Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mariska32 schreef:wat ik wel balen vind is dat ze de boel gaan aanpakken net nu lisiduna haar deuren heeft gesloten.....
voor mij een beetje mosterd na de maaltijd.
wollewaps schreef:Goede zaak!
kunnen ze walcheren ook niet even doen?
ik reed pas in het bos hier, niets aangegeven ofzo, kon ik opeens op de rem, want er zat allemaal afzetlint voor m'n neus![]()
Hadden ze gewoon 't halve bos (incl. gedeelte ruiterpad) gekapt!
Maar er iets voor terug leggen, ho maar!
Je kunt eventueel over het voetpad, maar dat is ook niet super hoor...
Cindyrella schreef:Fijn eerst de helft kappen, de bende laten liggen en dan tot de conclusie komen dat er geen geld voor nieuwe aanplant is.
mammaslamma schreef:mariska32 schreef:wat ik wel balen vind is dat ze de boel gaan aanpakken net nu lisiduna haar deuren heeft gesloten.....
voor mij een beetje mosterd na de maaltijd.
Ja, dat is jammer, maar als je een eigen paard hebt, is er geen probleem, alleen als je wat moet huren.
Ben er blij mee, het is hard nodig, meeste plaatsen zijn zo uitgesleten, met blootliggende wortels, dat je bang bernt dat je paard iets blesseerd.
Maar, eerst zien, dan geloven......
Huertecilla schreef:Cindyrella schreef:Fijn eerst de helft kappen, de bende laten liggen en dan tot de conclusie komen dat er geen geld voor nieuwe aanplant is.
Als 400.000 ruiters een bijdrage van slechts 100 euro per jaar zouden betalen is er 40 miljoen voor buitenrij-voorzieningen.
Laat ook de bedrijfssector eens bijdragen. Zij verdienen geld aan de exploitatie van paarden en de rest van NL betaalt aan de uitrijmogelijkheden voor hen.
Zeg 25 euro per paard bij het bedrijf. Zeg dat de helft van de paarden bij particlieren staat, dan is dat weer 5 miljoen.
Hoppa, 45 miljoen volstrekt redelijke bijdrage aan de eígen uitrijmogelijkheden.
Geld wat de overheden dan niet aan scholen en medische buurtcentra hoeven te onthouden.
Cindyrella schreef:wollewaps schreef:Goede zaak!
kunnen ze walcheren ook niet even doen?
ik reed pas in het bos hier, niets aangegeven ofzo, kon ik opeens op de rem, want er zat allemaal afzetlint voor m'n neus![]()
Hadden ze gewoon 't halve bos (incl. gedeelte ruiterpad) gekapt!
Maar er iets voor terug leggen, ho maar!
Dat was in het Veerse Bos denk ik?
Waardeloos hè, dat er niet eens staat aangegeven dat je niet meer het gehele bos door kunt.Je kunt eventueel over het voetpad, maar dat is ook niet super hoor...
Je gaat dan vrij dicht langs het water en er liggen best een heleboel wortels en stukken boom/takken op het pad.
En wat het ergste is, een tijdje geleden stond in de PZC dat het maar de vraag is of ze ermee verder gaan, omdat het geld op is..
Fijn eerst de helft kappen, de bende laten liggen en dan tot de conclusie komen dat er geen geld voor nieuwe aanplant is.![]()
Gelukkig is het 2e deel (vanaf de kant van Veere) nog wel goed te doen!
Huertecilla schreef:Al die uitnodigingen om overal langs te komen.
Zal de belastingbetaler leuk vinden.
Is geld uitgeven aan overlast veroorzakers die niets aan belasting betalen. Dat geld kan ergens anders niet aan worden uitgegeven. Aan onderwijs of gezondheidszorg bijvoorbeeld.
joyce B schreef:Waar rijdt jij eigenlijk met je paarden? Maar goed dat je niet meer in Nederland woont, aangezien dan buitenrijden wel erg moeilijk zou worden zonder iemand tot last te zijn en zelf ook nog een beetje leuk en veilig te kunnen rijden...
Sammie schreef:http://www.pzc.nl
Verder is bekend dat het waterschap overweegt duingebieden te laten begrazen door wilde paarden. Daarvan kunnen rijpaarden schrikken. Landschapsbeheer Zeeland moet in overleg met het waterschap zien te bewerkstelligen dat de bestaande ruiterroutes desondanks gehandhaafd blijven.
Huertecilla schreef:joyce B schreef:Waar rijdt jij eigenlijk met je paarden? Maar goed dat je niet meer in Nederland woont, aangezien dan buitenrijden wel erg moeilijk zou worden zonder iemand tot last te zijn en zelf ook nog een beetje leuk en veilig te kunnen rijden...
Hier geen fietspaden en geen ruiterpaden.
Alleen wegen waar alle verkeer komt of waar veel landbouwverkeer rijdt.
Hier ook niet veel berm. Wel bezemwagens, wapperende vlaggen, véél meer toeterende autos en crossbrommers met open uitlaten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBDGZEBM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Album=WVBJYVT4
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KDWUVCZZ.jpg
Jullie zeuren gewoon erg veel in NL.
Volwaardige positie als verkeersdeelnemer op de openbare weg én ruiterpaden, dan ook nog bermen en ´gedoogd´ op fietspaden.
Maar ja, iedereen moet meer rekening houden met ruiters en anders ´moeten´ er nóg meer ruiterpaden van gemeenschapsgelden aangelegd worden![]()
Tel jullie zegeningen
wollewaps schreef:Mijn post ging inderdaad over het Veersche Bos, belachelijk gewoon, 't tweede gedeelte ligt er inderdaad wel aardig bij, maar dat is ook maar zo'n mini-paadje...
)