Bondscoach Sven Harmsen was afgelopen weekend in het Belgische Lommel met een Nederlandse delegatie jeugdruiters. De Grote Prijzen voor pony’s, junioren en young riders bleven op Belgische grond. Zoï Snels was met de elfjarige This Lux (v. Lux) met een derde plaats in de Grote Prijs voor junioren de beste Nederlander. De springruiter uit Baarle-Nassau blikt terug op een geslaagd weekend.
“Ik ben heel tevreden. In de Grote Prijs liep de eerste ronde al fijn. Het parcours viel qua hoogte wel mee, maar er zat een lastige driesprong aan het einde”, aldus Snels. This Lux heeft er inmiddels vier wedstrijden bij de junioren opzitten. Zoï laat weten dat dit best een overstap was, vanuit de landelijke sport. “De junioren is toch een apart wereldje. Het zijn heel andere parcoursen en er wordt veel gevraagd van mensen van mijn leeftijd. Ik ben dan ook heel tevreden dat de Grote Prijs afgelopen weekend zo uitpakte.” De Belg Pieter Clemens kaapte de hoofdprijs weg met Qurint (v. Quite Easy). Landgenoot Jorien Livens volgde met Cointreau Z (v. Centauer Z), voor Zoï Snels.
Zoï Snels was niet de enige Nederlandse junior die in Lommel in de prijzenpot graaide. Nick van Grunsven won een 1,25 met Sunny Morka (v. Celano) en werd een keer zesde. Rens Spreeuwenberg eindigde als derde met Reinout (v. Lancelot) in een 1,35 en werd zesde in de Grote Prijs. Thijs Derks mocht de derde en vierde prijs ophalen met de goedgekeurde BWP-hengst Triomphe de Muze (v. Chin Chin).
De jumping is hier net om de hoek! Ben niet kunnen gaan zien maar heb op foto's gezien dat alles er erg oké was! Mooi pistes ed. De belgen hebben het er goed gedaan!