Rieky Young wint goud in Zweden tijdens world reining finals

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mienmien

Rieky Young wint goud in Zweden tijdens world reining finals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 06:05

http://www.westerntoday.nl / http://www.knhs.nl

Vandaag is de World Reining Final verreden in Malmö, Zweden. De Amerikaan Tom McCutcheon heeft de titel gewonnen met een 229,5. Bernard Fonck eindigde op de derde plaats met een 226,5. Cira Baeck werd vijfde met een 220,5. Rieky Young heeft de Restricted Division gewonnen met een 220,5 en Fenna Elzinga is derde geworden met een 216,5

Achttien ruiters kwamen aan start in de World Reining Final. De Amerikanen waren fantastisch en eindigden dan ook op de eerste en tweede plaats. Bernard Fonck reed met Great Sun Burst een 226,5 wat goed was voor een derde plek in de Open Division. Cira Baeck werd vijfde met Peek A Boom (Score 220,5). Rieky Young werd in de Open Division vijfde met Brady Chex (score 220).

In de Restricted Division zitten de landen die niet in de top vijf van de Wereldruiterspelen in Kentucky zaten. Nederland werd hier achtste en telde dus nog mee voor de Restricted Division. Zo won Rieky Young met Brady Chex de Restricted Division. Fenna Elzinga reed met Smoking Kills een 216,5 en werd hiermee derde in de Restricted Division.

Dit belangrijke evenement was Rieky’s eerste grote show met Brady Chex: ”Ik rijd hem nu ongeveer een jaar en had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij al zo snel op dit niveau zou zijn, maar het gevoel wordt echt met de dag beter.” Rieky geeft aan met dit paard nog niet zo’n hecht team te vormen als met haar vorige toppaard Burnt Starlight, die na de Wereldruiterspelen in Kentucky verkocht werd. “Maar het gevoel is goed. Vanavond gingen de stops super. Bij het spinnen komt hij er soms nog wat te snel in, maar hij draait goed door. De wissels gingen mooi en bij de linkercirkels had ik het gevoel dat ik net wat over het midden ging. Maar toen ik uit de proef kwam, had ik er direct een goed gevoel over. De sfeer was prima in Malmö. De wedstrijd was goed georganiseerd en het publiek heel enthousiast. Iedereen stond te klappen en te gillen toen we binnenreden.” Net als Burnt Starlight kocht Rieky ook Brady Chex in Italië. “Ik had hem een keer op een wedstrijd zien lopen en dacht ‘wauw, wat een gaaf paard’. Ik had direct het gevoel dat hij mij zou passen en toen ik hem ging rijden bleek dat ook inderdaad zo te zijn. Heel bijzonder want je moet toch weer opnieuw verliefd worden. En dat is met dit paard inderdaad gebeurd.”

Uitslagen:
CRI4*, 20 mei:
1. Craig Schmersal, Miss Lil Addy Tude. USA
2. Rudi Kronsteiner, Chic N Roost. AUS
3. Rieky Young, Brady Chex. NED

WRF Open, 21 mei
1. Tom McCutcheon, Darlins Not Painted. USA
2. Craig Schmersal, Miss Lil Addy Tude. USA
3. Bernhard Fonck, Great Sunburst. BEL
6. Rieky Young, Brady Chex. NED
10. Fenna Elzinga, Smoking Kills. NED

WRF Restricted, 21 mei
1. Rieky Young, Brady Chex. NED
2. Nico Hoermann, Custom Blackberry. GER
3. Fenna Elzinga, Smoking Kills. NED

REGINA76

Re: Rieky Young wint goud in Zweden tijden world reining finals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:33

netjes gedaan.
gefeliciteerd.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:55

Geweldig! Gefeliciteerd!!!! *\o/*

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:18

Super goed gereden *\o/* . Ook Fenna proficiat met haar derde plek...

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:03

Super Top gedaan Rieky met Brady Chex!!!!!

superpony

Re: Rieky Young wint goud in Zweden tijdens world reining finals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:44

Gefeliciteerd voor de dames!! Super dat we gewoon meetellen als klein landje met deze dames!!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:36

*\o/* *\o/* *\o/* Go dames! Wat een fantastische prestatie!!! :):)