Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Ik had begrepen dat je bij een Tornado je paard juist niet op stal moest laten staan, dat ze betere overlevingskansen hebben als ze buiten zijn?
Negra_Lover schreef:Gelukkig hebben wij in Nederland geen tornado's, moet er niet aan denken
De Nederlandse term is dan wel 'windhoos', maar dat betekend niet gelijk dat ze niet gevaarlijk zijn.
In feite is een windhoos gewoon een tornado, al noemt de media soms valwinden ook al een windhoos.
In Amerika heb je alleen Tornado Alley (meeste tornado's) en Dixie Alley (dodelijkste tornado's), er komen daar veel tornado's voor door optimale omstandigheden (warme lucht vanuit Mexico en Florida etc, koude vanuit Canada), maar ook door orkanen, dat zijn immers grote buiencomplexen. 

of het ook echt vastgesteld is weet ik niet, maar het ging er volgens mij ouders goed aan toe voor "Nederland ". Ik was toen op vakantie met een vriendin en me vader zou voor haar en onze paarden zorgen, maar omgewaaide bomen en takken over de weg maakte dat hij een flink aantal kilometers om moest rijden om bij de paarden van een vriendin te kunnen komen. Overal zijn toen ook dakpannen weggewaaid (waaronder bij ons huis) en onze schuilstal bij de wei is toen ook omhoog geblazen en op de kop terecht gekomen aan de andere kant van de wei.