http://www.dehoefslag.nl
Raf Kooremans deed uitstekende zaken in Vairano. Met Demeter (Rubin Royal x Kanudos xx) finishte hij als derde in de CCI3*. De voor West-Europa behoorlijk afgelegen wedstrijd was niet super sterk bezet, maar de top bestond toch uit goede combinaties. De Zweedse Sara Algotsson, getrouwd met Frank Ostholt, won met tienjarige Wega (Irco Mena uit het internationale eventingpaard La Fair v. Labrador). Julia Mestern en Schorsch (v. Sherlock Holmes xx), de tweevoudig winnaars van Boekelo, finishten als tweede.
Kooremans bezette na dressuur de tweede plaats, evenals na een foutloze, snelle cross. Door een fout in het afsluitende springparcours zakte hij een plek. ‘Ze sprong geweldig. Ik reed voor de tijd en draaide iets te kort naar een hindernis. Een stomme fout, maar dat gebeurt. Ik ben 100% tevreden!'
Ook Tim Lips is op puntenjacht. Hij was goed onderweg met Concrex Oncarlos (Faram x Oldenburg): vijfde na dressuur, foutloos in de cross. Tot aan de twee na laatste hindernis. ‘Ik moest over een bult, onderaan stond nog een hindernis. Ik denk dat Oncarlos het gewoon niet gezien heeft. Hij doet altijd alles om te springen, maar hij stond stil tegen de hindernis aan. Zuur dat het juist hier gebeurt.
Verwant artikel:
[VN] Nederlandse eventingruiters presteren goed in Vairano