Celena Z verkocht naar Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Celena Z verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:33

www.horses.nl/www.sirc.ca

De nationaal Canadees springkampioene van 2008, Celena Z (Cumano x Major de la Cour), is verkocht aan Elm Rock LLC in de Verenigde Staten. De merrie komt onder het zadel bij de Amerikaanse amazone Margie Engle. Zij hoopt zich met haar nieuwe troef Celena of met haar andere paard Indigo (v. Indoctro) in het team voor de Olympische Spelen te rijden.

Cumano-nakomeling Celena Z was de laatste jaren succesvol met springruiter Keean White. Zo maakte het duo in 2009 deel uit van het Canadese team dat de landenwedstrijd in Wellington won en namen ze deel aan de wereldbekerfinale in las Vegas. “Het was echt een moeilijke beslissing voor me, maar ik geloof dat het de beste beslissing is”, zei White. “Ik heb genoten van drie goede jaren met de merrie. Ze is een fantastisch paard voor me geweest”.

Margie Engle heeft met haar andere paard, Indigo (v. Indoctro), al wat podiumplekken op haar naam staan. Indigo won onder meer de wereldbekerkwalificatie in Syracuse. Engle heeft echter nooit eerder aan de Olympische Spelen deelgenomen. Ze hoopt nu met Celena Z of Indigo in het Amerikaanse team voor de Olympische Spelen van Londen te komen.