http://www.dehoefslag.nl
De kansen voor een goede klassering in de wereldbekerfinale te Leipzig zijn voor Gerco Schröder en Jeroen Dubbeldam nog springlevend na het eerste onderdeel, een jachtparcours op 1.55m. Schröder zette met Eurocommerce New Orleans (v. Colbert) direct de toon als eerste starter en reed met messcherpe wendingen naar een tijd van 65,12 sec. 'Veel sneller dan dit zat er voor mij niet in. Het gevoel was super, een toprondje. Hoe goed het precies zal zijn, is moeilijk te zeggen met dit veld', aldus Schröder, die zich na afloop kon verheugen in een vierde plaats in het veld van 43 starters.
Dubbeldam deed niet veel onder voor zijn streekgenoot. Met BMC Van Grunsven Simon (v. Mr. Blue) reed de nieuwe Nederlandse kampioen zijn eigen ronde, goed voor 66,34 sec. en plek zeven. 'Ik had vooraf wel een beetje angst voor dit onderdeel', vertelt Dubbeldam. 'Simon is een heel snel paard maar ik moet het niet te gek maken met hem, anders wordt hij te hectisch. Het ging nu zoals ik wilde.' Derde Nederlander Harrie Smolder plaatste zich op achterstand door twee springfouten van Regina Z (v. Rex Z). Het podium werd een honderd procent Duitse aangelegenheid. Marco Kutscher gaat met Cash (v. Carthago) aan de leiding, op de voet gevolgd door titelhouder Marcus Ehning met Sabrina (v. Sandro Boy) en Christian Ahlmann met Taloubet Z (v. Galoubet A).
Klik hier voor uitslagen.