Florence1986 schreef:@cjb heb je enig idee van het deelnemersveld in Saumur? En hoe zwaar de wedstrijd is? Dan is het echt wel een goede prestatie hoor!
Antwoord op de eertse vraag. JA. Zoals ik het bekijk een stuk of 8 echte wereldtoppers. Met niet hun allerbeste paard.
Met de rest zouden de nederlander mee moeten kunnen doen.
Op de tweede vraag. Nee ik ben er niet geweest dus kan niet goed beoordelen hoe de hindernissen stonden.
Maar ik denk dat dit geldt voor Alice en voor alle deelnemers. Dus niet relevant om daar een prestatie beoordeling aan op te hangen.
Martin Lips roept al jaren dat we in londen met een team deel gaan nemen en dat we dan ook echt mee willen gaan doen om de prijzen. In dat perspectief is de prestatie van Alice niet goed genoeg. En dat geldt ook voor de overige Nederlanders.
In de kwalificatiewedstrijden starten de andere landen wel hun beste paarden. Dan moeten wij ollanders er ook staan
Ik lees heel vaak dat nederlandse combinaties een TOP prestatie hebben neergezet op 1* of 2* niveau.
Dat is leuk voor de persoon in kwestie. Maar als je dan gaat kijken naar het deelnemersveld zegt het mij een stuk minder.
We roepen al jaren dat we echte toppers hebben.
Tim heeft al min of meer bewezen mee te kunnen met de wereldtop.
Alice Jan Anouk Raf en Ellen hebben nog een heel groot gat te dichten willen we met een team aanwezig zijn in Londen.
Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg met deze uitspraken.
Maar de tijd begint zo langzaam aan te dringen.
Dit is niet regatief bedoelt, maar geschreven vanuit mijn visie op de eventingsport in nederland in relatie tot het doel wat de KNHS voor ogen heeft