Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyfordogs schreef:tja, van mij hoeft het niet bij wet bepaald te zijn, maar zou mooi zijn als mensen zelf zo bewust hier van zijn of worden.
ik ken diverse mensen die bv een dekhengst hebben die alleen staat, maar die ziet altijd genoeg andere paarden.
ik denk ook dat niet altijd elk paard zomaar bij een ander paard geplaatst kan worden.
zo ligt er nog genoeg werk.
Van mij zou ook iedereen een bewijs mogen halen alvorens ze bv aan een hond beginnen en zou kan ik nog wel even doorgaan

Whitepanther schreef:En dan komt daar ook nog bij dat het soms helemaal niet wenselijk is sociaal contact tussen bepaalde paarden te hebben, wij hebben een merrie op stal die kan bijna met geen enkel paard.... momenteel staat ze dus alleen, ze heeft welliswaar paarden in de wei naast haar, maar van echt fysiek contact is dan ook niet echt sprake.... er zijn gewoon simpel weg paarden die niet met andere paarden samen kunnen, zou toch een fiks probleem zijn als fysiek contact dan door de wet verplicht zou zijn....
Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind dat zoveel mogelijk paarden fysiek contact met elkaar moeten hebben, maar het is nog al lastig als je uitzonderingen moet gaan maken en hoe controleer je die?
Klijntjuh schreef:Ik snap niet dat hier bij paarden zo op gedramd word, en voor honden zelfs een ontmoedigingsbeleid is! (2 honden is 3x zoveel hondenbelasting)
Nickyyyy schreef:Whitepanther schreef:En dan komt daar ook nog bij dat het soms helemaal niet wenselijk is sociaal contact tussen bepaalde paarden te hebben, wij hebben een merrie op stal die kan bijna met geen enkel paard.... momenteel staat ze dus alleen, ze heeft welliswaar paarden in de wei naast haar, maar van echt fysiek contact is dan ook niet echt sprake.... er zijn gewoon simpel weg paarden die niet met andere paarden samen kunnen, zou toch een fiks probleem zijn als fysiek contact dan door de wet verplicht zou zijn....
Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind dat zoveel mogelijk paarden fysiek contact met elkaar moeten hebben, maar het is nog al lastig als je uitzonderingen moet gaan maken en hoe controleer je die?
Als een paard met geen enkel paard samen kan, is dat niet omdat het paard het niet kan maar omdat het het niet heeft geleerd.

tjoppie schreef:Bleker is een wijs man.
secricible schreef:tjoppie schreef:Bleker is een wijs man.
ehm? Onderbouwing?
Ik ben het er mee eens dat er contact zou moeten zijn, maar ik snap ook de afwegingen die Bleker maakt. Idioten die nu al eigenlijk geen geld hebben voor hun paard zullen er een tweede bij gaan kopen, die dan weliswaar contact heeft met andere paarden, maar geen DA te zien zal krijgen omdat er geen geld voor is. De vraag is dan wat meer wensenlijk is...