NK Mierlo junioren: Tweede onderdeel voor Kirsten Rikkert

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

NK Mierlo junioren: Tweede onderdeel voor Kirsten Rikkert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 18:48

http://www.horses.nl

Kirsten Rikkert won zojuist in Mierlo het tweede onderdeel van het Nederlands kampioenschap springen voor junioren. Met Sorrento R.A.G. (v. Kingston) reed ze het 1,40m-parcours direct op tijd foutloos rond in 74,88 seconden.

"Het was een lang en moeilijk parcours, met veel lange lijnen. Vooral aan het eind zaten veel zware sprongen. Maar Sorrento sprong gewoon goed en we reden een fijn rondje", vertelt Kirsten Rikkert na afloop. In het eerste onderdeel dat gisteren verreden werd, had de amazone vijf strafpunten met Sorrento en eindigde de combinatie als 27e, een aanzienlijk verschil met vandaag. "Ik reed gisteren teveel terug, waardoor we een tijdfout hadden. Ook gooiden we een balk af. Vandaag reden we meer voluit met een hoger tempo. Ik reed gewoon mijn eigen rondje en dat pakte goed uit."

Rikkert hoopt natuurlijk dat ze morgen ze hoog mogelijk kan eindigen, maar ze beseft goed dat het bij een NK alle kanten op kan gaan. "Het hangt erg af van hoe het parcours is, hoe ik zelf rijd en hoe mijn paard zich voelt."

Met haar tijd was Rikkert ruim vier seconden sneller dan de nummer twee, Demi Dijks met Tobias (v. Lux). Deze combinatie reed foutloos binnen 78,94 seconden. Dennis van den Brink eindigde als derde met Royal Dream (v. Indoctro) en een tijd van 79,87 seconden.

Klik hier voor uitslagen.

Verwant artikel:

[VN] Glenn Knoester wint openingswedstrijd tijdens NK Junioren