De autoriteiten van Australie onderzoeken de dood van een politiepaard na een vermoedelijke electrische schok.
Hercules, een zestien jaar oude Clydesdale, stierf afgelopen vrijdagavond nadat hij vlak langs een dertig meter hoge stalen lichtmast liep tijdens een patrouille met zijn ruiter. Hercules was eerder op de avond langs de paal gelopen en gooide toen zijn ruiter van zijn rug om vervolgens in elkaar te zakken.
Hij leek zich te herstellen maar zakte later op de avond opnieuw in elkaar toen hij weer langs de lichtmast liep. Twee agenten probeerden tevergeefs om het dier te reanimeren, maar voelden lichte schokken toen ze zijn zadel en hoofdstel verwijderden.
Een tweede paard dat naast Hercules had gelopen leek nergens last van de hebben. Dit paard droeg dan ook rubberen ijzers. De grote hoeven van Hercules maakten het echter onmogelijk om ook hem rubberen ijzers aan te meten.
Dit komt mij bekend voor uit een ander topic, ik ga op zoek..
De 2 renpaarden.
Ik denk niet dat de link gelegd werd met de lichtmast de eerste keer, zou ik tenminste niet direct aan denken. Een paard kan niet tegen een elektrische schok, omdat als hij van het ene been naar het andere been gaat. Altijd via het hart gaat en het hart er dus mee stopt.