Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mist schreef:heeft de promevendus dan ook in acht genomen dat die klote plant zich uitzaait ondertussen ???
Citaat:Van de Voorde adviseert om percelen met kruiskruid niet te wieden, maar wel tijdig te maaien, anders vormt de plant zaden die zich weer alle kanten uit kunnen verspreiden
Citaat:Het maaisel kan het beste worden verbrand.
EstherHegt schreef:Goed zo Tess van de Voorde !! Iets wat ik al jaren roep, die ragfork is een onding die het probleem veel erger maakt! Ook het onderzoek van Martijn Bezemer is al lang bekend dat niets doen loont.
Voor mensen die de plant in de wei hebben zijn er nog wat extra mogelijkheden, vorig jaar of twee jaar geleden was dat al bekend. Bedek de planten met een zwarte vuilniszak, dan sterft de plant ook een natuurlijke dood en de bodem wordt niet verstord door dat stomme geragfork die de plant alleen maar in de kaart speelt. Goed weideonderhoud en een dichte zode doen al heel erg veel.
.
Mist schreef:.
idd, alleen, door het beheer van de sloten, waarbij ze in november de (uiteindelijk gemaaide zooi o.a. JJK) uit de sloot in je wei dumpen,
EstherHegt schreef:Mist schreef:.
idd, alleen, door het beheer van de sloten, waarbij ze in november de (uiteindelijk gemaaide zooi o.a. JJK) uit de sloot in je wei dumpen,
Jkk groeit niet in je sloot toch of begrijp ik je nu helemaal verkeerd? Moeraskruiskruid ( niet zo algemeen) zou idd meegesloot kunnen worden net zoals bijvoorbeeld waterscheerling.
Buiten dat, door sloten kun je idd sporen krijgen in je land, ben dat echt met je eens, maar dit onderzoek gaat over de 'bodemmoeheid' en die bodemmoeheid zorgt dat JKK zich niet thuis voelt. Ik realiseer me ook goed dat paarden snel de bodem opentrappen en dat het lastig is voor een paardenhouder de zode dicht te houden.
Mist schreef:het is niet mijn sloot (of sloten) maar die van rijkswaterstaat oid, en mijn paarden komen helemaal zelfs niet in dat gedeelte van de weide, heb 1.5hectare alleen voor hooiland, wat elk jaar kapot gereden wordt doordat ze de sloten leeg komen halen, wat ze ook van de openbare weg kunnen doen. Het maailsel van de bermen ligt in de sloot...en zo komt het bij mij op het kapotgereden land.
SulJinty schreef:Ariebren schreef:Zolang het in de wei staat zal een paard het niet eten.
Het gevaar zit in de weides die geoogst worden voor hooi of kuil.
Maar welke schimmel en bacterie is verantwoordelijk voor de ondergang van JKK ??
Wij hebben dus 1 paard dat het wel eet als het in de wei staat