VDL Al Cantino overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

VDL Al Cantino overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 12:30

http://www.horsetelex.nl / www.studforlife.com / Nieuwsredactie

De Deense amazone Emilie Martinsen moet het zonder VDL Al Cantino (Ahorn x Landgraf I) stellen. De hengst is zaterdag overleden aan de gevolgen van een liesbreuk.

Het overlijden van Al Cantino, afgelopen zaterdag, is een klap voor de Deense springsport. Martinsen stond met de Ahorn-zoon op de startlijst van de Top League-wedstrijd in Rome.

De VDL Stud verkocht VDL Al Cantino twee jaar geleden aan Paul Schockemöhle, die de hengst vervolgens doorverkocht aan Emilie Martinsen.

Al Cantino is dertien jaar oud geworden.

Ketaki

Re: VDL Al Cantino overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 12:31

zonde dat er weer een tophengst is overleden.

ik zie dat ie van 1998 is, dus hij is 13 jaar geworden, dat is niet zo heel oud toch?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:14

Jeetje, die is behoorlijk jong gegaan... Wat triest voor de eigenaren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:36

Bah ik wist niet dat ze konden overlijden aan de gevolgen van een liesbreuk? wel aan de gevolgen van een zakbreuk.Maarja hoe dan ook,het is zonde van zo'n jonge goede hengst.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:10

Elisa2 schreef:
Bah ik wist niet dat ze konden overlijden aan de gevolgen van een liesbreuk? wel aan de gevolgen van een zakbreuk.Maarja hoe dan ook,het is zonde van zo'n jonge goede hengst.

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij dit paard zit, maar bij een liesbreuk kan er een stukje darm in de knel komen in het gaatje en afsterven. Afhankelijk van een aantal factoren kan dit fatale gevolgen hebben. Daarnaast kunnen er bloedpropjes ontstaan.