Vanmorgen verstuurde het Duitse hengstenstation Ruscher-Konermann een persbericht waarin vermeld werd dat Lissaro van de Helle (v. Lissabon) niet langer beschikbaar is voor de fokkerij. Als oorzaak wordt gemeld dat de zesjarige hengst, die drie Bundestitels op zijn naam heeft, de dekdienst niet langer kon verrichten doordat hij door training te weinig energie heeft voor het dekken. Stoeterij van de Helle, eigenaar van de bruine, ontkent dat de hengst niet langer beschikbaar is voor de fokkerij. “Ik snap niets van het bericht dat Ruscher-Konermann heeft verstuurd”, vertelt Edith de Reys. “We hebben Ruscher-Konermann alleen gezegd dat de hengst in plaats van elke dag om de dag ging dekken.”
De zesjarige Lissaro van de Helle (Lissabon x Matcho AA) heeft al een indrukwekkende carrière achter de rug. Hij werd premiehengst op de Hannoveraanse keuring, won zijn verrichtingstest in Munster-Handorf en werd vervolgens drie maal achtereen kampioen op de Bundeschampionate in Warendorf. Naast zijn Bundestitel mocht hij ook de tweede prijs in ontvangst nemen op de Wereldkampioenschappen voor vijfjarige paarden.
Hm, dus als ik het goed begrijp wil Stoeterij van de Helle dat hij minder dekt. De Hengstenhouder heeft dit verkeerd opgevat of expres verdraaid, vervolgens brengt hij een persbericht naar buiten waar hij zegt dat Lissaro niet meer dekt én geeft hij een sneer naar Edward, en nu staat het paard weer ergens anders ter dekking?
Weet er iemand bij wie je nu het sperma moet bestellen.
Merrie is nog niet hengstig geweest, ttz, 1x véél te vroeg op het jaar, begin april, en erna heb ik ook andere zaken aan mijn hoofd gehad, dus misschien es gemist. Maar ik ging voor Lissaro dit jaar, en wou de DA deze week bellen daaromtrent.
Lissaro van de Helle is dit dekseizoen dus nog wel beschikbaar voor de fokkerij. Hij wordt nu aangeboden via Jurgen van der Holst van Holstud. Ruscher-Konermann wil zich verder niet uitlaten over de kwestie.
Iemand heeft in dit verhaal korte teentjes volgens mij heeft de HH nogal overtrokken gereageerd..
yfande
Geplaatst: 28-05-11 00:40
Inhoudelijk heb ik geen idee waar dit om gaat, maar ik ken Willie en hij is een paardeman bij uitstek, maw het welzijn van het paard gaat hem en zijn familie boven alles !