Troostplaats voor IJsbrand Chardon tijdens WB-finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Troostplaats voor IJsbrand Chardon tijdens WB-finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 14:35

www.knhs.nl

IJsbrand Chardon is vanmiddag als derde geëindigd in de FEI Wereldbekerfinale vierspannen in Leipzig. Het vierspan van Koos de Ronde kwam niet in het ritme waardoor hij genoegen moest nemen met de laatste plaats. Titelverdediger Boyd Exell uit Australië schreef de Wereldbeker voor de derde opeenvolgende keer op zijn naam. De Hongaar Jozsef Dobrovitz werd tweede.

IJsbrand Chardon moest als tweede van start in de volgepakte Leipziger Messehal. Na zijn fout in het parcours op de eerste dag was Chardon zeer gemotiveerd om door te dringen tot de winning round. Dit lukte de viervoudig wereldkampioen ternauwernood. Tijdens het losrijden begonnen de voorpaarden tegen elkaar aan te duwen, maar er was te weinig tijd voor een oplossing. Hierdoor was het span niet goed stuurbaar en tikte Chardon drie balletjes van de kegels: “Ik kon maar een ding doen en dat was blijven rijden, ondanks het feit dat de voorpaarden niet fijn liepen.” Dat was maar goed ook, want uiteindelijk kwalificeerde Chardon zich door zijn razendsnelle tijd voor de winning round. Zowel wild card rijder Georg von Stein als de Zwitser Werner Ulrich, de Zweed Tomas Eriksson en Koos de Ronde maakten fouten waardoor Chardon geheel onverwachts toch zeker werd van een top drie plaats: “Normaal weet je dat het einde verhaal is met drie fouten, dus ik was blij verrast dat ik in de winning round mocht starten,” vertelt Chardon die de tweede omloop vol risico aflegde en daardoor een balletje liet rollen: “Ik ging in eerste instantie voor de eerste plaats in de Wereldbeker. Na de tegenvallende eerste omloop ben ik blij dat ik uiteindelijk nog derde ben geworden.”

De strijd in de finale ging vervolgens tussen Jozsef Dobrovitz en Boyd Exel. Dobrovitz reed twee prachtige foutloze omlopen en zette hiermee de druk op Exell. De regerend wereldkampioen vierspannen wist zijn tempo echter exact te bepalen en finishte met een voorsprong van vijf seconden op Dobrovitz.

Koos de Ronde was teleurgesteld na afloop van de wedstrijd: “Het lukte vandaag gewoon niet en dat is balen. Ik heb een zeer ervaren span, dus daar ligt het niet aan. De voorpaarden liepen niet voorwaarts en dit heb ik nooit eerder gehad. Maar gelukkig zijn er meer prijzen te winnen dan in Leipzig!”

Over twee weken starten de vierspanrijders in hun eerste internationale outdoor menwedstrijd van dit seizoen in het Britse Windsor. Hier kunnen de menners punten verdienen om zich te kwalificeren voor het FEI Wereldbekerseizoen 2011/2012.

Uitslag Wereldbekerfinale vierspannen Leipzig 1 mei 2011:
1. Boyd Exell (AUS) 242,12
2. Jozsef Dobrovitz (HUN) 247,52
3. IJsbrand Chardon (NED) 254,88
4. Tomas Eriksson (SWE) 133,10
5. Werner Ulrich (SUI) 139,07
6. Georg von Stein (GER) 140,76
7. Koos de Ronde (NED) 151,32

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:31

Volgens Mart Smeets is het Egbert Chardon. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:14

LindyH schreef:
Volgens Mart Smeets is het Egbert Chardon. _-:(

Mart Smeets is een klein beetje dom :D

Angela

Re: Troostplaats voor IJsbrand Chardon tijdens WB-finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:03

Zo zie je maar dat ook in de topsport een paard maar een paard is, en gewoon ook hun dag niet kunnen hebben. Desondanks toch nog een aardige uitkomst!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:35

ja en het mennen vergeleek hij ook met de Ben Hur films..... :+ ....

Jammer dat deze mensen zich niet beter moeten voorbereiden op hun werkzaamheden....
Het vertellen van juiste informatie is toch niet zo moeilijk, anders vertel het niet.
Das makkelijk geld verdienen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:48

Nebraska schreef:
ja en het mennen vergeleek hij ook met de Ben Hur films..... :+ ....

Jammer dat deze mensen zich niet beter moeten voorbereiden op hun werkzaamheden....
Het vertellen van juiste informatie is toch niet zo moeilijk, anders vertel het niet.
Das makkelijk geld verdienen....

Wees in de gezondheidszorg onzorgvuldig en je hebt een vet probleem wanneer de inspectie langs komt!

Paardensport krijgt in ons land veel minder aandacht van de media, tenzij het om dressuur of springen gaat, draf en rensport is al bijna niet te zien bij de nos, dat eeuwige tennis, fietsen en voetbal ook bah _-:(