www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Paardensportcentrum De Kroo in Nieuw en St. Joosland bood afgelopen zondag onderdak aan een kadervormings- wedstrijd. In de Grand Prix kwamen dertien combinaties in de baan. A-kaderscores bleven uit, maar de winst was wel een heel speciale. Marrigje van Baalen scoorde 68,76% tijdens haar Grand Prix-debuut met KWPN-hengst BMC Kigali (v. Wolfgang). Daarmee acteert de hengst met de derde Van Baalen-amazone op rij op het allerhoogste dressuurniveau.
Eerder brachten Coby en Marlies van Baalen de hengst uit in de zware tour en nicht Marrigje plukt daar nu de vruchten van. Kigali is voor haar een echte leermeester en elke wedstrijd is een ervaring op zich. “Beter kon het niet!”, jubelt Marrigje van Baalen. “Kigali liep heel goed en ik kon me ontzettend fijn focussen.” De amazone kwam niet alleen met Kigali in actie, maar startte ook BMC Kaiser Wilhelm (v. Lehndorff’s) in de Future Test. Ze werd tweede achter Daniëlle Heijkoop en Siro (v. Gribaldi).
Het werd in de Grand Prix een close finish, aangezien de nummer twee op 0,28% volgde. De achttienjarige Goodtimes-zoon IPS Lucky Times meldde zich op deze plek. Hij maakte zijn wedstrijdrentree, na anderhalf jaar langs de zijlijn gestaan te hebben. Amazone Anne van Uytert: “Ik ben ontzettend blij met Lucky Times. Hij heeft veel last gehad van blessures en soms zit je dan in dubio. Wat moet je doen? Doorgaan of niet, wat is mogelijk? Als Lucky Times fit is, voelt hij top aan en zodoende heb ik besloten er gewoon voor te gaan en hem voor een wedstrijd op te geven."