De negentigjarige renbaan official John Shear die op 12 maart het leven van een jong meisje redde, mocht gisteren het hospitaal verlaten. Shear was paddockwacht op de renbaan van Santa Anita in Californië wanneer een paard in de paddock verschoot, zich lostrok en richting de uitgang, waar een jong meisje stond te kijken, galoppeerde. Shear twijfelde geen minuut en sprong boven op het meisje om ze te beschermen. Het paard raakte hem volledig, maar het jonge meisje bleef ongedeerd.
De toestand van Shear was een lange tijd onzeker, maar deze is nu stabiel. Door het accident liep hij meerdere breuken op, onder andere een bekkenbreuk. Zoon Michael Shear verklaarde: "Mijn vader wilt jullie bedanken voor jullie gebeden, vrijgevigheid en beterschaps-wensen. De dokters zijn verbaasd met de vooruitgang die hij maakt. Hij had intern bloed verloren en zijn bloeddruk was heel erg laag. Maar mijn vader hamerde altijd op lichamelijk gezond blijven en goed eten, wat hem zonder twijfel ontzettend heeft geholpen." Shear mag nu terug naar huis keren, waar hij nog lichamelijke therapie zal krijgen.
George Haines, de Santa Anita president zei: "John Shear is een held, hij is een ongelofelijk persoon en we zijn allemaal blij dat hij vroeger naar huis mag dan verwacht. Doorheen de vele jaren is John altijd een goede werknemer geweest, een man naar wie iedereen opkeek. Hij houdt van het racen, van alles wat er omheen hangt, de paarden, de mensen en de show waar aan we allemaal zo hard werken. In naam van iedereen hier op Santa Anita wensen we hem een snel herstel en kijken we er naar uit om hem te huldigen deze herfst. Zo als John is er maar een."
Dat is nou iemand die een lintje verdient. Hier in Nederland krijg je voor de achterlijkste dingen een lintje tegenwoordig maar hij verdient er eentje!!! (geen nederlandse natuurlijk....)
echt respect voor die man! hopelijk knap hij snel weer helemaal op en houd hij niet te veel schade er aan over!
brenin21
Geplaatst: 19-04-11 13:58
Dit vind ik echt een held. Op zijn leeftijd had het veel slechter kunnen aflopen.
santie
Geplaatst: 19-04-11 17:51
Deze man is zeker een held en hopelijk komt het weer helemaal goed met zijn verwondingnen, maar toch mis ik ook in dit vehaal een reactie van de ouders van het meisje.
Tammy_
Geplaatst: 19-04-11 17:54
geweldig dat hij er weer een beetje bovenop gekomen is, als er iemand is die zulk geluk verdient heeft is hij het wel!