Alice Naber-Lozeman zet goede prestatie neer in Saumur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Alice Naber-Lozeman zet goede prestatie neer in Saumur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 11:41

http://www.knhs.nl

Een belangrijk deel van de mondiale eventingtop was dit weekeinde neergestreken in het Franse Saumur voor een drie sterren CCI. Onder de deelnemers de Australiër Clayton Fredericks, die met Bendigo na de dressuur de leiding in handen nam, om die vervolgens niet meer af te staan. Oud-wereldkampioene de Britse Zara Phillips, die een paard aan de start bracht met de toepasselijke naam High Kingdom, eindigde als vijfde in deze wedstrijd, die door 'down under' werd gedomineerd.

De tweede plaats was namelijk voor de Australiër Bill Levett met One To Many, terwijl de Nieuw Zeelander Andrew Nicholson met Qwanza vierde werd, achter de Brit Piggy French met DHI Topper W.
Alice Naber eindigde na een degelijke dressuurproef, een goede cross en een foutloos springparcours als 21ste in een veld van bijna zestig starters. Met haar paard Coral Estate Bounty eindige zij op de 36e plaats. Harm Snoek, die met Flathley aan de start verscheen, reed een nette dressuurproef en een goede cross, maar zakte door vier springfouten terug in het klassement en eindigde als 25ste.
In de twee sterren CCI eiste de Fransman Nicolas Touzaint met Hidalgo de L'Ille de hoofdprijs op, gevolgd op de tweede plaats door de Nieuw Zeelander Mark Todd met NZB Campino. Renske Kroese, die in deze wedstrijd van start ging met Sunny Girl, eindigde als 28ste, terwijl Monique Hazeleger met Toussaint 59ste werd.

Uitslag CCI***:

1) Clayton Fredericks (Aus) - Bendigo - 46.20
2) Bill Levett (Aus) - One Two Many JN - 47.40
3) Piggy French (Eng) - DHI Topper W - 52.10
21) Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen) - Vadrouille en Solo - 78.30
25) Harm Scnoeck (Radewijk) - Flathley - 86.40
36) Alice Naber-Lozeman - Coral Estate Bounty - 137.50

Uitslag CCI**:

1) Nicolas Touzaint (Fra) - Hildago de l'Ile - 37.20
2) Mark Todd (Nzl) - NZB Campino - 44.40
3) Véronique Real (Fra) - Pouchkine d'Arcy - 46.30
28) Renske Kroeze (Bathmen) - Sunny Girl - 62.40
59) Monique Hazeleger (Harskamp) - Toussaint - 106.30

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:18

De titel klopt niet helemaal denk ik ;) Alice zet een goede prestatie neer, niet legt.

Fijn dat Alice het goed kan vinden met haar nieuwe paard!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:55

_Noor schreef:
De titel klopt niet helemaal denk ik ;) Alice zet een goede prestatie neer, niet legt.

Fijn dat Alice het goed kan vinden met haar nieuwe paard!

Of het nu "legt" of "zet" is maakt niet zo heel veel uit.
Ik snap het stuk goede prestatie niet als men in de middenmoot eindigd.
Willen we een beetje meetellen in londen moet het toch echt nog stukken beter.

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:12

@cjb heb je enig idee van het deelnemersveld in Saumur? En hoe zwaar de wedstrijd is? Dan is het echt wel een goede prestatie hoor!

MilleniumK

Re: Alice Naber-Lozeman legt goede prestatie neer in Saumur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:23

Topper die Harm! Zal m zo is even bellen *D

Ook goed van de rest *D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:10

Top van Alice :D

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:30

Florence1986 schreef:
@cjb heb je enig idee van het deelnemersveld in Saumur? En hoe zwaar de wedstrijd is? Dan is het echt wel een goede prestatie hoor!

Antwoord op de eertse vraag. JA. Zoals ik het bekijk een stuk of 8 echte wereldtoppers. Met niet hun allerbeste paard.
Met de rest zouden de nederlander mee moeten kunnen doen.
Op de tweede vraag. Nee ik ben er niet geweest dus kan niet goed beoordelen hoe de hindernissen stonden.
Maar ik denk dat dit geldt voor Alice en voor alle deelnemers. Dus niet relevant om daar een prestatie beoordeling aan op te hangen.

Martin Lips roept al jaren dat we in londen met een team deel gaan nemen en dat we dan ook echt mee willen gaan doen om de prijzen. In dat perspectief is de prestatie van Alice niet goed genoeg. En dat geldt ook voor de overige Nederlanders.
In de kwalificatiewedstrijden starten de andere landen wel hun beste paarden. Dan moeten wij ollanders er ook staan

Ik lees heel vaak dat nederlandse combinaties een TOP prestatie hebben neergezet op 1* of 2* niveau.
Dat is leuk voor de persoon in kwestie. Maar als je dan gaat kijken naar het deelnemersveld zegt het mij een stuk minder.
We roepen al jaren dat we echte toppers hebben.
Tim heeft al min of meer bewezen mee te kunnen met de wereldtop.
Alice Jan Anouk Raf en Ellen hebben nog een heel groot gat te dichten willen we met een team aanwezig zijn in Londen.
Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg met deze uitspraken.

Maar de tijd begint zo langzaam aan te dringen.

Dit is niet regatief bedoelt, maar geschreven vanuit mijn visie op de eventingsport in nederland in relatie tot het doel wat de KNHS voor ogen heeft

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:54

Het zou wel gaaf zijn als we in de eventingsport nu ook is met een team verschijnen..