Goud voor Rieky Young

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aanneeex

Goud voor Rieky Young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:38

Reiningamazone Rieky Young wist dit weekend tijdens de FEI World Reining Finals in het Zweedse Malmö de gouden medaille te veroveren in de CRI4*. Young deed dit met haar nieuwe toppaard Brady Chex. Met de zesjarige palomino eindigde Young vrijdag als derde en pakte ze in de Restricted divisie de gouden plak op zaterdag. Dit deed ze met een score van 220 punten.

Dit belangrijke evenement was Rieky’s eerste grote show met Brady Chex: ”Ik rijd hem nu ongeveer een jaar en had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij al zo snel op dit niveau zou zijn, maar het gevoel wordt echt met de dag beter.” Rieky geeft aan met dit paard nog niet zo’n hecht team te vormen als met haar vorige toppaard Burnt Starlight, die na de Wereldruiterspelen in Kentucky verkocht werd. “Maar het gevoel is goed. De stops gingen super. Bij het spinnen komt hij er soms nog wat te snel in, maar hij draait goed door. De wissels gingen mooi en bij de linkercirkels had ik het gevoel dat ik net wat over het midden ging. Maar toen ik uit de proef kwam, had ik er direct een goed gevoel over. ”

Net als Burnt Starlight kocht Rieky ook Brady Chex in Italië. “Ik had hem een keer op een wedstrijd zien lopen en dacht ‘wauw, wat een gaaf paard’. Ik had direct het gevoel dat hij mij zou passen en toen ik hem ging rijden bleek dat ook inderdaad zo te zijn. Heel bijzonder want je moet toch weer opnieuw verliefd worden. En dat is met dit paard inderdaad gebeurd.”

Fenna Elzinga (Lelystad) werd met haar paard Smoking Kills knap derde in de restricted divisie met een score van 216,5 en daarmee tiende in de Open divisie.

troi

Re: Goud voor Rieky Young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:40

Fantastisch!

Myca

Re: Goud voor Rieky Young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:05