anders? Hoeveel van die zieken geesten lopen er rond dan?

Arme merrietje heeft wellicht nog lang geleefd ook, geprobeerd om op te staan wellicht..... |(
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 29-05-11 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:35

xMERCURY schreef:
Aah jeetje dit is echt zo erg! Zieke geest(en)! Het komt ook erg dicht bij huis... He bah ben er helemaal niet goed van... Maar hoe krijgen ze dat nou voor elkaar bij die achterbenen? Ik begrijp er helemaal niks van.. Het zal je maar gebeuren.. Arm paard, arme familie... :n

Ja,idd buiten het feit dat dit verschrikkelijk is voor de eigenaren en het dier zelf.
Er moet toch een behoorlijke kracht bij komen kijken. :\

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:36

@ Toydoll: als ik me niet vergis is op dezelfde nacht nog in het Limburgse een paard aangevallen? verbeter me als ik fout ben...

Ik ga allesinds niet te vroeg weg en zal zeker mijn ogen uitkijken elke avond.
Ik hoop zo dat er toch is één iemand gepakt wordt.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:36

Jemig,het is dagelijks leesvoer hier op bokt over mishandelingen! Ben niet zo bekend in België maar als je op de kaart kijkt en iedere mishandeling een vlaggetje/stipje geeft ligt het dan bij elkaar?

Verder snap ik echt die ''mensen''niet die dit doen,hoe ziek ben je? Wat is de reden dat je dit doet?

Arme beesje heeft zo te zien vreselijk geleden en lijkt alsof het wel heeft geprobeerd om op te staan.....gelukkig is ze nou pijnvrij maar wat een hel voor dat paardje.. |(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:37

OMG, je zal je paard zo aantreffen zeg.... ;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:37

Kan iig niet één persoon zijn ..

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:38

Alweer???

Is toch niet te geloven dit!!
echt heel triest
kan er echt zoo boos om worden hea dat zie die persoon nog steeds niet te pakken hebben
en het paardje was ook nog drachtig!!! -:(- |(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:39

..... ik kan veel hebben, maar dit raakt me écht heel erg. Dit is niet aangericht door een mens, maar door een BEEST!!

Bah, soms schaam ik me om een mens te zijn.

Sterkte voor de eigenaren