Voortbestaan van SGW Alphen-Chaam hangt aan zijden draadje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Voortbestaan van SGW Alphen-Chaam hangt aan zijden draadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:46

www.bndestem.nl

Het voortbestaan van de Samengestelde Wedstrijd Alphen-Chaam (SGW) - hippisch evenement met een historie van ruim vijftig jaar - hangt aan een zijden draadje. Dat zegt Pieter Geerts van paardensportvereniging De Trouwe Kameraden, die tekent voor de organisatie van de SGW.

Afgelopen maart, toen de wedstrijd op de 20e en 27e op 't Zand bij Alphen is verreden, zijn 1.800 meter geluidssnoer en 24 dranghekken gestolen. Ook zijn er vernielingen aan de tent op het hoofdterrein aangericht. De SGW bestaat uit een dressuur-, klassiek springconcours en cross-country, waaraan totaal 360 combinaties meedoen. Vrijwilligers leggen voor de cross-country op 't Zand een parkoers van drie kilometer met veertig hindernissen aan. Het evenement heeft vorige maand zevenduizend toeschouwers - verdeeld over de twee wedstrijdzondagen - naar Alphen-Chaam getrokken, aldus Geerts.

"In het verleden hebben we niet of nauwelijks met vandalisme te maken gehad. Maar dit jaar verdwijnt 1.800 meter geluidssnoer van de omroepinstallatie, een schadepost van vijfhonderd euro, en is met een mes in het zeil van de tent gesneden. Als klap op de vuurpijl zijn 24 dranghekken gestolen. Die hadden we van de gemeente geleend. Daarvoor krijgen we een schadeclaim van 2.500 euro. Nu blijkt dat we dergelijke risico's lopen, is het zeer de vraag of we doorgaan met de organisatie", zegt Geerts. Gemeentewoordvoerder Jacques Brummans: "Formeel leggen we een claim bij de organisatie neer. Als de verzekering van SGW de schade niet dekt, spreken we onze verzekering aan. De SGW laten we zeker niet ter ziele gaan."

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:51

schandalig :( Mensen kunnen tegenwoordig echt niet meer met hun handen van andermans spullen afblijven.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:52

Zo vervelend dat je niets meer kunt organiseren zonder dat er wat gesloopt wordt :Z

Hopelijk blijft deze wedstrijd bestaan.

Lielle

Re: Voortbestaan van SGW Alphen-Chaam hangt aan zijden draadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:59

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:00

Storm in een glas water dus!
Wel jammer dat mensen dr poten niet thuis kunnen houden.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:00

De uitspraak van de gemeente is in ieder geval oké, dat ze de SGW niet ter ziele willen laten gaan.
Ik vrees wel voor de toekomst van dergelijke evenementen, omdat dat straks allemaal niet meer te verzekeren is als er vaker dergelijke diefstallen/vandalismes plaatsvinden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:29

ooooohhhh wat verschrikkelijk.....dieven moet met hun poten van de spullen afblijven.. :( wat een nut heeft het om die tent te vernielen...belachelijk gewoon...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:30

:( Schandalig.

Ik kan me voorstellen dat je daar als organisatie flink de balen van hebt. Vraag me af of andere organisaties met hetzelfde te maken hebben dan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:41

Scum schreef:
:( Schandalig.

Ik kan me voorstellen dat je daar als organisatie flink de balen van hebt. Vraag me af of andere organisaties met hetzelfde te maken hebben dan.

Ik weet dat er in Wieringerwerf 2 nachten bewaking rond loopt. Die hebben ook ooit eens met vernielingen te maken gehad en sindsdien is er bewaking. Chaam heeft natuurlijk als "nadeel" dat het over 2 weekenden verspreid wordt en dan wordt het een nog kostbaardere taak om bewaking in te huren.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:52

Jeetje zou wel zonde zijn als dat niet meer doorgaat door een paar van die gekken! :n

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:55

Dat is toch van de zotte :(
Ze kunnen tegenwoordig nergens meer vanaf blijven...

Zou zo zonde zijn als de organisatie om deze redenen ermee zou moeten stoppen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:19

Helaas zie je het steeds meer; vandalisme en diefstal. Het zou doodzonde zijn als zo'n prachtig evenement daar de dupe van zou worden :(

Wij hebben in het verleden ook altijd bewaking gehad op ons wedstrijdterrein, sinds vorig jaar doen we het met eigen leden! Dit zou voor veel verenigingen ook een oplossing kunnen zijn daar het inhuren vaak vrij prijzig is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:47

Diep diep droevig.
Misschien een optie om het in 1 weekend te organiseren, ipv 2? Kan me voorstellen dat het dan makkelijker is om de boel in de gaten te houden. Maar het is natuurlijk diep triest dat er zoveel gejat en vernield wordt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:57

Godsamme, wat een rotacties weer!
Echt hoe haal je het in je hoofd om van alles te gaan jatten en spullen kapot te maken?
Ga een leven zoeken :(

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:15

Jezus, wat ontzettend vervelend voor de organisatie, sta je daar zo je best te doen en dan slopen en halen ze gewoon vanalles bij je weg. Hopelijk kan de organisatie een oplossing vinden en kan het door blijven gaan!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:08

Wat schandalig zeg :( !

Het zou zo zonde zijn als dit evenement vanwege een paar idioten niet meer georganiseerd zou worden.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 06:54

:n wat idioot zeg, en wat ontzettend zonde!
Heel veel succes met de nasleep van deze actie, want het zou idd eeuwig zonde zijn als zo een evenement moest stoppen.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:14

Wel jammer, als het niet meer door zou gaan. Het is best dichtbij mij. En wou eigenlijk volgend jaar gaan kijken..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:59

Belachelijk zeg, dat er weer vanalles gestolen en vernield is :n .

Zou erg zonde zijn als zo'n mooie wedstrijd moet stoppen vanwege dit soort acties.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:44

Misschien eenidee om een teAm vrijwilliger beveiligers op te zetten? Dan meld ik me bij deze alvast.

charly177

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:45

Iedereen zn eigen spullen

Duur of niet wat van jou is is van jou daar hoor iedereen van af te blijven