Eerste geslaagden voor het FNRS-menbewijs een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eerste geslaagden voor het FNRS-menbewijs een feit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 06:08

http://www.dehoefslag.nl

Het eerste examen voor het FNRS-menbewijs is op zaterdag 21 mei afgenomen bij Mensportcentrum Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Van de veertien deelnemers slaagden de twaalf die de hele opleiding hebben gevolgd.

De Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) speelt hierop in op veiligheid in de paardensport met de nieuwe opleiding ‘Mennen met plezier’. Na het laatste examen, het FNRS-menbewijs, heeft de menner zo veel ervaring opgebouwd dat hij veilig kan deelnemen aan het verkeer en kan inspelen op onverwachte situaties. De examinatoren zijn enthousiast over deze manier van opleiden. ‘De examenkandidaten zijn ervaren in de omgang met het paard, spelen gemakkelijk in op situaties in het verkeer. Ze waren ontspannen en zeker van zichzelf. Ik voelde me veilig op de wagen en dat is vaak anders geweest’, aldus een examinator.

Emytje

Re: Eerste geslaagden voor het FNRS-menbewijs een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:20

Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp... In 2003 heb ik het Koetsiersbewijs behaald. Wat is er dan zo anders en nieuw aan dit? Is er een hele andere manier van opleiden gekomen of is dit voor het eerst dat het mensportcentrum onder de kastanje de mogelijkheid heeft gegeven om het menbewijs te behalen? Ik snap het niet. Iemand wel?

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:48

Het koetsiersbewijs is er ook nog, deze opleiding is erbij gekomen. Dit is meer zoals het ruiterpaspoort.
Een menner begint vaak met het koetsiersbewijs en gaat dan verder met rijden, een ruiter rijdt al en gaat
dan een keer zijn ruiterbewijs halen. De opleiding lijkt meer op het ruiterbewijs.

Emytje

Re: Eerste geslaagden voor het FNRS-menbewijs een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:01

Maar ik heb ook gewoon een opleiding gehad voor het koetsiersbewijs. Of is er met deze opleiding ook zoiets als de F-proefjes, alleen dan in menvorm?