Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Crista schreef:Euhm oke.... maar is dit nou zulk BIG NEWS? Als dit elke 5 jaar gebeurd, zal dat allemaal vast wel goed gaan neem ik aan....
Rumpleteaser schreef:Hoe zit dat eigenlijk met stamboeken die in het buitenland zitten? Zoals de American Quarter Horse Association?
LuvdaTossa schreef:sporter schreef:Misschien moeten we Karel even waarschuwen
Dit zit er vast zelf al bovenop. Vastgeketend aan het pand van PVE
Hoe staat het daar eigenlijk mee? Is die erkenning er nu al?

Citaat:De organisatie moet verder aantonen dat zij voldoende dieren omvat om:
- haar programma tot verbetering van het ras uit te voeren of;
- de instandhouding van het ras kan garanderen.Dit is alleen van toepassing op een rassen met een kleine populatie (zeldzaam ras).
Als er sprake is van samenhang tussen de Nederlandse populatie en populaties in andere EU lidstaten of daarbuiten, moet ook een overzicht van deze gegevens aangeleverd worden.
Rumpleteaser schreef:@ ElCid: Ja, dat lijkt mij dus ook. Heb zelf ook even aan het NQHA gedacht (Nederlandse tak van AQHA), maar dat is geen 'stamboek'. Meer een vertegenwoordiger, als ik het een naam moet geven.
Overigens heb ik wel wat pittige topics gelezen over de Belgische tak van de AQHA, BQHA, maar dat is hier misschien een beetje teveel offtopic....
Cayenne schreef:http://www.levendehave.nl
De organisatie moet verder aantonen dat zij voldoende dieren omvat om:
- haar programma tot verbetering van het ras uit te voeren of;
- de instandhouding van het ras kan garanderen.Dit is alleen van toepassing op een rassen met een kleine populatie (zeldzaam ras).