Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suus_pepper schreef:Ja Jeroen is derde. 1 ruiter viel mij heel erg op. Hij had echt een enorm bit in. Weet iemand wat voor bit dat is?
sporter schreef:Nienketje17 schreef:
Bedoel je die van Eric Lamaze? Zou het ook niet weten maar viel mij ook op. Lijkt mij dat het een scherp bit is.
Er zit gewoon een trens in![]()
X__Trees schreef:sporter schreef:
Er zit gewoon een trens in![]()
Dan heb jij toch scheel gekeken![]()
Die Hackamore (met een serieuze hefboomwerking) staat in verbinding met de trens, en werkt dus ook de hele tijd in.
Maar zoals Hickstead af en toe een heel enthousiast kan worden, rechtvaardigd dit ook. Lamaze weet echt wel wat hij doet!
Het gaat over een bit
Volgende keer even je feiten checken.
Een enkel op de kaken inwerkend bit? Een Hackamore valt heus wel onder de categorie bit hoor haha
X__Trees schreef:Welke benaming geef jij een hackamore danEen enkel op de kaken inwerkend bit? Een Hackamore valt heus wel onder de categorie bit hoor haha
![]()
Zeker omdat hij ook continue gebruikt wordt, en niet enkel een noodrem is dmv een 2e teugel oid?
Of er nu een 2e teugel aan zit of niet dat veranderd de naam niet. Jij kunt wel vinden dat een hackemore een bit is, je kunt ook vinden dat de aarde plat is.
X__Trees schreef:Een bitloos hoofdstel is een soort optoming.
Door de sterke werking die het kan hebben op de kaken, er zit ijzer genoeg aan, valt het voor mij onder de categorie bit.
Voor jou niet, dat is dan jouw gedacht