Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tjoppie schreef:Volgens mij heeft het er alleen maar mee te maken dat de overheid zo kan controleren of de stalhouder wel opgeeft aan de belastingdienst wat die op moet geven. Of er toch niet meer paarden staan dan vergunningsgewijs mag en dat soort dingen.
tamary schreef:tjoppie schreef:Volgens mij heeft het er alleen maar mee te maken dat de overheid zo kan controleren of de stalhouder wel opgeeft aan de belastingdienst wat die op moet geven. Of er toch niet meer paarden staan dan vergunningsgewijs mag en dat soort dingen.
Dan zullen een hoop mensen op zoek moeten naar een andere stal, zat boeren die kleinschalig zwart bijverdienen met al aanwezige bak ivm (bevlieging) kleinkinderen en genoeg grond. Als die belasting moeten gaan betalen over het stalgeld is de kans groot dat ze stoppen. Of er gaat massaal gefraudeerd worden om toch te kunnen blijven staan. Dus plotseling veel paarden op papier in flatje 3hoog achter.
cupido1996 schreef:Dan hebben we ook nog het probleem dat veel paarden wel gechipt zijn, maar bij verkoop niet op naam gezet worden ivm de hoge kosten de het stamboek daar voor rekent.
En ook handelaren gaan echt niet elk paard telkens op naam zetten. Dus echt waterdicht gaat dit volgens mij niet worden.
tjoppie schreef:Frauderen kan niet meer, het is gekoppeld aan de chip. Paard moet toch ergens staan.
Citaat:Per paard wordt vastgelegd wie de houder is, en waar het dier zich bevindt.
tjoppie schreef:cupido1996 schreef:Dan hebben we ook nog het probleem dat veel paarden wel gechipt zijn, maar bij verkoop niet op naam gezet worden ivm de hoge kosten de het stamboek daar voor rekent.
En ook handelaren gaan echt niet elk paard telkens op naam zetten. Dus echt waterdicht gaat dit volgens mij niet worden.
dan krijg je de verkoop prijs PLUS het rijklaar maken!